Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#421 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam ponownie.
Zrobiłem dzisiaj test SDPROG-iem.
No cóż. Temp. Silnika pokazywal w miarę normalnie- rosła... Co ciekawe na zimnym silniku przepływomierz pokazywał temp. Wlotowa powietrza 15st ( a na dworze tylko 9.5) i przeplyw 8.5-5.5 g/s... Czy to nie za malo????
Co ciekawe obroty przestaly znacząco fałować poprzekroczeniu 60st. Cieczy chlodzacej????
Tzn falowaly tak w granicy 794-804.
Przy 70st silnika temp.wlotu pow byla 18st a przeplyw 2.5-3.5g/s...a na dworze 9.5...

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#422 Post autor: mariusz_technik »

Temperatura powietrza wlotowego na przepływomierzu jest wyższa niż temperatura zewnętrzna, bo w komorze silnika jest ciepło, dolot jest nagrzany.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#423 Post autor: rafaellowarszaw »

Czyli odpada przepływomierz...
Przeskoczyłem i wychodzi tak na b
Jalowym 9-11kg/h powietrza...
Wiec bedzie trzeba się przyjrzeć przepustnicy bo jak nie ona to wszystko wskazuje na uszkodzenie sterownika silnika...martwi mnie ze obroty sie normuja dopiero po osiągnięciu 60st...
:cry:

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#424 Post autor: janono1 »

A wiec tak,

odłączyłem akumulator i na 2 godziny złączyłem klemy.
Przejechałem 65 km tylko na benzynie przez 5 dni nie zauważyłem problemu. Dzisiaj przełączyłem na gaz przejechałem 17 km do pracy i z pracy 17 km i na razie Check engine nie wyskoczył z błędem ani z wypadaniem zapłonu, ani z przepływomierzem ani z mieszanką.
Zobaczymy co będzie w następnych dniach. Co dokładanie powoduje odłączenie akumulatora i złączenie klem na jakiś czas ?

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#425 Post autor: mariusz_technik »

Z tym sterownikiem silnika, to chyba akurat nic nie daje odłączenie aku...

Zresztą nawet gdybyś skasował adaptacje benzynowe - które się rozjechały na skutek źle ustawionego gazu - to jak nie ustawiłeś po tym wszystkim gazu, to problem wróci (chociaż nawet nie wiem jaki bo nie widzę twoich wcześniejszych postów)

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#426 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Dzisiaj podpiąłem Zosię pod programik.
Już jestem na 90% pweien że to (niestety) sterownik.
Objawy, o których pisałem ustępują po przekroczeniu przez autko 60-65st.celc.

Co ciekawe:
W piątek wyminiłem aku (z używanego bosha 70ah na oryginalny który był w Zosi 55ah GM). Po podpięciu aku (na dworze +14st.celc) i po uruchomianiu silnika obrotomierz od razu normalnie wskazywał (nie miał tego opóźnienia 1sek) a wskaźnik paliwa nie schodził do 0.
prze weekend przejeździłem w sumie 200km.
Dzisiaj po nocy na aku było 11,9v. Po uruchomieniu i pogazowaniu, przejechaniu ok 200m i ponownym uruchomieniu progr. wykazało 12,7v..
Niestety ale dzisiaj na zimnym silniku po uruchominiu wskazówka obrotomierza stała przez min na 0 a paliwo "podryfowało" na zero a później na połówkę..
Na ciepłym silniku wskaźniki po uruchomieniu od razu normalnie się zachowywały.

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
janono1
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 08 lip 2012, 21:49
Lokalizacja: Ząbki
Model:

#427 Post autor: janono1 »

Byłem u elektryka połączył kompa i wyszło mu ze wypadanie zaplonu jest na wszytkich cylindrach i zasugerował wyciecie katalizatora jak to nie pomoże to przyczyną może być nagar na prowadnicach popychaczy jeżeli dobrze zapamiętałem.

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#428 Post autor: piter. »

Witam
Mam podobny problem jak w temacie. Jak by silnik nie pracował na jednym cylindrze. Podłączyłem VAG-KKL i AB-COM pokazał błąd: P0141 - (4) Lambda Sonde Heizkreis offen (Bank 1 Sensor 2)
To o którą sondę mu chodzi ?

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#429 Post autor: mariusz_technik »

za katalizatorem

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#430 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Ja już jestem po wizycie u mechanika...
U mnie powodem usterki była przepustnica. Wystarczyło ją wyjąć, wyczyścić, założyć nową uszczelkę (z tym był największy problem bo w Warszawie trudno ją dostać..Jest na zamówienie). Później jeszcze tylko rese, wgranie nowych mapt i jak narazie działa.
Mechanik powiedział tylko, że go nie pokoi że przepustnica nie chce do końca przejść testu- staje na pewnym etapie..
Za wszystko zapłaciłem 150zł

Mogę w tym miejscu z czystym sumieniem polecić Warsztat w Warszawie przy ul. Hery 25.
Szybko, Profesjonalnie i ... tanio a i najważniejsze.. właściciel nie robi w ciula, nie szuka przyczyn w bóg wie co- jednym słowem nie naciąga!!!
Jeżeli chodzi o uszczelki to jeżeli będzie komuś potrzebna to polecam podzwonić po ASO- ja dostałem na Połczyńskiej i (byłem mile zaskoczony) kosztowała tyle, co w sklepach- 5,55zł..

Pozdrawiam
Rafał

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#431 Post autor: piter. »

Czym się kierować szukając sondy na znanym portalu aukcyjnym, oczywiście poza takimi parametrami jak pojemność i moc silnika rocznik, model itp. Bo jest np. sonda w dobrej cenie podobno stosowana na pierwszy montaż. Tylko nie pisze która to. Dzwoniłem do sprzedawcy to mówi żeby sprawdzić kolory kabli !?

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#432 Post autor: gRZENIU »

piter.,
Dzwoniłem do sprzedawcy to mówi żeby sprawdzić kolory kabli !?


Tylko i wyłącznie po numerach ...
A tu możesz zapytać podając o jaką sądę chodzi : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10694

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#433 Post autor: piter. »

Zakładając , że faktycznie winna jest ta sonda za katalizatorem za taki stan rzeczy to po odpięciu jej nie powinno się nic zmienić ?

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#434 Post autor: mariusz_technik »

Osobiście nie sądzę, żeby ta sonda wpływała u ciebie na złą pracę silnika, błąd jest - więc trzeba to sprawdzić, ale mogą być inne przyczyny których sterownik nawet nie zarejestruje. Więc potrzebna jest diagnoza

piter.
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 07 wrz 2010, 13:35
Lokalizacja: Zambrów
Model:

#435 Post autor: piter. »

Więc jak postawić diagnozę, bo już sondę chciałem kupić. A ładować pieniądze bez potrzeby mi się nie uśmiecha.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”