Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#316 Post autor: mosfer »

zbyszek62 możesz jeszcze sprawdzić smok w baku czy nie jest zatkany. Z czasem zbiera się tam spory syf i zatyka siatkę przez którą zaciąga paliwo. Jest z tym trochę roboty ponieważ trzeba sciągnąć bak, inaczej się nie da. Mi to wygląda trochę na uszkodzony sterownik pompy. Czy gdy pompa była regenerowana to sterownik również?

zbyszek62

#317 Post autor: zbyszek62 »

Witam. Diagnostyka wykazała problem ze sterownikiem pompy. Po jego wymontowaniu okazało się, że odczepiła się jedna nóżka od tranzystora dawki paliwa, sam tranzystor wygląda na sprawny, brak jakichkolwiek śladów przepaleń. Jak zlutuje i zamontuje sterownik, to dam znać czy działa.

Obrazek

zbyszek62

#318 Post autor: zbyszek62 »

Po złożeniu wszystko działa, zostało mi tylko wymienić pęknięty przewód podciśnienia do serwa.

Pozdrawiam.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#319 Post autor: MARCEL! »

Hej! Jam ma taki problem z odpalaniem... Tzn. odpalać odpala, ale dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem.
Problem jest tylko jeśli jeżdżę na gazie, jeśli przed zgaszeniem silnika zrobię np. 30 km na benzynie to następnego dnia od razu odpala.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, akumulator jest ze stycznia 2016, ładowanie poprawne.
Ogólnie rozrusznik kręci się lekko, tylko trzeba dłużej nim "pokręcić".
Przepustnica wyczyszczona.
Może też przepływomierz do czyszczenia?
Na dniach oddaje auto do elektrotechnika to przy okazji może niech to zrobi...

konradviking

#320 Post autor: konradviking »

user31 pisze:Witam posiadam problem z swoja zafirka 2.0 DTL 82 km znalazlem nieszczelnosc w ukladzie paliwowym w obudowie filtra paliwa na warsztacie zalozyli filtr paliwa z golfa 2 i taki wstepny przezroczysty zeby widzieli co sie dzieje z pompa czy sobie ciagnie ON czy z powietrzem i odpieli kostke z tej budowy ,, nie wiem co to jest,, moze ktos podpowie ? normalnie Zoska wrocilem do domu ale na drugi dzien nie odpalila i teraz albo z wielkim trudem odpali albo wogole a nie chcce dlugo krecic rozrusznikiem. Przez ta kostke moze miec jakis błąd i tak swiruje z tym odpalaniem ??? Paliwo sie nie cofa ani nigdzie na wezykach nie ma wycieku poniewaz sprawdzalem.


EDIT

ta odpieta kostka ma jakis wplyw na odpalenie silnika ???
Jeśli zajechałeś tak do domu, to raczej nie ma wpływu na nic. Tam jest po prostu czujnik czy w filtrze paliwa nie ma wody, być może dodatkowo podgrzewacz paliwa ale tego nie jestem pewny. Dla spokoju powinieneś zakupić tą obudowę, nowy oryginalny filtr, i wszystko zrobić tak jak w oryginale po staremu

Prawdopodobnie gdzieś ciągnie troche lewego powietrza, i przez kilka godzin postoju silnik się zapowietrza i trzeba długo kręcić. Gdy ciągnie lewe powietrze wężyki nie musza być wtedy mokre, a cały proces może być tak powolny że przez 5 minut patrzenia na filtr nie dostrzeżesz pęcherzyków powietrza, ale przez 12h może zdarzyc się znacznie więcej.

Nie eksperymentuj za wiele bo te pompy tego nie lubią.

Jest jeszcze jedna opcja, może tylko Ci się wydawać że znalazłeś nieszczelność, a równie dobrze mogłeś jej nie znaleźć i wciąż gdzieś występuje, na trawersach wtryskiwaczy, być może uszkodzony jest zaworek zwrotny w pompie, lub przerwany przewód gdzieś po drodze
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 19:11 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.

user31

#321 Post autor: user31 »

To wlasne jest jakis podgrzewacz filtra na warsztacie bylo widac babelki w tym filtrze ale doostal tak zdrowo i juz jak wrocilem do domu to niby plynela juz ropa bez zadnych pecherzykow. on po godzinie ma problem z odpaleniem.
Tak wiem o tym te ogolnie pompy a szczegolnie te nie lubia tego a i rozrusznik tez za tym nie przepada dlatego nie chce wogole eksperymentowac.
A zaworek zwrotny jest ok a poza tym drugi zalozylem przed filtrem i nie ucieka paliwo.


Edit
Z tym paleniem zaczelo sie na jesien gdy zostal filtr wymieniony. Na poczatku miesiaca bylem kolejny raz filtr wymienic i bylo wszystko ok przez tydzien a teraz to juz tragedia jest z zapaleniem. Jak juz zapali to chwile muli ale to chwile i jedzie normalnie jak zawsze

Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę scalać - Rybka
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 19:14 przez user31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#322 Post autor: Dziadek13 »

Kolego podaj ciśnienie paliwa przed filtrem np gruszką i pooglądaj gdzie cieknie paliwo.
Pisałem taką porade np tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21635
i to mechanik powinien zrobić.
Możesz po skończonej jeździe wypiąć przewód paliwowy z filtra ten idący do pompy i zamużyć go w butelce z paliwem, przychodzisz rano i dopalasz jak odpali to zapowietrza ci się od końca tego wężyka w butelce do baku, alle filter masz z golfa więc tu raczej masz powietrze gdzieś koło pompy, przelewy, uszczelniacze trawersów i tu możesz wykluczyć np strone przelewów,uszczelniacze trawersów montując taką buteleczke
wygląda to tak wężyk nie musi być szczelny w korku.

Obrazek

Z tą butelką możesz jeździć tam praktycznie nie będzie paliwa alllle lepiej zaglądnąć i jak będzie ci palił od strzała to robisz nowe wężyki przelewów , nowe trójniki i znowu test jak dalej masz problem z odpalaniem to czeka cię wymiana uszczelniaczy trawersów.
Ta wtyczka to jest od grzałki czyli podgrzewacza paliwa ale w duże mrozy przy -5' się jeszcze mi nie załączyła.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 14:56 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

user31

#323 Post autor: user31 »

Własnie sam to przed chwila znalazlem bo aku sie laduje wiec mam chwile i na wszystkich warsztatach i forach nie znalazlem nic na temat pompki paliwa w zbiorniku a tu teraz znalazlem ze ma byc i mam jej zdjecie ok naladuje sie i sprawdze z ta buteleczka.
A przy okazji sprawdze ta pompke bo prawdobodobnie jest bo jeszcze przed tym cyrkiem z paleniem teraz to jak postal ponad dobe to trzeba bylo raz przekrecic kluczyk do zaplonu chwile i drugi raz i nie raz za drugim razem zapalila od strzala albo za trzecim razem od strzala to takze oznaki zuzytej pompki paliwa o ile wogole ona tam jest. swieta zachodza i auto unieruchomione dzisiaj planuje cala noc spedzic przy nim i jednak postarac sie go zrobic.
On tak zaczal od wymiany filtra to takze nie wiem czy to jest wina traversow chyba sie to tylko zbieg okolicznosci.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#324 Post autor: Dziadek13 »

user31 pisze:na wszystkich warsztatach i forach nie znalazlem nic na temat pompki paliwa w zbiorniku a tu teraz znalazlem ze ma byc .
Zapomnij o tej pompce co byś ją na stałe budował. Układ ma być szczelny a te dodatki jak ta pompka,zaworki zwrotne i inne czary to druciarstwo, diesel w zafirze A nie posiada pompki w baku więc nie szukaj po forach układ paliwa jest ssący czyli pompa ssie paliwo z baku stąd musi być szczelny.
Jak musisz mieć pompkę to taka i tam zabudowaną.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 16:27 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

user31

#325 Post autor: user31 »

a wlasnie on jest strzelny hahah bo wyrzucilem filtr paliwa ten z golfa i zostal tylko ten niby wstepny z filtrona chilowy bo z nim nie wolno duzo jezdzic i trzyma paliwo i pali od strzala a jak jest zalozony filtr cofa sie paliwo do tego filtra z golfa i nie chce pompa z niego pociagnac. nawet sam na wezem ciagnelem zeby sie napelnil z zbiornika a nie meczyc rozrusznik az filtr sie napelni.
jak jutro zapali to na swieta ten wstepny filtr zostanie a na swieta duzo jazdy nie bedzie ale jednak auto jest potrzebne. A wtedy albo oryginal zaloze nowy albo niech na warsztacie zakladaja inny zeby takich jaj nie bylo dalej.
A jesli rzeczywiscie pompki nie ma w zbiorniku to czym to wytlumaczysz jak palila za drugim trzecim razem wlaczeniu zaplonu dopiero zapalila od strzala ??? bo sam jestem ciekawy takie same objawy mialem w poprzednim aucie i okazalo sie ze pompka w zbiorniku padala.
I nie bede eksperymentowal jak jest pisane poniewaz juz znalazlem ta przyczyne nie szczelnosci. Dołączylem zdjeccie pompki ktore znalazlem na necie.



Edit

A wlasnie nadmiar z wtryskow nie wraca do zbiornika jak to jest na zalaczonym obrazku tylko do pompy i pompa pcha z powrotem do wtryskow a nie do zbiornika.


Proszę scalać posty.
Nie piszemy post pod postem. - Rybka
Załączniki
101215 (124).jpg
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 19:16 przez user31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#326 Post autor: Dziadek13 »

To nie jest pompa tylko smok z czujnikiem poziomu paliwa.
Piszesz pompa pcha z powrotem do wtrysków ale jak z nadmiarów idzie też powietrze to masz problem z odpalaniem rano.Ludzie robią też takie rzeczy żeby im w razie czego nie szło powietrze z nadmiarów to zaślepiają wejście do pompy z nadmiarów a wężyk nadmiarowy puszczają przez trójnik który umieszczają w wężu powrotu do baku trójnik jest 8x4x8 .
np vectra B ten sam silnik

Obrazek

Jak ci paliwo wraca do baku to znaczy masz nieszczelność z kąś musi dostać się powietrze żeby paliwo się cofło ale też może podciśnienie które występuje w baku za duże też może ci wyciągać paliwo choć z drugiej strony układu musi dostawać się powietrze.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 17:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

user31

#327 Post autor: user31 »

ale nie odzyskalem odpowiedzi od Cb na temat tego co pisalem nad zdjeciem. z tymi filtrami.


Edit.


Odpalilo na tym wstepnym filtrze i zmulone jest strasznie ledwo jedzie ale z kazda chwila jest co raz lepiej. pier... powietrze jest w nim i nie wiem jak go mozna odpowietrzyc o ile istnieje taka mozliwosc a jak sciagnie ten wezyk z pompy jak pisales to nie wiem jak pompa bedzie sie zachowywac.i nie wytworze kolejnego miejsca ciagniecia lewego powietrza.


:> Rybka
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 19:18 przez user31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#328 Post autor: Dziadek13 »

user31 pisze:ale nie odzyskalem odpowiedzi od Cb na temat tego co pisalem nad zdjeciem. z tymi filtrami.
Nie wiem czy o to chodzi ale świece żarowe były już tak gorące od tych trzech włączeń że starczy opar paliwa i zapali i obroty pompy powodują odpowietrzenie potem znowu postoi i jest problem. Nic nie piszesz jak i co przy rannym zapalaniem idzie z rury wydechowej kolor dymu a na pewno idzie.

user31

#329 Post autor: user31 »

jesli sie zapowietrzy i zaczyna lapac bialy a zanim mial ten problem z filtrem to przy rannym paleniu niebieski chwile. I wiem ze to olej bo spala olej bo od zmiany do zmiany okolo 3 litrow musze mu dolac.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#330 Post autor: Dziadek13 »

Biały dym to mało paliwa a dużo powietrza szkodzi to pompie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”