Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Więc tak Panowie.
Dzwoniłem dziś do jednej z firm regenerującej te zawory PPHU MARIW 95-054 Ksawerów ul.Sucha 5. Powiedziałem, że mam problem z jego wyjęciem i dowiedziałem się, że wysyłając do nich zawór muszę wysłać również i kolektor dolotowy (oni sobie sami zawór wyjmą + 50 PLN) w celu jego czyszczenia aby zawór miał roczną gwarancję. Oczywiście gwarancja będzie również uznana jeśli będzie się miało stempel jakiegoś warsztatu, który podpisze się, że kolektor wyczyszczony został zamontowany.
Dla samego siebie trzeba to rad nie rad wyjąć i wyczyścić. Facet wspomniał, że tam są jakieś klapki - czy to prawda ?
Proszę powiedzcie mi czy problemem będzie później odpowietrzyć układ zasilania jak się te przewody od wtryskiwaczy odkręci. Bo przecież inaczej tego się nie wyjmie.
Dzwoniłem dziś do jednej z firm regenerującej te zawory PPHU MARIW 95-054 Ksawerów ul.Sucha 5. Powiedziałem, że mam problem z jego wyjęciem i dowiedziałem się, że wysyłając do nich zawór muszę wysłać również i kolektor dolotowy (oni sobie sami zawór wyjmą + 50 PLN) w celu jego czyszczenia aby zawór miał roczną gwarancję. Oczywiście gwarancja będzie również uznana jeśli będzie się miało stempel jakiegoś warsztatu, który podpisze się, że kolektor wyczyszczony został zamontowany.
Dla samego siebie trzeba to rad nie rad wyjąć i wyczyścić. Facet wspomniał, że tam są jakieś klapki - czy to prawda ?
Proszę powiedzcie mi czy problemem będzie później odpowietrzyć układ zasilania jak się te przewody od wtryskiwaczy odkręci. Bo przecież inaczej tego się nie wyjmie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W kolektorze są klapki zawirowań i to właśnie na przewężeniu wokół nich zbiera się najwięcej syfu,a odpowietrzyć trzeba będzie cały układ po zdemontowaniu przewodów wtryskowych.Tylko nie przeprowadzać odpowietrzenia kręcąc silnikiem z przerwami aż do skutku,w ten sposób można sobie załatwić pompę wtryskową...
Samochód po naprawie zaworu EGR do dnia dzisiejszego bezproblemowo jeździ. Odpala tak jak odpalał, czyli bez najmniejszych problemów, na dotyk.
Jedyna różnica jaką zauważyłem, to bardziej warcząco-dieslowy dźwięk jaki silnik z siebie wydobywa w chwili kiedy osiąga 1.500 obr/min. Poniżej tych obrotów jest ciszej, a od 1.500 jakby coś tam się otwierało i zaczyna klekotać....
Nie lubiędźwięku diesla chyba się do niego nie przekonam...
Jedyna różnica jaką zauważyłem, to bardziej warcząco-dieslowy dźwięk jaki silnik z siebie wydobywa w chwili kiedy osiąga 1.500 obr/min. Poniżej tych obrotów jest ciszej, a od 1.500 jakby coś tam się otwierało i zaczyna klekotać....
Nie lubiędźwięku diesla chyba się do niego nie przekonam...
Mam problem z ojca zafirą 2.0 DTI 2003r. Autko kompletnie straciło moc. Na biegu jałowym wkręca się max do 3000rpm i to w żółwim tempie, a rozpędzenie się do 50km/h zajmuje z 5min. Po podłączeniu się kompem i odpaleniu programu S-Tech sczytałem błędy i pojawiła się ich dość długa lista:
Błędy oczekujące
- P0301 - cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonu
- P0103 - czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- wysoki sygnał wejściowy
- P0252 - wirnik/krzywa pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem / działanie
- P0445 - układ odprowadzania par paliwa, obwód sterujący zaworu oczyszczania - zwarcie
- P0553 - czujnik ciśnienia układu wspomagania kierownicy - wysoki sygnał wejściowy
- C0732 - przyspieszeniomierz lewy tylny - niski sygnał wejściowy
Błędy zapamiętane
- P0326 - czujnik spalania stukowego 1(bank 1) -sygnał poza zakresem / działanie
- P0133 - czujnik tlenu (sonda lambda ) bank 1 czujnik 1- powolna reakcja / odpowiedź
- P0322 - obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza / zapłonu - brak sygnału
- P0507 - układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwanie
- P0268 - wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał
- B0848 - obwód napięcia odniesienia 5V - wysoki sygnał wejściowy
może mi powiedzieć jakaś mądra głowa co jest nie halo i co powoduje te błędy.
Błędy oczekujące
- P0301 - cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonu
- P0103 - czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- wysoki sygnał wejściowy
- P0252 - wirnik/krzywa pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem / działanie
- P0445 - układ odprowadzania par paliwa, obwód sterujący zaworu oczyszczania - zwarcie
- P0553 - czujnik ciśnienia układu wspomagania kierownicy - wysoki sygnał wejściowy
- C0732 - przyspieszeniomierz lewy tylny - niski sygnał wejściowy
Błędy zapamiętane
- P0326 - czujnik spalania stukowego 1(bank 1) -sygnał poza zakresem / działanie
- P0133 - czujnik tlenu (sonda lambda ) bank 1 czujnik 1- powolna reakcja / odpowiedź
- P0322 - obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza / zapłonu - brak sygnału
- P0507 - układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwanie
- P0268 - wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał
- B0848 - obwód napięcia odniesienia 5V - wysoki sygnał wejściowy
może mi powiedzieć jakaś mądra głowa co jest nie halo i co powoduje te błędy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W dieslu masz sonde lambda,wypadanie zapłonu?.
Myśle że padł wam przepływomierz.
Ale poradze ci coś bo to jest szereg błędów myśle że zatankowaliście jakieś barachło a nie paliwo możliwe że zatkało sie odpowietrzenie baku odkreć bak dla pruby i sprawdź poprostu paliwo cofie sie do baku.
Myśle że padł wam przepływomierz.
Ale poradze ci coś bo to jest szereg błędów myśle że zatankowaliście jakieś barachło a nie paliwo możliwe że zatkało sie odpowietrzenie baku odkreć bak dla pruby i sprawdź poprostu paliwo cofie sie do baku.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, 11:18 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Dopisałem co mogłoby być przyczyną pierwsze to sprawdźcie.
P0251 ("Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka") to bład jasno wskazujący na sterownik pompy
P0252 ( "Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność" )
P0252 has 2 entries :
-Fuel Valve Signal Missing :
Problem sensed with fuel circuit internal to fuel injection
pump.
-VP44 stuck fuel valve error :
Fuel solenoid circuit not detecting solenoid valve movement
Czyli w wolnym tłumaczeniu: problem z wewnętrzym obiegiem paliwa do/przy wtrysku pompy paliwa.
Możliwe że zatkany filtr paliwa.
P0251 ("Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka") to bład jasno wskazujący na sterownik pompy
P0252 ( "Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność" )
P0252 has 2 entries :
-Fuel Valve Signal Missing :
Problem sensed with fuel circuit internal to fuel injection
pump.
-VP44 stuck fuel valve error :
Fuel solenoid circuit not detecting solenoid valve movement
Czyli w wolnym tłumaczeniu: problem z wewnętrzym obiegiem paliwa do/przy wtrysku pompy paliwa.
Możliwe że zatkany filtr paliwa.
Po odkręceniu korka brak zmian. Zauważyłem za to że kontrolka autka z kluczykiem(to jest check?) zapala się dopiero gdy silnik wdrapie się z obrotami w okolice ok 1800, czyli w momencie kiedy powinna się chyba załączyć turbina więc możliwe że to rzeczywiście ten przepływomierz.
Co do paliwa to nie wiem co ojciec tankował ale na tym paliwie na trasie bez większych problemów udało mi się go rozpędzić do 160km/h. Choć dzień wcześniej podczas normalnej jazdy miejskiej zapalił się check ale po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się było ok i takie rzeczy działy się już wcześnie. Jak było około 1/3 baku to zatankowany został paliwkiem Ultimate więc chyba nie jest to jakiś syf.
Znajomy ma Frontere chyba z tym samym silnikiem więc jak się uda to sprawdzę ten przepływomierz u niego.
Co do paliwa to nie wiem co ojciec tankował ale na tym paliwie na trasie bez większych problemów udało mi się go rozpędzić do 160km/h. Choć dzień wcześniej podczas normalnej jazdy miejskiej zapalił się check ale po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się było ok i takie rzeczy działy się już wcześnie. Jak było około 1/3 baku to zatankowany został paliwkiem Ultimate więc chyba nie jest to jakiś syf.
Znajomy ma Frontere chyba z tym samym silnikiem więc jak się uda to sprawdzę ten przepływomierz u niego.
mam podobny problem z moją zośką!po podpięciu do kompa bład p 0400 po wyczyszczeniu egr bez zmian,następnie zaślepiłem egr tez bez zmian .Czyżby elektrozawór podcisnienia spreżarki?Dziadek Jurek pisze:Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam