Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#331 Post autor: Grzegorz 73 »

zawór EGR na 99,9%

[ Dodano: Sob Sty 29, 2011 23:23 ]
Jest to WAHLER 7375D. Ja kupiłem za 1000zł. i wszystko O.K. Jest dużo o tym na forach. jak uznasz że to on, to daj do sprawdzenia, mój był padnięty do końca.
grześ

markoboniek

#332 Post autor: markoboniek »

Witam wszystkich ''zafirkowiczów''w mojej ''zafci''zapala się lampka ostrzegawcza układu emisji spalin szczególnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu i zarazem spada moc silnika.Kasuję tą usterkę przez wyłączenie i włączenie kluczyka po odczekaniu kilkudziesięciu sekund . Po jakimś czasie problem powraca Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej usterki.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#333 Post autor: MieHor »

Odczytaj błędy na kompie, bez tego to wróżenie, przyczyn może być wiele, po objawach stawiam na zacinający się EGR

Anony Mous

#334 Post autor: Anony Mous »

Widzę że ponad rok jesteś na forum a nie znasz podstawowych rzeczy. Temat kontrolki silnika omawiany był wielokrotnie. Najpierw trzeba zacząć od odczytania błędu. Bez tego nikt nie będzie wróżył co padło.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#335 Post autor: Harry200 »

Ten problem masz tylko jak mocniej wciśniesz gaz a jak powoli będziesz dodawał to też Ci się zapala :?: też stawiałbym jak Kolega MieHor na EGR ale może to być też coś z doładowaniem np,czujnik cienienia doładowania..Ale w tym przypadku jak pisali poprzednicy sprawdzenie błędów na kompie to podstawa

podbiel

#336 Post autor: podbiel »

jeśli dzieje się to po przekroczeniu 2500-3000 obrotów a twój styl jazdy to raczej spokojny to stawiał bym na zawór elekromagnetyczny - chyba tak się nazywa - od turbiny. Łatwo to sprawdzić. przy odpalaniu jedna osoba musi złapać za taki pręcik przy turbinie jeśli nie szarpnie to znaczy że zaworek albo do czyszczenia albo wymiany. Czyszczenie gdzieś na forum jest pokazane. Te silniki nie lubią PSJ (pizd... styl jazdy)

markoboniek

#337 Post autor: markoboniek »

Witam wszystkich forumowiczów i serdecznie dziękuję za podpowiedzi.Przyrząd diagnostyczny wskazał usterkę P1125 i P1635 tj.zawór ciśnienia doładowania i uszkodz. systemu żarzenia. Po wymianie zaworu i świecy żarowej wszystko wróciło do normy i znów można delektować się przyjemnością i urokiem jazdy tym wspaniałym autem pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru.

piter-36

#338 Post autor: piter-36 »

Witam, chciałem zapytać mam podobne objawy , brak mocy i kontrolka samochodziku z kluczykiem się zapala przy ponad trzech tysiącach obrotów i wiele więcej spala. Byłem u mechanika , komputer pokazał błąd przepływomierza , kupiłem nowy i założyłem jest trochę lepiej, ale to jeszcze to .nie to. Na niskich biegach jest w miarę , ale za to jak się da mocniej gazu to takie jest wrażenie jak by grały zawory, a przyspieszenie mizerne. Wyczytałem wczoraj na forum,że to może zawór EGR, czyściłem i nic nie pomogło, patrzyłem też przewody ,wydaje się że są okey. Proszę o pomoc..

grześ20

#339 Post autor: grześ20 »

a sprawdzałeś ciśnienie w pompie podciśnieniowej ? hamulec dobrze działa ?

piter-36

#340 Post autor: piter-36 »

Witam, nie sprawdzałem , a trzeba ?>

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#341 Post autor: Harry200 »

Trzeba sprawdzić podciśnienie w pompie,tym podciśnieniem masz poruszane wszystkie siłowniki w samochodzie,EGR tez masz chyba u siebie podciśnieniowy..

manio85

#342 Post autor: manio85 »

Witam.
Prosilbym bardzo o pomoc. Zafira silnik 2.0 DTI 101 KM rok 2000
Systuacja wyglada tak ze zapalala mi sie kontrolka z kluczykiem i auto traci moc. Głownie dzialo sie tak jak np stalem na switlach kotrolka sie zapalala i auto tracilo zupelnie moc a na 2 biegu od okolo 2000 obrotow wyłączala sie i auto dostawalo "kopa". Po przeczytaniu z tysiac postów na forach zaczałem od sprawdzenia bledów i wyszlo mi P0418 - czyli przekaźnik "A" systemu doprowadzania powietrza wtórnego - usterka" wiec dalej poszedlem do sprawdzania przewodow cisnieniowych itd. Zabrałem sie za wyczyszczenie EGR, w srodku bylo sporo brudu i oleju. Po wyczyszczeniu i zalozeniu tak naprawde nic sie nie zmienilo a po chwili jazdy auto caly czas muli, nie moze wogole sie wkrecic na obroty tak jakby sie turbina nie zalaczala. Na postoju i biegu jalowym mam max 3000 obrotow i dalej nie idzie. Kontrolka dalej sie zapala w tych samych sytuacjach i dalej jest ten sam blad P0418. Prosze o pomoc zanim skonie sie do pojechania do mechanika. Sprawdzałem elektrozawory, kazdy mial na cewce ok 6,5 Ohma. Jeden ten od EGR jak zatklalem OUT i ciągnalem ustami z VAC to ladnie chodzi slychac klekotanie, a pozostale dwa szare od turbiny i klapek zawirowan jak zatkam OUT i wsysam z VAC to nic ledwo co udaje mi sie pociągnac i nic nie slychac. Rozebralem je wyczyscilem i nic. Potem zamienilem te dwa od klapek i turbo i nic sie nie zmienilo. Ale mimo wszystko zawór od turbo dziala bo ciegna zaworu upustowego turbiny nie da sie ruszyc gdy silnik chodzi, wiec raczej dziala. Ten od klapek raczej tez bo ciegno od zaworu przy kolektorze tez sie cofa.

I mimo wszytsko dalej mam problem i juz tak naprawde nie wiem co nie dziala i o co chodzi.
Ten jedyny blad i max 3000 obrotow bez turbo i jeszcze do tego tryb awaryjny a wtedy to juz wogole ledwo co idzie.
Prosze o jakas fachowa pomoc co do tego bledu.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#343 Post autor: Dziadek13 »

błąd P0418 czyli - Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego
Ale chyba nie ma go w tym aucie,może sprawdź innym fejsem.
Lub podmień na chwile elektrozawór od turbo.Czyściłeś EGR a czujnik doładowania
też czyściłeś miałeś go obok też będzie brudny.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#344 Post autor: Harry200 »

Jakim feisem to odczytywałeś,często ten błąd jest odczytywany przez ELM327,jak podpinam OP-COM to pokazuje się błąd związany z zaworem EGR..

manio85

#345 Post autor: manio85 »

Zawór od turbo już zamieniałem. Fakt czujnika jeszcze nei wyjmowałem ale myslalem ze jakby co bylo z nim nie tak to by pokazal inny blad, bo jest na to inny numer bledu.
Tak odczytywałem to ELM327. A jestes pewny ze na op-comie zawsze jesli jest ten blad na ELM masz blad zwiazany z EGR?
Bo ten blad ktory mi pokazuje ELM z tego co sie doczytałem w dokumentacji jakies zagranicznej mówi konkretnie o pompie powietrza dodatkowego i elektrozaworze, ale kurcze autentycznie sprawdzilem wszystkie. Jesli blad EGR to tylko zastanawiam sie w jaki sposob on moze byc uszkodzony. grzybek chodzi dobrze, znaczy tak ciezej ale taka przeciez ma spręzyne. Mógłbym go kupic i zamienic ale nie chce tak bez podstawnie wymieniac co sie da i tracic pieniadze jesli nie znam konkretnie usterki. A moze być tak ze pompa vacu jest tak uszkodzona ze hamulce dzialaja dobrze ale podcisnienie na te rozne elektrozawory jest nie takie jak powinno?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”