Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
karollolo88

#421 Post autor: karollolo88 »

dokladnie to leci z tego grzybka od spodu i jest tego troche

Arczi

#422 Post autor: Arczi »

To sa opary oleju. Moja Zafirka tez tak ma. Mechanik powiedzial zeby wycieral nalot u sobie tym glowy nie zawracal.
Oczywiscie jak chce to mi to ogarnie alew/g niego niema sensu puki co.
Po +/- 5000km wygladalo to tak jakbym polal waz olejem na odcinku 5cm i tyle.

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#423 Post autor: sesorek »

chabretti pisze:
sesorek pisze:koledzy podbijam temat, problem po wymianie egr na nowy spędza mi sen z powiek może ktoś się spotkał z podobnym problemem i udało się rozwiązać ?
Sprawdź wężyki od podciśnienia. Mi się kiedyś ta gumowa łączówka po prostu zestarzała i dostawało się lewe powietrze.
Co prawda moja w dieslu ale może jakiś trop :) :idea:

No i po 5 latach użytkowania auta i mordowania się z problemem udało się go w końcu rozwiązać, Trop wskazał kolega chabretti :piwo: Choć niby podchodziłem kilka razy do tematu podciśnień już wcześniej sprawdzając cm po cm wszystkie wężyki podciśnienia i nic... Jednak postanowiłem jeszcze raz tyle że przestudiowałem całkowicie sprawę podciśnienia w tym silniku i zostały dwa tematy serwo hamulca i regulator ciśnienia paliwa... one są wpięte w układ podciśnienia... Ponieważ regulator jest na wierzchu od niego zacząłem... I eureka !!!!
był uszkodzony przepuszczał delikatnie i przez niego do przepustnicy dostawały się pary paliwa bądź nawet samo paliwo, zakupiłem używany drugi i problem zniknął ale nie tylko ten ale również opóźnionej reakcji na pedał gazu czy nawet dławienia się po jego dodaniu oraz efekt tzw plucia z tłumika gdy pracowało na ssaniu szczególnie rano.

Zastanawia mnie tylko dlaczego komputer wskazał błędy związane z egr a nie np ze składem mieszanki.... :?: Zapewne efekt skomplikowanej niemieckiej myśli technicznej jak również wrażliwości związanej z ekologią :lol:

W każdym razie wszystko działa git... auto ma 305 tys przebiegu ale zaczęło lepiej jeździć ;)

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#424 Post autor: chabretti »

sesorek pisze:
W każdym razie wszystko działa git... auto ma 305 tys przebiegu ale zaczęło lepiej jeździć ;)
Pogratulować rozwiązania problemu :piwo: a dla Zośki kolejnych setek tysięcy kilometrów :f1:

lukasz198666

#425 Post autor: lukasz198666 »

witam jakie sa objawy uszkodzonego EGR w silniku 2.0 dti lub dtl 101km?

Skasowany użytkownik 6483

#426 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Przede wszystkim masz odcięcie przy ok 2500obr , spadek mocy , zapala Ci się kontrolka i auto muli. ja tak miałem i dlatego woziłem ze soba WD 40 i problem udawało sie na pare miesięcy załatwić póki znowu tłoczek nie zaczedł syfem (EGR elektroniczny).

lukasz198666

#427 Post autor: lukasz198666 »

A ja dzisiaj odkreciłem egr w zafirze 2.0dti 101km i kolektor wraz z egr sa zalane paliwem. Czego moze byc wina? Wtrysk czy egr?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 11:35 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#428 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Skoro masz to już na wierzchu to dokładnie wszystko wyczyść a problemy być może ustąpią. tam zbiera sie cały syf czyli sadza a nie paliwo chyba ,że auto Ci nie spala całej mieszanki i wywala do wydechu ale wątpię w to. Wyczyść , załóż i przetestuj :piwo:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#429 Post autor: Dziadek13 »

Piszesz już w dwóch tematach http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8876&start=150
Tam dostałeś już wyczerpujące informacje ale ty wolisz pisać niż coś robić bo jak byś zrobił pomiary kompresji jak my ci pisali to by ci wyszło że masz np podbity zawór ssący brudem z dolotu i paliwo wtryśnięte jest wydmuchiwane do dolotu, lub podbity,wypalony zawór wydechowy i paliwo wali w wydech a że otwiera się egr podczas jazdy to wraca paliwo z sadzami do dolotu i masz problem z resztą z tego twojego filmu wszystko na to wskazuje.
Zrób pomiar kompresji i wszystko będzie jasne.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 15:18 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

lukasz198666

#430 Post autor: lukasz198666 »

własnie czekam za wizyta u mechanika ale dopiero z nim jestem umówiony na wtorek. a dzisiaj sam wykreciłem zawór egr i zobaczyłem ze jest mokry w paliwie i kolektor tez. ale kopcenie ustepuje jak sie samochód rozgrzeje.
to jest filmik z problemem.

https://www.youtube.com/watch?v=vw7v3bn608k
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 16:08 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#431 Post autor: Dziadek13 »

lukasz198666 pisze:ale kopcenie ustepuje jak sie samochód rozgrzeje.
Bo wypali to co jest w kolektorze dolotowym i egr też już mniej pracuje.Odepnij egr zaślep co by podciśnienie nie uciekało i sprawdź czy to od strony egr dostajesz paliwo z olejem oczywiście nie przekraczaj 2000obr bo walnie błędem.
Albo odepnij wąż idący z ic do dolotu i zobacz co tam w nim jest, bo może masz duży przedmuch na zimnym i z wentyalcji pokrywy zaworów dyma ci ta mieszanka olej-ON i masz niebieski dym.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2016, 17:44 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 4 razy.

lukasz198666

#432 Post autor: lukasz198666 »

ale on chodzi jak na 3 garach. moze dlatego ze paliwo jest w kolektorze z egr jest wina wtrysku jakiegos który leje paliwo i paliwo tez jest w oleju. czy to moze tez byc wina egr ze sa takie objawy? dopiero mechanika mam we wtorek i szukam różnych rozwiazan.

konradviking

#433 Post autor: konradviking »

To nie egr, to bardziej jak wtrysk, ale najbardziej prawdopodobna jest panewka, lub uszkodzony pierścień/tłok. Widać na filmie że silnik skacze i chodzi jak traktor. Jedź do innego majstra co to za mechanik jak masz czekać tydzień czasu na wcale nie trudną diagnoze

lukasz198666

#434 Post autor: lukasz198666 »

ale samochód jak sie rozgrzeje dostanie temperatury to juz lepiej chodzi i nie kopci.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#435 Post autor: tomzam »

Diesel jak zimny to gorzej pali, na jednym cylindrze najprawdopodobniej masz niższą kompresję i nie ma zapłonu w związku z tym, jak się nagrzeje to dopiero załapuje i pali na wszystkie, dym z wydechu to też głównie nieprzepalona ropa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”