Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gwizdenson

#31 Post autor: gwizdenson »

darkp1 pisze:U mnie ostatnio jest słychać gwizd sprężarki w kabinie (ledwo słyszalny). Wcześniej nie bylo tego.
u mnie chyba tego jeszcze nie ma ,radio głośniej i rura

malinek

#32 Post autor: malinek »

gwizdenson pisze:radio głośniej i rura
to działa :)

Oleju napewno nie ciągnie. Sprawdziłem. tyle ile bylo 2 miechy temu jest i teraz.

Mnie bardziej męczy dymienie. Nierowna praca to tylko pierwsza minuta( i tylko jak stoi na jałowym. z drugiej strony w instrukcji jak byk naisane zeby zimnego na jałowym nie trzymac :) ) , a pozniej juz jest ok.

Narazie nic nie robię. Zobaczę jak się sytuacja rozwinie

gwizdenson

#33 Post autor: gwizdenson »

Ja też nic nie robię mam to w d... .Jeździ i gra to najważniejsze,jak zacznie się rozpadać to pomyślę.U mnie też to dymienie,ale jak już pisałem mnie nie przeszkadza zostaje za mną.Trudno niech nie trzymają się tak blisko jak wyginam podłogę.Ale jakby coś się zmieniło to napiszę.I gitara jak mówi Ferdek.

malinek

#34 Post autor: malinek »

Padła turbina.......
Jeszcze będzie sprawdzany katalizator...... czy nie zasyfiony......

Także u mnie czarny dym to turbo rozjechane...
Wiele to wyjaśnia :)

darkp1

#35 Post autor: darkp1 »

U mnie jest minimalny luz na ośce w turbinie i trochę oleju puszcza, pewnie dlatego dymi.

malinek

#36 Post autor: malinek »

Ja nie moglem odpalić auta. Pisałem w innym wątku, że ładowałem aku bo myslalem ze padlo. Po ładowaniu nadal nie moglem zapalic. Rozrusznik kręcił.

Przyszedł mechanik odpiął rurę od egr i od turbo od razu ruszył.... cos dławiło silnik....
Masakra.

Turbo regenerowane z gwara 800.
Nie wiem jakie są koszty katalizatora( bądź czyszczenia....)
Jutro idę wysłuchać wyrok do końca....

gwizdenson

#37 Post autor: gwizdenson »

Wspułczuję ,nie wiem kiedy sam zacznę płakać. A miałes jeszcze jakieś inne objawy(świsty,brak mocy palenie oleju) tej turbiny czy ciągnęła do końca

malinek

#38 Post autor: malinek »

No wlasnie ze nic :(

gwizdenson

#39 Post autor: gwizdenson »

Wiesz co Malinek a czy to pewny mechanior?Bo jakby odpiął tobie tylko wtyczę do EGR to napewno też byś odpalił.miałem już to co ty właśnie przy powieszeniu się EGR.Ale ty masz po regeneracji.A może warto sprawdzić?Wydasz się na turbo i dalej będzie d..pa to sie spienisz ostro.Ale przy okazji naprawy turbo mechanik poprawi EGR i zapłacisz za wszystko.Bo turbo zawsze przed padnięciem daje objawy.A jakby rozsypało ci sie raptownie to wciągnie olej.Ale u ciebie nic takiego nie było.Więc co?Ale i tak czekam na informacje jak dalej sie to u ciebie potoczy.Pozdrawiam i dużo cierpliwości

malinek

#40 Post autor: malinek »

A i masz rację :)

Dziś byłe po auto.

Turbo żyje, zawiesił się EGR(nie wiadomo dlaczego, wyczyszczony nasmarowany, zregenerowany. pono c musi sie dotrzec..... )
Mechanior pewny.
Rozebrał turbo, katalizator, naszczesciie sprawdził tez EGR.

Turbo, ciągnie trochę olej, czas naprawy się zbliża, ale jeszcze nie teraz :)

gwizdenson

#41 Post autor: gwizdenson »

To się cieszę a zbliżanie czasu naprawy to rzecz względna.Także nasz czarny ogłok jest dalej zagadką , i gumowych drzew

wendi1

#42 Post autor: wendi1 »

Witam zafirkowiczów .Mam problem ,gdy odpalam zafirke jak jest zimny silnik np.po nocy w garazu to po kilkusekundowym krenceniu zakopci białym dymem.Co moze byc przyczyna maił moze ktos takie objawy????

dzieki

KOPERNIK

#43 Post autor: KOPERNIK »

Witam. nie wiem kolego czy to tak musi być ale moja Zafira tez zawsze z rana dymka puści :mrgreen: ale dla czego tak sie dzieje tego nie wiem lecz jakoś bardzo mi to nie przeszkadza .
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#44 Post autor: Ramirez »

Ja też tak mam, i wydaje mi się że wszystkie Zośki (diesel) tak mają.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#45 Post autor: rzadki »

wendi1 pisze:to po kilkusekundowym krenceniu zakopci białym dymem
jest ok. przy odpaleniu pompa daje trochę większą dawkę paliwa, część się nie spala i wylatuje jako dymek ;) do tego dojdzie chłodniejsza noc. możesz to porównać do tego że jak wyjdziesz na dwór jak jest zimno i chuchniesz to z buzi poleci Ci para ;) i co nie lecisz do lekarza żeby się spytać czy wszystko ok :P więc nie ma się co martwić na zapas ;) ale duży plus za wnikliwe obserwowanie autka - to gwarantuje że nie raz nie dwa wykryjesz jakąś usterkę wcześniej niż Ci coś się kompletnie rozsypie ;) jakby dymił przez dłuższy czas po odpaleniu lub przy jeździe i dodawaniu gazu to już może być gorzej, ale jeśli to krótko trwały incydent przy odpaleniu to jest ok :) jak to mówią życie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”