Znany posiadaczom DTI jest problem z odpalaniem jak nie włączą się świece żarowe (temperatury 10-0oC). Aby wymusić grzanie można na czas rozruchu oszukać ECU, że temp jest niższa niż w rzeczywistości. Czujnik temp to termistor NTC (rośnie temperatura - maleje rezystancja). Więc jeżeli dodamy w szereg z czujnikiem temp silnika jakiś rezystor, to ECU będzie widział niższą temperaturę. U mnie jest dodane 2kohm około. W garażu było +9oC przed odpaleniem (=temp silnika), a po włączeniu zapłonu Op-com zobaczył -2oC.ryba1 pisze:coś więcej jak to ma działać???Janus pisze:Może masz dołożonego oszusta (opornik)
Jeżeli ktoś ma jakąś ingerencję w obwód czujnika temperatury, co skutkuje wzrostem oporności obwodu, to efektem może być zaniżony odczyt temperatury przez ECU i zegary na desce. Termostat może być sprawny... Tutaj pewną pomocą (w dieslu) jest czujnik temp oleju. Na rozgrzanym silniku olej może będzie 10oC chłodniejszy a może i nawet nie... Jeżeli tak jest, to czujniki i ich odczyty są ok. Za to może być niesprawny termostat jeżeli po dłuższej jeździe (5-10km) wskazówka nie idzie powyżej 80oC