[A] Problemy w układzie świec żarowych
Moderator: Sebu$
Witam mam problem z grzaniem świec żarowych w oplu zafirze 2,0DTI 16V 2000r pojawia się kontrolka od grzania świec żarowych i szybko znika czym to może być spowodowane??świece wymieniłem na nowe
//przeniosłem twojego posta bo ni jak sie miał do ukręconej świecy //BajBus
//przeniosłem twojego posta bo ni jak sie miał do ukręconej świecy //BajBus
Ostatnio zmieniony 14 sie 2009, 11:01 przez terek19, łącznie zmieniany 1 raz.
witam kolegów i prosze o pomoc od jakiegoś czasu posiadam zafcie 2,0 dti rok 2001 jako że o tym mowa pytam tu nie grzeją swiece brak kontrolki na pulpicie a świeciła tyle że nie wiem od kiedy dzisiaj sprawdziłem je i 3 są ok jedna padła poza tym na 4 i 5 przy obr 3000 zapala sie oklepana kontrolka samochodu z kluczem jak wyprzedzam np;tira nie wiem czy ma to jakiś związek ale pytam dodam że nie podłączałem do kompa może ktos z wawy da namiar na tanie podłączenie i ocene co trzeba wymienić może prywatnie ktoś ma i sie zna
- 12Marek
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Pomorze Środkowe
- Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Dołączam sie do tematu.
Od tygodnia posiadam swoją Zafirkę i zauważyłem, że kontrolka świec żarowych nie zapala sie wcale na pulpicie. Co prawda w opisie napisali, że załącza się w czasie niskich temperatur ale czy nie powinna sie chociaż pojawić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?
Ranny rozruch trwa jakby nieco za długo i mam wątpliwości czy świece w ogóle grzeją. Może coś jest zepsute?
Pozdrawiam
Od tygodnia posiadam swoją Zafirkę i zauważyłem, że kontrolka świec żarowych nie zapala sie wcale na pulpicie. Co prawda w opisie napisali, że załącza się w czasie niskich temperatur ale czy nie powinna sie chociaż pojawić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?
Ranny rozruch trwa jakby nieco za długo i mam wątpliwości czy świece w ogóle grzeją. Może coś jest zepsute?
Pozdrawiam
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
u mnie bardzo rzadko mrugnie, ale raczej nie zapala sie po przekręceniu kluczyka...12Marek pisze:ale czy nie powinna sie chociaż pojawić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Hm, drodzy koledzy jestem dopiero od jakiegoś czasu na tym forum. Troszkę sobie poczytałem i zastanawia mnie jedna rzecz, czy problemy np. ze świecami żarowymi są domeną marki czy tylko niektórych egzemplarzy, bo przecież nie może być tak, że ten sam model pojazdu u jednego zachowuje się tak a u innego zupełnie inaczej. Mam tu na myśli kontrolkę grzania świec. U kogoś pokazuje się na chwilę u innego wcale a jeszce u innego gaśnie po rozgrzaniu silnika. Panowie o co tu chodzi, czy nasze kochane Zośki to jedna wielka loteria, czy jednak problemy są z poszczególnymi egzemplarzami(nie koniecznie trafnymi zakupami)....
Ogólnie ze świecami jest tak w Zośkach i w większości aut w tej technologii, że prawidłowo kontrolka zapala się tylko w przypadku gdy potrzeba grzania i po zgaszeniu (dopiero po zgaszeniu kontrolki) powinno się odpalać auto. Niskie tęperatury zewnętrzne - już teraz (wrzesień) po nocy na zewnątrz powinna się zapalać przy odpalaniu. Zapalona kontrolka podczas ruszania czy później w czasie jazdy świadczy o jakimś błędzie. Nie grzanie na jedną świecę powoduje problemy z odpalaniem w czasie niższych tęperatur. Diezle tak mają ... Troszkę nimi jeździłem. Pamiętajcie też o akumulatorach - odpowiednio dobrany akumulator do diezla to też brak problemów z odpalaniem. U mnie od kilku dni podczas pierwszego odpalania porannego w Zośce zapala się na sekundę, dwie kontrolka świecy żarowej. W przypadku przepalonej jednej wymienia się wszystkie i radzę na lepsze - firmowe.
czy ja wiem, skoro reszta jest dobra i chodzi to po co wymieniać i pchać się w dodatkowe koszta. 4 świece nie są tanie..W przypadku przepalonej jednej wymienia się wszystkie i radzę na lepsze - firmowe
owszem jeśli auto jest sprowadzane to trzeba sprawdzić co się z tymi świecami dzieje i zainwestować w nowe ale jak ma się je już jakiś czas samochód i w dobrym stanie to nie wiem czy jest większy sens..
Nie są tanie... zgadzam się i oczywiście wszyscy chcieli by uniknąć takiego wydatku ale jest to konieczne - grzanie musi być równomierne - jeśli wymienimy tylko tą spaloną to i tak dość szybko przepali się kolejna - najprawdopodobniej ta nowa ... Ryzykanci wymieniają dwie na dwie - czyli dwie nowe i dwie stare pozostawione... ale to jak pisałem ryzykowne....skurek7 pisze: czy ja wiem, skoro reszta jest dobra i chodzi to po co wymieniać i pchać się w dodatkowe koszta. 4 świece nie są tanie..
witam , a więc tak szybko mam takie kody błędów :
0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych
0380 Usterka w układzie świec żarowych
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
no i tak egr przesmarowany choć chodził bardzo luźno ,
a więc co z nim ?
i jak szybko sprawdzić obwód świec żarowych _ przekaźnik czy co ? lampka kontrolna jest na bank sprawna bo po załączeniu zapłonu świeci przez moment
thx za podpowiedzi
ps ... jeśli ktoś posiada schemat elektryczny do zafki 2.2 dti 2002 proszę o pomoc i wysłanie na mail ....
0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych
0380 Usterka w układzie świec żarowych
0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR
no i tak egr przesmarowany choć chodził bardzo luźno ,
a więc co z nim ?
i jak szybko sprawdzić obwód świec żarowych _ przekaźnik czy co ? lampka kontrolna jest na bank sprawna bo po załączeniu zapłonu świeci przez moment
thx za podpowiedzi
ps ... jeśli ktoś posiada schemat elektryczny do zafki 2.2 dti 2002 proszę o pomoc i wysłanie na mail ....