Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#406 Post autor: Janus »

Ania82 pisze:Sprawa sie juz wyjasnila teraz prosze czy ktos moglby mi polecic gdzie moglabym zregenerowac pompe wtryskowa w jakiejs sprawdzonej dobrej firmie?
Autokrak
Janusz

rafek

#407 Post autor: rafek »

jarecki69 pisze:Zalezy jaki masz rocznik auta . Jesli masz Zafirę przed liftem do 2002roku to masz prawdopodobnie pompę VP 44 ale jednowtykową a po 2002 roku jest VP 44 PSG 16 , dwuwtykowa wraz z elektronicznym EGR. Sprawdź sobie czy masz EGR podciśnieniowy tylko , czy dochodzą do niego jakieś przewody elektryczne. Ponoć ta jednowtykową daje sie taniej zregenerować a to po lifcie to juz wydatek rzędu 2500-3000zł .
Ja mam auto z koncs 2002 przedliftowe i pompa dwu wtykowa i co ?? W czasie jazdy dziwnie przerywa ale odpala na tyk i nawet w te mrozy . Dziwne jest to przerywanie . Dolalem na pol baku 200 ml srodka liqi moly i od tego sie zaczelo cos pierniczyc . Wywalilo dzisiaj na OBD2 kody P1612 , P1811 , P1590 P1614 P0335 . Czy jest ktos kto ma taki motor jak ja i mi cokolwiek pomoze wytlumaczy ?

pawko81

#408 Post autor: pawko81 »

Może mi ktoś podpowie jak wyciągnąć pompę z 2,0 DTH??
Od strony sterownika rozkręciłem wszystko z góry ale co dalej????

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#409 Post autor: Rybka »

Zerknij sobie na film https://m.youtube.com/watch?v=RO4sjJKkHnE
Dotyczy vectry ale z tym samym silnikiem.

pawko81

#410 Post autor: pawko81 »

do tego trzeba zdejmować koło w zafirze???
i jeżeli będę wymieniał samą pompę to mam kupic jeszcze komuter itp????chyba wystarczy sama pompa

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#411 Post autor: Rybka »

Koło i nie tylko koło.
Zapewnę obudowę filtra powietrza, nadkole prawe, dekiel rozrządu, rozrząd itd.
Kupujesz pompę ze sterownikiem i powinno działać.

W jakim celu chcesz zmienić pompę?
Czujesz się na siłach przy demontażu i montażu pompy? Bo to jest trochę roboty.

pawko81

#412 Post autor: pawko81 »

Pompę zmieniam bo mi padł sterownik Próbowałem sam zrobić ale chyba gorzej popsulem. Aż w końcu wyczytałem że i tak by sterownik padł wcześniej czy później. Więc na allegro już pompę znalazłem i jutro będę dzwonił pytał. A facet z filmiku jeszcze komputer zmieniał ale po co to nieiwem.
Pompę będzie zmieniał kolega mechanik tylko ze musze go do siebie przywieźć 50 km i chciałbym troszkę sam rozebrać z wierzchu aby mu było lepiej i szybciej

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#413 Post autor: Rybka »

Moim zdaniem skoro masz padnięty sterownik to wystarczy go naprawić.
Nie ma sensu pchać się w wymianę pompy.
Skąd wiesz jaką kupisz?
Napraw sterownik i jeszcze pośmigasz na tej co masz.
Ja naprawiałem sterownik i autko śmiga dalej.
No chyba że sterownik już załatwiłeś na amen.

pawko81

#414 Post autor: pawko81 »

Rybka pisze:No chyba że sterownik już załatwiłeś na amen
No właśnie raczej załatwiłem sterownik i wątpię czy ktoś się podejmie naprawy a pompa nie była robiona jeszcze więc to kwestia czasu by tez padła.
Sam juz niewiem co robić
A gdzie sterownik naprawiałeś?
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 22:13 przez pawko81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#415 Post autor: Rybka »

Musisz poczytać lub popytać firmy które naprawiają te sterowniki czy nie wystarczy podmiana sterownika na sprawny w twoim przypadku.
Sterownik mi robił znajomy mojego szefa.
Taki magik u nas na podkarpaciu.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 22:17 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#416 Post autor: mosfer »

Rybka ma racje, w tych pompach czesto tez pada sterownik a dokladniej jego tranzystor. Wtedy trzeba wylutowac tranzystor 16A i wlutowac 42A. Po takim zabiegu ze sterownikiem juz nic sie dziac nie powinno.

Skasowany użytkownik 6483

#417 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Dodać należy ,że koszt zakupu tranzystora i montaż to na prawdę niewielkie pieniądze .

Ania82

#418 Post autor: Ania82 »

Ja swoja pompe regenerowalam w serwisie boscha dalam 3800, ale odkad mechanik ja zalozyl do auta ciagle sa problemy , auto w czasie jazdy szarpie, raz ma raz nie ma mocy, jezdzi jak chce a w sobote wogole juz nie odpalilo, podpinalismy pod komp i niby brak bledow pompy, mechanik mowi ze to nie pompa ale nie wie co jest ja pilnie potrzebuje auta i nie wiem co juz robic tyle kasy juz poszlo w to auto ale jak nie jezdzilo to nie jezdzi dalej

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#419 Post autor: mosfer »

Ania82 byc moze trzeba ustawic kat wtrysku paliwa i dawke. Takie rzeczy tylko przez komputer.

Ania82

#420 Post autor: Ania82 »

Wlasnie jeszcze raz podpinalismy komputer u innego mechanika wyskoczyl blad 1345, auto chyba pojedzie do boscha bo pompa jest na gwarancji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”