Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ty masz podciśnieniowy czy elektroniczny EGR,w tych silnikach nie można zaślepiać EGR ,silnik sprawdza działanie zaworu biorąc sygnały z przepływomierza i czujnika doładowania, zaślepienie potraktuje jako błąd.Jeżeli masz podcisnieniowy to sprawdź czy zawór pracuje jak podasz mu podciśnienie...Czy u Ciebie kontrolka też gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów.
egr podcisnieniowy ,tak kontrolka gasnie,dzis po podlaczeniu do kompa blad p0400 nie wystepuje.....wykasowalem blad ...dodam tylko ze przedmuchalem wezyk od podcisnienia kompresorem moze byl zablokowany zaworek? jutro jade w trase wiec zobacze czy blad powruci.
[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 12:30 ]
(05) - Nie występuje
[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 12:30 ]
dzis po przejechaniu 10 km kontrolka z silnikiem sie zapaliła po podłączeniu z kompem pokazalo blad P0400 - <Nieznany kod błędu>H,Łajszczak pisze:Ty masz podciśnieniowy czy elektroniczny EGR,w tych silnikach nie można zaślepiać EGR ,silnik sprawdza działanie zaworu biorąc sygnały z przepływomierza i czujnika doładowania, zaślepienie potraktuje jako błąd.Jeżeli masz podcisnieniowy to sprawdź czy zawór pracuje jak podasz mu podciśnienie...Czy u Ciebie kontrolka też gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów.
(05) - Nie występuje
Mam taki problem - na IV i V biegu powyżej 3tys obrotów włącza sie tryb awaryjny samochód traci moc, po podłaczeniu do kompa pojawił sie błąd - przeładowanie silnika mieszanką paliwową czy - jakos tak. Czy macie jakies pomysły czego to jest wina?
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM)
Dodam ze po zgaszeniu silnika jest juz ok dopóki nie przekroczę 3tys obrotów na IV lub v biegu (IKONKA AUTO Z KLUCZEM)
Zauważyłem, że moje auto straciło moc. Ja mu w gaz a on "nie ciągnie" tylko powoli przyspiesza. Nie ma tego "szarpnięcia" od turbiny tylko burczenie jak w zwykłym dieslu.
Dodam, że od czasu do czasu zapala się kontrolka autko z kluczykiem ( przeważnie jak stoję na światłach i gaśnie po przejechaniu 2-3 km).
Nie wyświetla się żaden problem/błąd.
Znajomy mówił, że miał taki problem i poruszał jakimiś kablami i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Bardzo proszę o podpowiedź co może być przyczyną braku mocy.
ps: czy jest ktoś z okolicy(Świebodzice) kto ma identyczny silnik? Może udało by się zrobić spotkanie porównawcze...
Dodam, że od czasu do czasu zapala się kontrolka autko z kluczykiem ( przeważnie jak stoję na światłach i gaśnie po przejechaniu 2-3 km).
Nie wyświetla się żaden problem/błąd.
Znajomy mówił, że miał taki problem i poruszał jakimiś kablami i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Bardzo proszę o podpowiedź co może być przyczyną braku mocy.
ps: czy jest ktoś z okolicy(Świebodzice) kto ma identyczny silnik? Może udało by się zrobić spotkanie porównawcze...
Wczoraj auto chodziło w miarę dobrze... dziś już jest padaczka a ostatni raz kontrolka wyświetliła się tydzień temu.adasko pisze:Jak wyskakuje kontrolka to musisz miec w pamięci komputera błąd zapisany.
ps: zalałem zwykłego diesla... czy to może być wina paliwa?
Na początku chciałbym we własnym zakresie poszukać usterki a dopiero później udać się do mechaników, którzy mogą chcieć wymieniać mi różne części z marnym skutkiem...
Panowie, a jednak paliwo było przyczyną problemów z przyspieszaniem.adasko pisze:Nie, paliwo raczej nie ma nic do tego chyba ze filtr paliwa masz stary i zabrudzony to może trochę auto mulic. Żeby cokolwiek zrobić to musisz podłaczyc samochod pod komputer aby odczytać bład bo moze to byc wszystko - od glupiego czujniczka pod przepływomierz
Wyjeździłem Lukoil-owski shit, zalałem na orlenie ON verva i auto idzie jak burza!
Po dolaniu dodatku do paliwa auto idzie jeszcze lepiej!
Dzięki temu prostemu zabiegowi zaoszczędziłem min 50 zł na podłączenie auta pod komputer - tzw. diagnostykę, którą doradzali mi Panowie na forum. ( a i pewno koszty naprawy przez mechanika )
( omijajcie Luk OIL na Bielanach wrocławskich...).
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 20:08 przez stachupl, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Czy ja czegoś nie wiem czy kolega coś pomylił??stachupl pisze:Moja rada dla wszystkich - nie lejcie ON95 w czasie zimy tylko ON98( omijajcie Luk OIL na Bielanach wrocławskich...).
ON95???ON98???
Może to nie złe paliwo na stacji tylko kolega coś zamieszał??? Słyszałem tylko o ropie zimowej i letniej (pomijam podziały na zwykły i typu ultimate czy v-powery)...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Bardzo proszę o pomoc przeszukałem już google i forum nie mam odpowiedzi na ten błąd - w innych autach błąd dotyczy zwrotnego obiegu powietrza Throttle Control Unit Detected Loss of Return Spring... nie wiem o co chodzi. EGR regenerowałem rok temu auto mało jeździło bez problemów. Kupiłem sobie urządzenie diagnostyczne i po wykasowaniu błędów tylko ten mi się pojawia.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
A jaki nr błęduKALFASOV pisze:Bardzo proszę o pomoc przeszukałem już google i forum nie mam odpowiedzi na ten błąd - w innych autach błąd dotyczy zwrotnego obiegu powietrza Throttle Control Unit Detected Loss of Return Spring... nie wiem o co chodzi. EGR regenerowałem rok temu auto mało jeździło bez problemów. Kupiłem sobie urządzenie diagnostyczne i po wykasowaniu błędów tylko ten mi się pojawia.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.