Czyli pompa była regenerowana ?? Można prosić o więcej szczegółów bo próbuje sobie uzasadnić co tyle mogło kosztować przy twojej naprawie.Luko_krk pisze: Pompa z programowaniem....
Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co mi powiedziano, pompy montowane przez nich były używane, przeglądnięte, wymienione uszczelnienia orz sprawdzone na stole pod kątem prawidłowości działania.
GM nie udostępnił jeszcze technologii pełnej regeneracji tych pomp, a przynajmniej nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Jeśli chodzi o programowanie - kopiowanie ustawień z mojej starej pompy na tą montowaną.
GM nie udostępnił jeszcze technologii pełnej regeneracji tych pomp, a przynajmniej nigdzie nie znalazłem takiej informacji.
Jeśli chodzi o programowanie - kopiowanie ustawień z mojej starej pompy na tą montowaną.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Witam-kilka tygodni wstecz pisałem o problemach mojej Zosi chodziło o problem z rozruchem nierówna praca na biegu jałowym mechanik notabene fachowiec od pomp stwierdził że to nie pompa ale wtryski wymienił końcówki sprawdził zapłon kont wtrysku. po odbiorze auto 3 dni zachowywało się ok. po czym te same kłopoty powróciły wróciłem do niego podpiął Zosie do kompa i pojawił się błąd czujnik położenia wałka pompy wtryskowej poza wykresem nowy czujnik to ok 1500zł używka przez pół a ja zapłaciłem mu już za te wtryski 1300zł nie wiem jak to się zakończy
dodam że mój model pompy to PSG 16 dwu wtykowa
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
dodam że mój model pompy to PSG 16 dwu wtykowa
Posty pisane w krótkim odstępie czasowym scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 17:59 przez franc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W przypadku PSG16 ten sam błąd może powodować czujnik położenia wału korbowego.(wspólna masa sygnałowa może powodować, że uszkodzenie jednego generuje błędy drugiego)
Ja u siebie profilaktycznie (jakieś 80-100 pln, więc mogłem tyle zaryzykować w perspektywie wydania około 1100 pln na inny czujnik) wymieniłem w pierwszej kolejności czujnik położenia wału korbowego i trafiłem
Ja u siebie profilaktycznie (jakieś 80-100 pln, więc mogłem tyle zaryzykować w perspektywie wydania około 1100 pln na inny czujnik) wymieniłem w pierwszej kolejności czujnik położenia wału korbowego i trafiłem
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam!
A czy ktoś z Forumowiczów orientuje się ile powinien wynosić dla PSG16 tzw "kąt początkowy wtrysku"? Jest to jeden z parametrów które sobie sprawdzam Opcomem szukajać Zafirki dla siebie. Z tego co widziałem/czytałem powinien CHYBA wynosić 2,8-3,2 stopnia. Czy ktoś potrafi to potwierdzić??
Co do problemów z pompą wtryskową - z tego co się naczytałem i narozmawiałem z różnymi ludźmi geneza problemów z pompą jest dwutorowa:
1. elektronika - pada z uwagi na warunki pracy na pompie. Ale to nie tylko w dieslu PSG16 padają. Przecież w benzyniakach też padają kompy umieszczone na silniku.
2. zacierająca się pompa - myślę że po zakupie na pewno warto:
a) zdemontować bak, wyczyścić ssak paliwa, zawór zwrotny oraz bak
b) wymienić o-ringi na połączeniach przewodów paliwowych
c) sprawdzić korpus filtra paliwa
d) montować tylko markowe filtry paliwa (Bosch, MAN)
e) lać dobre paliwo ze sprawdzonych stacji
f) co kilka tankować dodatek smarny do paliwa (chociażby Mixol).
Nie oszukujmy się - Zafiry A z 2005r mają nakulane co najmniej po 250-300tys km - piszę o realnym przebiegu wynikającym z ekonomii zakupu. Sam ostatnio oglądałem ZA Y20DTH z 2005r z Belgii z przebiegiem 167kkm (realny sprawdzony przez znajomości w ASO - 287kkm 3 miesiące wcześniej)
Generalnie była tu również dyskusja nt elektrycznej pompy wspomagającej. Były takie w Omegach B, podobno również w Sintrach. Śledziłem schematy elektryczne pompy podającej w OB. Wynika z nich, że pompa załącza się po włączeniu zapłonu. Działa do momentu zgaśnięcia kontrolki ładowania LUB zgaszenia świec żarowych. Nie wiem jak było w Sintrach.
Na forum Vectraklub jest post jednego człowieka który założył do VB 2.0DTI pompkę z Omegi. Podobno działa przez cały czas przy włączonym zapłonie i silnik pracuje ok.
Ja jednak byłbym za opcją pompy działającej przed rozruchem aby sztucznie nie podbijać ciśnienia w układzie podawania paliwa. Co do umiejscowienia takiej pompy - tylko w baku. Jeżeli układ jest minimalnie nieszczelny po drodze, to pompa umieszczona pod maską będzie zaciągała paliwo z powietrzem...
A czy ktoś z Forumowiczów orientuje się ile powinien wynosić dla PSG16 tzw "kąt początkowy wtrysku"? Jest to jeden z parametrów które sobie sprawdzam Opcomem szukajać Zafirki dla siebie. Z tego co widziałem/czytałem powinien CHYBA wynosić 2,8-3,2 stopnia. Czy ktoś potrafi to potwierdzić??
Co do problemów z pompą wtryskową - z tego co się naczytałem i narozmawiałem z różnymi ludźmi geneza problemów z pompą jest dwutorowa:
1. elektronika - pada z uwagi na warunki pracy na pompie. Ale to nie tylko w dieslu PSG16 padają. Przecież w benzyniakach też padają kompy umieszczone na silniku.
2. zacierająca się pompa - myślę że po zakupie na pewno warto:
a) zdemontować bak, wyczyścić ssak paliwa, zawór zwrotny oraz bak
b) wymienić o-ringi na połączeniach przewodów paliwowych
c) sprawdzić korpus filtra paliwa
d) montować tylko markowe filtry paliwa (Bosch, MAN)
e) lać dobre paliwo ze sprawdzonych stacji
f) co kilka tankować dodatek smarny do paliwa (chociażby Mixol).
Nie oszukujmy się - Zafiry A z 2005r mają nakulane co najmniej po 250-300tys km - piszę o realnym przebiegu wynikającym z ekonomii zakupu. Sam ostatnio oglądałem ZA Y20DTH z 2005r z Belgii z przebiegiem 167kkm (realny sprawdzony przez znajomości w ASO - 287kkm 3 miesiące wcześniej)
Generalnie była tu również dyskusja nt elektrycznej pompy wspomagającej. Były takie w Omegach B, podobno również w Sintrach. Śledziłem schematy elektryczne pompy podającej w OB. Wynika z nich, że pompa załącza się po włączeniu zapłonu. Działa do momentu zgaśnięcia kontrolki ładowania LUB zgaszenia świec żarowych. Nie wiem jak było w Sintrach.
Na forum Vectraklub jest post jednego człowieka który założył do VB 2.0DTI pompkę z Omegi. Podobno działa przez cały czas przy włączonym zapłonie i silnik pracuje ok.
Ja jednak byłbym za opcją pompy działającej przed rozruchem aby sztucznie nie podbijać ciśnienia w układzie podawania paliwa. Co do umiejscowienia takiej pompy - tylko w baku. Jeżeli układ jest minimalnie nieszczelny po drodze, to pompa umieszczona pod maską będzie zaciągała paliwo z powietrzem...
Janusz
Witam Wszystkich
Ostatnio dopadła mnie ta dolegliwość jaką jest pompa ciśnieniowa a mianowicie padła...
Auto na lawete do mechniora sprawdził, i co się okazuje padł sterownik na pompie.
Najgorsze jest to że ta pompa ma dwie wtyczki i za nową usłyszałem oszałamiającą cenę przekraczającą wartość auta.
Uzyskałem informacje że tych pomp się nie da regenerować jej numer serii to 0470504203 firma bosch. i co teraz
Szukam używki ale już pół Holandii obdzwoniłem i niemiec przy okazji i nima
Jeśli ktoś z Was posiada jakieś info, lub ma ktoś z Was dostęp do takiej pompy proszę o kontakt.
Za miedzą bida bez auta wiec zależy mi na jak najszybszej naprawie...
przypomiam że moja Zafira to model 2.0 DTI 74KW 2003r.
Pozdrawiam MrBast87
Ostatnio dopadła mnie ta dolegliwość jaką jest pompa ciśnieniowa a mianowicie padła...
Auto na lawete do mechniora sprawdził, i co się okazuje padł sterownik na pompie.
Najgorsze jest to że ta pompa ma dwie wtyczki i za nową usłyszałem oszałamiającą cenę przekraczającą wartość auta.
Uzyskałem informacje że tych pomp się nie da regenerować jej numer serii to 0470504203 firma bosch. i co teraz
Szukam używki ale już pół Holandii obdzwoniłem i niemiec przy okazji i nima
Jeśli ktoś z Was posiada jakieś info, lub ma ktoś z Was dostęp do takiej pompy proszę o kontakt.
Za miedzą bida bez auta wiec zależy mi na jak najszybszej naprawie...
przypomiam że moja Zafira to model 2.0 DTI 74KW 2003r.
Pozdrawiam MrBast87
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 21:39 przez MrBast87, łącznie zmieniany 1 raz.
Te pompy idzie naprawić , koszt co prawda jest dość spory ale nie kosztuje to co w serwisie. Ja sie jakis czas temu pytałem i zawołali mi jakies 8000 zł , natomiast koszt regeneracji to ok 3 000zł. Podaje Ci link do firmy , która wykonuje taką usługę , zadzwoń i wypytaj sie o szczegóły. Życzę Ci powidzenia stary .
http://www.vp44.pl/
http://www.vp44.pl/
pompa wróciła z regeneracji i auto zapaliło, utrzymuje równe obroty ale...
Silnik nie reaguje na pedał gazu, jak kolega (który robi to auto) zaczyna "pompować" pedałem gazu to po jakimś czasie silnik wskakuje na ok 1800obr i tak stoi do póki znowu nie "podpompuje" i wtedy spadają obroty do normalnych. Mówił mi też, że zapala się kontrolka (auto z kluczem).. Czy to jest uszkodzony pedał gazu???
Silnik nie reaguje na pedał gazu, jak kolega (który robi to auto) zaczyna "pompować" pedałem gazu to po jakimś czasie silnik wskakuje na ok 1800obr i tak stoi do póki znowu nie "podpompuje" i wtedy spadają obroty do normalnych. Mówił mi też, że zapala się kontrolka (auto z kluczem).. Czy to jest uszkodzony pedał gazu???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Bardzo możliwe. W tych autach pedał gazu to potencjometr (i to chyba podwójny) ze stycznikiem biegu jałowego oraz pełnego obciążenia o ile się nie mylę...MrBast87 pisze:pompa wróciła z regeneracji i auto zapaliło, utrzymuje równe obroty ale...
Silnik nie reaguje na pedał gazu, jak kolega (który robi to auto) zaczyna "pompować" pedałem gazu to po jakimś czasie silnik wskakuje na ok 1800obr i tak stoi do póki znowu nie "podpompuje" i wtedy spadają obroty do normalnych. Mówił mi też, że zapala się kontrolka (auto z kluczem).. Czy to jest uszkodzony pedał gazu???
Jeśli jest uszkodzony, to objawy mogą być zbliżone do twoich.
Sugeruję podpięcie kompa i podejrzenie parametrów pracy sterownika i pedału. Ew. diagnostykę pedału multimetrem czy ma rezystancję z dozwolonego zakresu.
Janusz
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Przy tym przebiegu jest ok 80% pewności że pompa już była po jakimś zabiegu i jeszcze posłuży...Janus pisze:... Sam ostatnio oglądałem ZA Y20DTH z 2005r z Belgii z przebiegiem 167kkm (realny sprawdzony przez znajomości w ASO - 287kkm 3 miesiące wcześniej)
MrBast87 gdzie regenerowałeś pompę? Ja w Auto-Krak w Mielcu, uważam że warto, koszt spory, ale póki co 4 miesiące jazdy i działa elegancko. Jak coś to tel Zbyszek 667786801
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Sorry, ale daję Ci gwarancję że nie masz żadnej gwarancji ostatnio padła mi maglownica po 9 miesiącach od regeneracji (jeszcze 3 mies gwarancji na nią były - tylko co z tego). Skończyło się tak, że wolałem zabulić 900zł za regenerowaną z polecanej przez mojego mechanika firmy, niż skazywać się na dodatkowe koszty związane z montażem/demontażem aby naprawiali to Ci sami partacze od maglownic tak, aby w ramach gwarancji pożyła jeszcze 3 mies... To taki mały OT.Luko_krk pisze: Przy tym przebiegu jest ok 80% pewności że pompa już była po jakimś zabiegu i jeszcze posłuży...
MrBast87 gdzie regenerowałeś pompę? Ja w Auto-Krak w Mielcu, uważam że warto, koszt spory, ale póki co 4 miesiące jazdy i działa elegancko. Jak coś to tel Zbyszek 667786801
Co do Auto-Krak to podoba mi się ich podejście do zagadnienia regeneracji - robią to od A do Z likwidując również przyczyny zatarcia, a nie tylko skutek - czyli regeneracja pompy. I to jest u nich profesjonalne bez dwóch zdań.
A tak o pompie. Ja już piąte tankowanie leję prewencyjnie do baku jedną flaszeczkę (100g) oleju HP Sthil do dwusuwów aby poprawić smarność paliwa. Jak na razie jest ok, nie widzę żeby auto jechało gorzej albo dymiło, więc zamierzam lać go dalej
Janusz