Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#316 Post autor: Harry200 »

Przed naprawą EGR silnik przy dodaniu gazu kopcił i była turbo dziura,teraz kopcenie zniknęło a turbo dziura się zminimalizowała.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#317 Post autor: Szuwarek »

Ma ktoś namiar w Warszawie na firme zajmującą się naprawą EGR ?

Kontaktowałem się z dwoma zakładami i w żadnym tego nie robią choć się ogłaszają :(

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#318 Post autor: Harry200 »

Ja do 2.2 DTI jak robiłem swój to też szukałem w Warszawie ale nigdzie nie chcieli go zrobić,wysłałem do Brzegu,przez te trzy dni jeździłem z zaślepką w trybie awaryjnym.Na razie jest już od paru miesięcy po naprawie ok..

Anony Mous

#319 Post autor: Anony Mous »

Szuwarek serwis EGR w Brzegu to dobra firma :)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#320 Post autor: Szuwarek »

Właśnie się z nimi zdzwoniłem :) Koszt regeneracji 123zł + przesyłka - jutro pakuję - czasowo zaślepiam wylot i czekam na :driver: bez świecącej kontrolki .

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#321 Post autor: sobit »

Panowie dwa pytani:
1. w jaki sposób op-comem zmienić wartość EGR? Podobno jest możliwość +/-20%
2. ostatnio analizowałem blok pomiarowy i w zakładce "wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (egr)" na wolnych obrotach pisze "Nieprawidłowo", a po dodaniu gazu "Okay". Czy to ma tak wyglądać??

siumek

#322 Post autor: siumek »

Panowie czytam wszystkie fora i nie mogę znaleźć takiego przypadku:

Zafira 2.0DTL 2001r po odpaleniu ma bardzo mało mocy, ale jak temperatura dojdzie do 70* wszystko jest ok jak było kiedyś. Dodam wymieniłem termostat i czujnik temperatury nadal bez zmian. Zawór EGR jest bez elektroniki.
Może miał ktoś kiedyś taki przypadek??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#323 Post autor: Harry200 »

Czy lampka usterki silnika się nie świeci. Czy masz jakieś błędy zapisane w pamięci komputera.. :?:

siumek

#324 Post autor: siumek »

Zapala sie i gasinie ale niema różnicy.Dokladnie zapala się zaraz po zapaleniu i po minucie gaśnie po czym w czasie jazdy się czasem zapali i zgaśnie :cry: Czy da się coś zrobić bez podpinania do inetfejsu??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#325 Post autor: Harry200 »

Jak łapie błąd to jest duzo przyczyn które to mogą powodować,najlepiej jednak podpiąc pod kompa...

siumek

#326 Post autor: siumek »

ok Ale mogę zrobić to dopiero w sobotę, myślałem że da się coś zrobić do tego czasu.
Może być ciekawy przypadek

[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 18:03 ]
Witam ponownie,
Błędy po odczytaniu P0400 i 1635.
Błąd 1635-jedna świeca żarowa spalona już sprawdziłem.
Błąd 0400 z nim gorzej - sprawdziłem przewody i elektrozawory (przez podmianę i sprawdzenie rezystancji) zawór EGR czysty i sprawny.
Może mi ktoś pomoże - wszystko zaczęło się po zmianie oleju może ma to wpływ na pompę podciśnienia???

chmiel

#327 Post autor: chmiel »

Witam ponownie , chciałbym opisać swoje spostrzeżenia i pewnie po przeczytaniu tego nie jeden mechanik bedzie się ze mnie śmiał , ale napisze co mi tam ja tego nie będę słyszał.
Od pewnego czasu zaobserwowałem , że ciśnienie w układzie chodzenia jest bardzo duże , a wąż który wchodzi do termostatu jest twardy jak skała , kiedy korek spuścił ciśnienie to do tego stopnia że wokół korka był płyn . Dodatkowo miałem problem z autem , że strasznie muli , to znaczy na 1 i 2 biegu to chyba maluch by mnie wyprzedził. Jedynka była tak krótka , że szybko ją przełączałem na dwójkę . Myślałem że jestem przewrażliwiony , ale żona również to potwierdziła . Kolega ma Zafirkę, ale z mechanicznym EGR i kiedy go dorwałem to zaraz była jazda próbna jego autem. Problem z muleniem powtarzał się i znikał dlatego wydawało mi się , że sobie to ubzdurałem.
Dzisiaj wymieniłem korek zbiorniczka i nagle samochód dostał ze 20 koni . Jedynka jest dłuższa (luksusów nie ma , ale się to chociaż zbiera), wąż jest mięciutki . Porobiłem parę testów i po ostry dawaniu w piz..... ciśnienie nie wzrosło , a auto zaczęło chodzić tak jak moja była astra . I teraz się zastanawiam bo jeżeli EGR ma wpływ na ciśnienie doładowania (posrednio oczywiście) to jeżeli ciśnienie w układzie chłodzenia by zakłucało jego pracę to by było rozwiazanie broblemu. Potestuję jeszcze zobaczymy. Co Wy na to kupa smiechu ;) ?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#328 Post autor: MieHor »

chmiel, EGR elektroniczny (a taki na pewno jest w Twojej ZA) jest chłodzony cieczą z układu - sądzę, że wzrost ciśnienia miał wpływ na jego pracę poprzez brak chłodzenia, co z pewnością mogło powodować zacinanie się części mechanicznej zaworu EGR

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#329 Post autor: Dziadek13 »

Wynika z tego że masz dobrą pompe wodną wydajną a korek nie wyrabiał więc ciśnienie rosło.

chmiel

#330 Post autor: chmiel »

Mam elektroniczny. Właśnie by na to wskazywało ,zauważyłem jeszcze że doładowanie włącza się szybciej i przejscie jest łagodniejsze . Wcześniej to wyglądało to tak że 1- nic , 2 -nic i dopiero walnięcie mocy. Mam pytanie ten wąż ma być twardy , czy miękki ?
Zyczył bym sobie żeby te auto chodziło tak jak teraz.

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 20:16 ]
A więc po dwóch dniach testów z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić , że auto odzyskało moc i napewno to nie jest mylne odczucie . Tylko co mogło pomóc ? Przecież nie wymiana korka od zbiorniczka . Ciśnienie w układzie jest ale nie takie jakie było i auto się zbiera tak jak moja była astra . Wiedziałem , że coś musiało być nie tak. Wydaje mi się dodatkowo , że nie kopci (no chyba ze jej depnę i to ostro) ale z tym to muszę poczekać bo kopciła a raz nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”