Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
Zrobiłem dzisiaj test SDPROG-iem.
No cóż. Temp. Silnika pokazywal w miarę normalnie- rosła... Co ciekawe na zimnym silniku przepływomierz pokazywał temp. Wlotowa powietrza 15st ( a na dworze tylko 9.5) i przeplyw 8.5-5.5 g/s... Czy to nie za malo????
Co ciekawe obroty przestaly znacząco fałować poprzekroczeniu 60st. Cieczy chlodzacej????
Tzn falowaly tak w granicy 794-804.
Przy 70st silnika temp.wlotu pow byla 18st a przeplyw 2.5-3.5g/s...a na dworze 9.5...
Pozdrawiam
Rafał
Zrobiłem dzisiaj test SDPROG-iem.
No cóż. Temp. Silnika pokazywal w miarę normalnie- rosła... Co ciekawe na zimnym silniku przepływomierz pokazywał temp. Wlotowa powietrza 15st ( a na dworze tylko 9.5) i przeplyw 8.5-5.5 g/s... Czy to nie za malo????
Co ciekawe obroty przestaly znacząco fałować poprzekroczeniu 60st. Cieczy chlodzacej????
Tzn falowaly tak w granicy 794-804.
Przy 70st silnika temp.wlotu pow byla 18st a przeplyw 2.5-3.5g/s...a na dworze 9.5...
Pozdrawiam
Rafał
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
A wiec tak,
odłączyłem akumulator i na 2 godziny złączyłem klemy.
Przejechałem 65 km tylko na benzynie przez 5 dni nie zauważyłem problemu. Dzisiaj przełączyłem na gaz przejechałem 17 km do pracy i z pracy 17 km i na razie Check engine nie wyskoczył z błędem ani z wypadaniem zapłonu, ani z przepływomierzem ani z mieszanką.
Zobaczymy co będzie w następnych dniach. Co dokładanie powoduje odłączenie akumulatora i złączenie klem na jakiś czas ?
odłączyłem akumulator i na 2 godziny złączyłem klemy.
Przejechałem 65 km tylko na benzynie przez 5 dni nie zauważyłem problemu. Dzisiaj przełączyłem na gaz przejechałem 17 km do pracy i z pracy 17 km i na razie Check engine nie wyskoczył z błędem ani z wypadaniem zapłonu, ani z przepływomierzem ani z mieszanką.
Zobaczymy co będzie w następnych dniach. Co dokładanie powoduje odłączenie akumulatora i złączenie klem na jakiś czas ?
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Z tym sterownikiem silnika, to chyba akurat nic nie daje odłączenie aku...
Zresztą nawet gdybyś skasował adaptacje benzynowe - które się rozjechały na skutek źle ustawionego gazu - to jak nie ustawiłeś po tym wszystkim gazu, to problem wróci (chociaż nawet nie wiem jaki bo nie widzę twoich wcześniejszych postów)
Zresztą nawet gdybyś skasował adaptacje benzynowe - które się rozjechały na skutek źle ustawionego gazu - to jak nie ustawiłeś po tym wszystkim gazu, to problem wróci (chociaż nawet nie wiem jaki bo nie widzę twoich wcześniejszych postów)
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.
Dzisiaj podpiąłem Zosię pod programik.
Już jestem na 90% pweien że to (niestety) sterownik.
Objawy, o których pisałem ustępują po przekroczeniu przez autko 60-65st.celc.
Co ciekawe:
W piątek wyminiłem aku (z używanego bosha 70ah na oryginalny który był w Zosi 55ah GM). Po podpięciu aku (na dworze +14st.celc) i po uruchomianiu silnika obrotomierz od razu normalnie wskazywał (nie miał tego opóźnienia 1sek) a wskaźnik paliwa nie schodził do 0.
prze weekend przejeździłem w sumie 200km.
Dzisiaj po nocy na aku było 11,9v. Po uruchomieniu i pogazowaniu, przejechaniu ok 200m i ponownym uruchomieniu progr. wykazało 12,7v..
Niestety ale dzisiaj na zimnym silniku po uruchominiu wskazówka obrotomierza stała przez min na 0 a paliwo "podryfowało" na zero a później na połówkę..
Na ciepłym silniku wskaźniki po uruchomieniu od razu normalnie się zachowywały.
Pozdrawiam
Rafał
Dzisiaj podpiąłem Zosię pod programik.
Już jestem na 90% pweien że to (niestety) sterownik.
Objawy, o których pisałem ustępują po przekroczeniu przez autko 60-65st.celc.
Co ciekawe:
W piątek wyminiłem aku (z używanego bosha 70ah na oryginalny który był w Zosi 55ah GM). Po podpięciu aku (na dworze +14st.celc) i po uruchomianiu silnika obrotomierz od razu normalnie wskazywał (nie miał tego opóźnienia 1sek) a wskaźnik paliwa nie schodził do 0.
prze weekend przejeździłem w sumie 200km.
Dzisiaj po nocy na aku było 11,9v. Po uruchomieniu i pogazowaniu, przejechaniu ok 200m i ponownym uruchomieniu progr. wykazało 12,7v..
Niestety ale dzisiaj na zimnym silniku po uruchominiu wskazówka obrotomierza stała przez min na 0 a paliwo "podryfowało" na zero a później na połówkę..
Na ciepłym silniku wskaźniki po uruchomieniu od razu normalnie się zachowywały.
Pozdrawiam
Rafał
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.
Ja już jestem po wizycie u mechanika...
U mnie powodem usterki była przepustnica. Wystarczyło ją wyjąć, wyczyścić, założyć nową uszczelkę (z tym był największy problem bo w Warszawie trudno ją dostać..Jest na zamówienie). Później jeszcze tylko rese, wgranie nowych mapt i jak narazie działa.
Mechanik powiedział tylko, że go nie pokoi że przepustnica nie chce do końca przejść testu- staje na pewnym etapie..
Za wszystko zapłaciłem 150zł
Mogę w tym miejscu z czystym sumieniem polecić Warsztat w Warszawie przy ul. Hery 25.
Szybko, Profesjonalnie i ... tanio a i najważniejsze.. właściciel nie robi w ciula, nie szuka przyczyn w bóg wie co- jednym słowem nie naciąga!!!
Jeżeli chodzi o uszczelki to jeżeli będzie komuś potrzebna to polecam podzwonić po ASO- ja dostałem na Połczyńskiej i (byłem mile zaskoczony) kosztowała tyle, co w sklepach- 5,55zł..
Pozdrawiam
Rafał
Ja już jestem po wizycie u mechanika...
U mnie powodem usterki była przepustnica. Wystarczyło ją wyjąć, wyczyścić, założyć nową uszczelkę (z tym był największy problem bo w Warszawie trudno ją dostać..Jest na zamówienie). Później jeszcze tylko rese, wgranie nowych mapt i jak narazie działa.
Mechanik powiedział tylko, że go nie pokoi że przepustnica nie chce do końca przejść testu- staje na pewnym etapie..
Za wszystko zapłaciłem 150zł
Mogę w tym miejscu z czystym sumieniem polecić Warsztat w Warszawie przy ul. Hery 25.
Szybko, Profesjonalnie i ... tanio a i najważniejsze.. właściciel nie robi w ciula, nie szuka przyczyn w bóg wie co- jednym słowem nie naciąga!!!
Jeżeli chodzi o uszczelki to jeżeli będzie komuś potrzebna to polecam podzwonić po ASO- ja dostałem na Połczyńskiej i (byłem mile zaskoczony) kosztowała tyle, co w sklepach- 5,55zł..
Pozdrawiam
Rafał
Czym się kierować szukając sondy na znanym portalu aukcyjnym, oczywiście poza takimi parametrami jak pojemność i moc silnika rocznik, model itp. Bo jest np. sonda w dobrej cenie podobno stosowana na pierwszy montaż. Tylko nie pisze która to. Dzwoniłem do sprzedawcy to mówi żeby sprawdzić kolory kabli !?
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
piter.,
Tylko i wyłącznie po numerach ...
A tu możesz zapytać podając o jaką sądę chodzi : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10694
Dzwoniłem do sprzedawcy to mówi żeby sprawdzić kolory kabli !?
Tylko i wyłącznie po numerach ...
A tu możesz zapytać podając o jaką sądę chodzi : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10694
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model: