Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#376 Post autor: Harry200 »

To teraz z jakiego powodu ten biały dymek,czy tak jak napisał Dziadek13 z powodu zapowietrzania pompy wtryskowej czy z powodu dostawania się płynu na tłoki,musisz najpierw wyeliminować powód mokrych dywaników i dopiero będzie można coś więcej wywnioskować..

Anony Mous

#377 Post autor: Anony Mous »

Pytanko może głupie ale to mój pierwszy diesel. Czy gdy włączymy zapłon i zostawimy tak na ok 2-5 min. to po przekręceniu kluczyka samochód powinien odpalić czy też trzeba "cofnąć" kluczyk i wtedy do zapłonu i odpalanie ??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#378 Post autor: Harry200 »

Jak będziesz miał przez pięć minut włączony kluczyk a później będziesz chciał odpalić ,to chyba lepiej cofnąć i jeszcze raz przekręcić.Nie wiem czy po takim długim okresie świece będą grzały silnik przy rozruchu.. :?:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#379 Post autor: Dziadek13 »

celius pisze:Pytanko może głupie ale to mój pierwszy diesel. Czy gdy włączymy zapłon i zostawimy tak na ok 2-5 min. to po przekręceniu kluczyka samochód powinien odpalić czy też trzeba "cofnąć" kluczyk i wtedy do zapłonu i odpalanie ??
Z tego co u mnie sprawdziłem to za pierwszym razem załączysz stacyjke na 2-5min bez zapalenia silnika i wrócisz kluczykiem do zera i potem chcesz odpalić to za pierwszym razem skasowałeś ustawienia temperatury z czujnika temperatury zewnętrznej jaką nabył podczas zimnej nocy a za drugim razem naliczył ci temperature obecną np ciepłą i masz problem z odpaleniem zimnego silnika,wtedy tylko oszust pozostaje co by zapory dymnej i długiego kręcenia nie było.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#380 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak pisze:Jak będziesz miał przez pięć minut włączony kluczyk a później będziesz chciał odpalić ,to chyba lepiej cofnąć i jeszcze raz przekręcić.Nie wiem czy po takim długim okresie świece będą grzały silnik przy rozruchu.. :?:
Zgadzam się i potwierdzam. Świece grzeją tylko na maxa przez bodajże 30 sekund (zależy od temperatury) później jak silnik się uruchomi działają impulsowo przez klika minut w zależności od temp silnika. Jednakże po dłuższym włączeniu zapłonu, świece robią tylko wstępne grzanie i się wyłączają (by nie rozładować aku).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

evolution1

#381 Post autor: evolution1 »

Tez mam takie pytanko, mam w ukladzie czujnika temp cieczy wpiety przycisk rozwierny i zawsze rano jak odpalam to najpierw wciskam owy przycisk i dopiero potem przekrecam kluczyk i puszczam przycisk. Swiece grzeja sie okolo 10 sekund i autko odpala od razu. Natomiast bez tej calej procedury to musze krecic ze 8/10 sekund i dopiero wtedy odpala. Co moze byc przyczyna? W menu test_mode BC sprawdzalem temperature i jest tak: po postoju kilkunastu godzin temp pokazywana jest 73 stopnie! po przekreceniu kluczyka pokazuje sie stan faktyczny(porownywalem z termometrem na wyswietlaczu przy zegarze) i mysle ze komp lapie ta pierwsza temperature i wlasnie stad przyczyna zlego odpalania z rana? Gdzie moge szukac czujnika temp silnika? Dodam ze termostat mam juz wymieniony, swiece nowe i sterownik swiec sprawny.
silnik Z19DT.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#382 Post autor: Harry200 »

Obrazek Na rysunku czujnik temperatury jest zaznaczony na czerwono.Spróbuj wyjąć wtyczkę i wtedy zobacz czy łatwiej będzie na zimnym odpalić..

evolution1

#383 Post autor: evolution1 »

Wlasnie na przewodzie czujnika temperatury cieczy mam zabudowany przycisk rozwierny ktory wciskam przed odpalaniem, wtedy silnik lapie od razu bo swiece sa podgrzane. Ja szukam czujnika temperatury silnika jesli takowy istnieje.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#384 Post autor: Harry200 »

Czujnikiem temperatury silnika jest czujnik temperatury cieczy,jeżeli rozłączasz go i silnik ma podgrzewanie to wygląda na uszkodzony czujnik temperatury,po wyjęciu z silnika możesz go podgrzewać jednocześnie mierząc jego rezystancję.Nie pamiętam jakie powinny być wartości ale na pewno powinny się zmieniać..

evolution1

#385 Post autor: evolution1 »

Zgadzam sie z Tobą ale mam nowy czujnik bo wymienilem termostat a przed wymiana bylo tak samo.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#386 Post autor: Harry200 »

Termostat wymieniłeś razem z czujnikiem :?: Jeżeli tak to znaczyłoby że masz gdzieś jakąś upływność do masy,sprawdź połączenie pomiędzy czujnikiem a komputerem..

evolution1

#387 Post autor: evolution1 »

Tak, czujnik byl w termostacie, f-my wahler.

kapiszon

#388 Post autor: kapiszon »

Witam.
Mam pewien problem z moją zafirą A 2.0 DTL 82KM.
Mianowicie sprawa wygląda tak, że auto nie zawsze chce odpalać czego moim zdaniem winne są jakieś czujniki od świec lub coś tego typu.
Przedstawię parę sytuacji co ułatwi pogląd.
Samochód w nocy stoi w garażu. Temperatura rano +12 stopni i świece żarowe się nie włączają. Samochód odpala dopiero po drugim razie i to po dość długim kręceniu (ok 7-8 sek). Następnego dnia wtemperatura w garażu +10 stopni i świece się włączają i samochód odpala na dotyk. (To moim zdaniem świadczy o tym że nie paliwo się nie cofa bo inaczej przy włączonych świecach też nie zapalił by od razu). Następnie po tym odpaleniu samochód przejeżdża 5 Km i jest parkowany na dworzu pod blokiem. Po siedmiu godzinach wracam, temperatura +7 stopni a świece się nie włączają i samochód ledwo co odpala.
Następnego dnia w garażu temperatura znowu +10 stopni i świece się włączają i samochód odpala na dotyk. Przejeżdżam kilometr (samochód praktycznie się nie zagrzał) zostawiam auto na godzinę na +6 stopniach i po powrocie świece znowu się nie włączają i samochód ciężko zapala.
Bylem samochodem na komputerze i nie wykryto żadnych błędów. Świece żarowe sprawdzałem i też są sprawne.
Czujnik temperatury zewnętrznej też pokazuje dobrze.
I w czym może być problem?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#389 Post autor: Jaymzarf »

kapiszon, Porównaj temperatury silnika, otoczenia z czujników w aucie oraz termometru montowanego w garażu. Któryś z czujników błędnie sygnalizuje ECU co do temperatury, dlatego Ci się świece nie włączają. Ewentualnie na żywca sprawdź i podmień czujnik przy termostacie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

kapiszon

#390 Post autor: kapiszon »

Czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje tak samo jak ten w garażu. (Chyba że od pewnego przedziału głupieje).A czujnik od temperatury cieczy chłodzącej to jest ten przy termostacie tylko czy są jakieś jeszcze?
I jeszcze jedno pytanie. Czy świece żarowe powinny się zapalać zawsze? Rok produkcji pojazdu 2000.



Sprawdziłem już troszkę te czujniki.
Czujnik temperatury otoczenia przy temperaturze +11 stopni (na wyświetlaczu i taka sama na termometrze w garażu) 7 Kohm. Jak przytrzymałem troszkę czujnik w rękach to ładnie powoli wzrastała rezystancja i przy ok +16 stopniach było 7,6 Kohm.
A co do czujnika cieczy to po wypięciu i włączeniu zapłonu świece grzały ok 10 sekund a w trakcie grzania załączył się wentylator ( jakieś 5 sek po włączeniu zapłonu) nie wiem czy to jest normalne? A jeżeli chodzi o wartości to przy zimnym silniku temperatura cieczy ok +10 stopni (odczytana z termometru używanego w piecach CO umieszczonego z zbiorniczku wyrównawczym) wartość rezystancji 3,32 Kohm a przy około +20 stopniach rezystancja 1,68 Kohm i też nie wiem czy taki skok jest właściwy? No i oczywiście przy 10 stopniach świece się załączyły a przy 20 już nie. Na rozgrzanym silniku jeszcze nie mierzyłem.
Jakby ktoś mógł porównać te wartości u siebie to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”