Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
Mam taki problem - na IV i V biegu powyżej 3tys obrotów włącza sie tryb awaryjny samochód traci moc, po podłaczeniu do kompa pojawił sie błąd - przeładowanie silnika mieszanką paliwową czy - jakos tak. Czy macie jakies pomysły czego to jest wina?
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM)
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM)
a gdzie szukac tego siłownika?H,Łajszczak pisze:Podejrzewam że u Ciebie chodzi o przeładowanie turbiną,komputer przechodzi wtedy w stan awaryjny żeby nie uszkodzić silnika.Na początek sprawdź siłownik przy turbinie.na wyłączonym silniku pociągnij w górę i w dół,jak będzie pracowała to napisz będziemy szukać dalej.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jak by "standardowo" przeładowywała turbina to w trybie awaryjnym miał byś góra 60 KM (ja miałem kłopoty z wjechaniem pod większą górkę).jacekw7 pisze:jeszcze siłownika nie sprawdzałem ale na hamowni tez mi powiedzieli ze turbina przeładowywuje bo wyszło za pierwszym razem 120KM a za drugim 95,5
i co z tym zrobić?
Podstawa to sprawdzić układ podciśnienia.
Najprościej:
- przy wyłączonym silniku da się, tą dźwigienką turbiny, ruszać góra dół (ciężko)
- a po odpaleniu silnika powinna się przesunąć (wcisnąć) do końca bez możliwości poruszenia jej ręką - tak mocno musi siedzieć.
Jeżeli ci turbina wypada (zaświeca się kontrolka i spada moc) zaraz przy 2-biegu (2000-3000 tys obrotów )podczas początkowego przyśpieszania to raczej stawiał bym na martwy zawór sterujący nią.
A jeżeli w okolicy 3-4 biegu (obroty około 3000) to raczej wskazuje na niską wartość podciśnienia ( znaczy się nieszczelność )
(I tu bardziej prawdopodobne jest niedoładowanie niż przeładowanie turbiny)
I tak dalej..... już sporo napisano na tym forum na tą przypadłość więc w wolnej chwili można poszukać.
A tak z ciekawości - po co byłeś na hamowni ?? (120KM ?? z 2.0 - chipowana ?)
witam od nie dawna wyskakuje mi błąd P0400 - (9) wartosc rzeczywista zaworu egr napiecie nieprawidlowe - nie wystepuje i po kazdym kasowaniu za chwilę znowu wyskakuje z powrotem, nie wiem co z tym robić, moze ktos z was mial ten problem. Wiem że to związane jest z egr. Proszę o pomoc. mam Zafire A 2004r.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 14:38 przez henkowski, łącznie zmieniany 1 raz.