Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
NIBU63

#391 Post autor: NIBU63 »

chabretti pisze:
NIBU63 pisze:
markov pisze:
NIBU63 pisze:Witam wszystkich . Kupiłem niedawno Zafire i zaczynam mieć problemy z egrem po mieście jest ok natomiast na trasie włącza sie system awaryjny .Silnik 2.2 dti
A
skąd wiesz że to EGR? Podpinałeś pod kompa?

Tak kolego podpiołem u mechanika wyszedł erg prawdopodobnie jest uszkodzony ,ale zastanawia mnie to ze dopiero jak wyjade na trase to sie blokuje
A jak wyłączysz silnik podczas jazdy i włączysz to kontrolka auta z kluczykiem gaśnie :?:
Ja ten temat przerabiałem (zdejmuje plastikową obudowę od EGRa, pryskam WD40 , poruszam trochę ręką za tą krzywkę co steruje klapką tego zaworu i chodzi dalej. Jeżdżę już tak ze dwa lata :lol:
tak gasnie ale jak jej dam troche czady to z powrotem sie zapala - dalem jej teraz wd40 zoacze jak sie zachowuje

NIBU63

#392 Post autor: NIBU63 »

A może ktoś doradzi gdzie najlepiej i najtaniej kupić nowy zawór EGR do silnika 2.2 dti :shock:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#393 Post autor: chabretti »

NIBU63 pisze: tak gasnie ale jak jej dam troche czady to z powrotem sie zapala - dalem jej teraz wd40 zoacze jak sie zachowuje
Posprawdzaj sobie jeszcze wężyki od podciśnienia (jak staniesz przy otwartej masce to po lewej stronie przy turbinie) mi tam właśnie jeden poleciał przy zaworku podciśnienia (pękła guma co łączy wężyk z zaworkiem), zjawisko było podobne jak przy EGR.
Gaz do podłogi i magiczny kluczyk, jak jechałem spokojnie do 1800 obr/min to było ok. Wystarczyło mocniej depnąć i buuuuuuuuuuuuuuuuuuu zamulenie :lol: Po wymianie wężyka moc wróciła :f1:

NIBU63

#394 Post autor: NIBU63 »

Dzięki kolego , jutro bede mial wiecej czasu to posprawdzam i sie odezwe :driver:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#395 Post autor: GOTI »

Rozmawiałem nie tak dawno z mechanikiem i jeżeli chodzi o klasyczny błąd P0400 to nie dotyczy on zaworu EGR albo jak niektórzy twierdzą przepływomierza lecz problem tkwi w czujniczku EGR lub klapek (czasem turbiny) oraz tyczy sie to również podciśnienia, czyli przewody podciśnienia przepuszczają (są nie szczelne).

Tak jak wspomniał Krzysiek posprawdzaj najpierw wężyki od podciśnienia, jeżeli będą ok sprawdź jeszcze raz (najlepiej zadając ciśnienie). Jak przejdą pomyślnie testy przejdź do czujniczków ;)
Obrazek

NIBU63

#396 Post autor: NIBU63 »

Witam kolegów . wszystko posprawdzalem jest ok . Problem byl jednak w zatkanym egr po potraktoeaniu go WD40 problem znikl zrobiłem wczoraj prawie 400km i ani razu sie nie zapaliło autko z kluczykiem , Zoska zasuwa jak szalona . DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC !!!!!! Jak na razie jest wszystko ok :f1: macie u mnie :piwo:
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 17:51 przez NIBU63, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#397 Post autor: chabretti »

To ciszę się że udało się :ok:

gsar
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2011, 12:48
Imię: Grzes
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira 2,0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#398 Post autor: gsar »

WITAM KLUBOWICZÓW
Jeśli mógłbym coś poradzić w temacie eksploatacji zawora EGR to proponuję co jakiś czas /raz na pół roku/ popryskać dzwigienkę sterującą zaworem /po zdjęciu plastikowej osłonki/ smarem miedzianym wysoko temperaturowym /1200 stC/ . Kiedy kupiłem Zośkę 5 lat temu miałem wiecznie problemy z EGR / ciągle kluczyk / . Próbowałem różnych środków łącznie z proponowanym przez klubowiczów WD40 , ale to pomagało na krótki czas , i dopiero kiedy kupiłem smar miedziany /w spray/ wysokotemperaturowy to problem z zacinaniem się dzwigienki i zawiższanie się zaworu mineły .
Sory za te wywody , ale może komuś pomołem.

NIBU63

#399 Post autor: NIBU63 »

Witam . Na razie mam spokój z EGR ale nie omieszkam sprawdzić ( smar miedziany ) :)

lapka666

#400 Post autor: lapka666 »

A nie lepiej zatkać go niż męczyć się z czyszczeniem?

olo018

#401 Post autor: olo018 »

Zatkać ?,a co na to komp???.

Skasowany użytkownik 6483

#402 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ponoć jest mozliwość wyłączenia EGR-a ale to robią już wyspecjalizowane warsztaty, jesli kogos interesują szczegóły to moge zapodac linka do jednej z firm , która to własnie robi :)

NIBU63

#403 Post autor: NIBU63 »

A poco zatykac EGR po przeczyszczeniu WD40 zrobiłem 1500 km i wszystko jest ok .Muszę jeszcze znalezc( smar miedziany ) podobno jest o wiele lepszy ale musze na niego trafić ;)

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#404 Post autor: chabretti »

NIBU63 pisze:Muszę jeszcze znalezc( smar miedziany ) podobno jest o wiele lepszy ale musze na niego trafić ;)
Kupisz go w motoryzacyjnym ( ja mam w spraju) :)

NIBU63

#405 Post autor: NIBU63 »

Szukałem ,brak :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”