Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
siumek

#331 Post autor: siumek »

chmiel,u mie spadek mocy zaczoł się po wymianie płynu chłodzącego i do tej pory niemogę sobie poradzić z brakiem mocy już chyba wszystko sprawdzone było. Teraz zwróce uwagę na ciśnienie w układzie chłodzenia i dam znać.

jacekw7

#332 Post autor: jacekw7 »

Mam taki problem - na IV i V biegu powyżej 3tys obrotów włącza sie tryb awaryjny samochód traci moc, po podłaczeniu do kompa pojawił sie błąd - przeładowanie silnika mieszanką paliwową czy - jakos tak. Czy macie jakies pomysły czego to jest wina?
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM) :cry:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#333 Post autor: Harry200 »

A nie pamiętasz numeru tego błędu.. :?:

jacekw7

#334 Post autor: jacekw7 »

nie :/

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#335 Post autor: Harry200 »

Podejrzewam że u Ciebie chodzi o przeładowanie turbiną,komputer przechodzi wtedy w stan awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.Na początek sprawdź siłownik przy turbinie.na wyłączonym silniku pociągnij w górę i w dół,jak będzie pracowała to napisz będziemy szukać dalej.

jacekw7

#336 Post autor: jacekw7 »

H,Łajszczak pisze:Podejrzewam że u Ciebie chodzi o przeładowanie turbiną,komputer przechodzi wtedy w stan awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.Na początek sprawdź siłownik przy turbinie.na wyłączonym silniku pociągnij w górę i w dół,jak będzie pracowała to napisz będziemy szukać dalej.
a gdzie szukac tego siłownika? :mysli:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#337 Post autor: Harry200 »

Obrazek
Na zdjęciu masz turbospręzarkę i z boku siłownik,poruszaj tak jak pokazuje strzałka..

jacekw7

#338 Post autor: jacekw7 »

jeszcze siłownika nie sprawdzałem ale na hamowni tez mi powiedzieli ze turbina przeładowywuje bo wyszło za pierwszym razem 120KM a za drugim 95,5 :/
i co z tym zrobić?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#339 Post autor: Dek »

jacekw7 pisze:jeszcze siłownika nie sprawdzałem ale na hamowni tez mi powiedzieli ze turbina przeładowywuje bo wyszło za pierwszym razem 120KM a za drugim 95,5 :/
i co z tym zrobić?
Jak by "standardowo" przeładowywała turbina to w trybie awaryjnym miał byś góra 60 KM (ja miałem kłopoty z wjechaniem pod większą górkę).

Podstawa to sprawdzić układ podciśnienia.
Najprościej:
- przy wyłączonym silniku da się, tą dźwigienką turbiny, ruszać góra dół (ciężko)
- a po odpaleniu silnika powinna się przesunąć (wcisnąć) do końca bez możliwości poruszenia jej ręką - tak mocno musi siedzieć.

Jeżeli ci turbina wypada (zaświeca się kontrolka i spada moc) zaraz przy 2-biegu (2000-3000 tys obrotów )podczas początkowego przyśpieszania to raczej stawiał bym na martwy zawór sterujący nią.
A jeżeli w okolicy 3-4 biegu (obroty około 3000) to raczej wskazuje na niską wartość podciśnienia ( znaczy się nieszczelność )
(I tu bardziej prawdopodobne jest niedoładowanie niż przeładowanie turbiny)


I tak dalej..... już sporo napisano na tym forum na tą przypadłość więc w wolnej chwili można poszukać.

A tak z ciekawości - po co byłeś na hamowni ?? (120KM ?? z 2.0 - chipowana ?)

jacekw7

#340 Post autor: jacekw7 »

nie była chipowana - jesli przeładowywuje turbina to wyszło dlatego wiecej kucy
próbowałem poruszać tym siłownikiem w prawo - lewo (osiowo po siłowniku) ale nie rusza się na wyłączonym silniku :mysli:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#341 Post autor: Harry200 »

Wygląda na to że zapiekła się ta regulacja,niech ktoś odpali silnik i dodaje gazu a ty obserwuj czy będzie sie coś zmieniać ..

henkowski

#342 Post autor: henkowski »

witam od nie dawna wyskakuje mi błąd P0400 - (9) wartosc rzeczywista zaworu egr napiecie nieprawidlowe - nie wystepuje i po kazdym kasowaniu za chwilę znowu wyskakuje z powrotem, nie wiem co z tym robić, moze ktos z was mial ten problem. Wiem że to związane jest z egr. Proszę o pomoc. mam Zafire A 2004r.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 14:38 przez henkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#343 Post autor: Harry200 »

Jak Zośka z 2004 to masz elektroniczny EGR,pozostaje regeneracja albo kupno nowego.Regeneracja około 350 zł nowy ponad tysiąc...

henkowski

#344 Post autor: henkowski »

auto ma dopiero przejechane 130 tys to juz by sie to psuło ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#345 Post autor: Harry200 »

Możesz zdjąć na początek ten czarny plastik osłaniający dźwigienkę i sprawdź czy chodzi delikatnie bez zacięć,następnie odpal silnik i zobacz czy przy dodawaniu gazu dźwigienka pracuje..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”