[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#46 Post autor: Dziadek13 »

sobit pisze:jak odpowietrzyć żośkę?? gdzie jest powrót do baku bo go nie potrafię znaleźć??
Czytałem że produceńci tego autka odpływ podłączyli w obieg zasilania tak że samo sie nie odpowietrzy,powietrze będzie krążyć.Należało by zakupić coś takiego Pompka podpiąć do odpływu i odpowietrzać do skutku pompke można zostawić na stałe.Lub tu można poczytać na dole jak. Odpowietrzanie Lub tu Odpowietrzanie
A może by sie tak postarać o opis do odpowietrzania naszych zosiek żeby na naszym forum było pod ręką.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#47 Post autor: sobit »

Wpiąłem się pod powrót i odessałem na tyle że leci paliwo. Mam tam podpięta gruszkę. Jak kręcę auta nie zapala ale gruszka się napełnia. Nie wiem co dalej z tym robić;/

grześ20

#48 Post autor: grześ20 »

witam mam silnik 2,0dtl,problem mam że nie równo mi chodzi czytałem i walczę z tym nadal ,jak dojdę to wszystko opiszę co było,czy w baku znajduje się jakiś filtr ,jesli tak to jak się do niego dostac?co to są trawersy i gdzie się znajdują?dziękuje każdemu.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#49 Post autor: firek »

CO do baku to niech wypowiedzą się koledzy dieslowcy ale nie wydaje się mi aby Zosia miała jakis dodatkowy filtr.. Pozdrawiam

grześ20

#50 Post autor: grześ20 »

firek pisze:CO do baku to niech wypowiedzą się koledzy dieslowcy ale nie wydaje się mi aby Zosia miała jakis dodatkowy filtr.. Pozdrawiam
dzięki pozdrawiam.

kicaj

#51 Post autor: kicaj »

nie znam sie, ale moze byc sitko w baku jak sie zassysa paliwo

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#52 Post autor: Harry200 »

W zbiorniku jest sitko na smoku zasysającym a trawersy to są elementy które dociskają i mocują wtryskiwacze w głowicy,w środku trawersów jest kanał przez który jest dostarczane paliwo do wtryskiwacza.Pomiędzy wtryskiwaczami a trawersami są uszczelki które uszkodzone powodują zapowietrzanie się układu paliwowego i dostawanie się oleju do paliwa.Jak uszczelnienie się uszkodzi to paliwo zaczyna być zabarwione na czarno od oleju..

grześ20

#53 Post autor: grześ20 »

H,Łajszczak pisze:W zbiorniku jest sitko na smoku zasysającym a trawersy to są elementy które dociskają i mocują wtryskiwacze w głowicy,w środku trawersów jest kanał przez który jest dostarczane paliwo do wtryskiwacza.Pomiędzy wtryskiwaczami a trawersami są uszczelki które uszkodzone powodują zapowietrzanie się układu paliwowego i dostawanie się oleju do paliwa.Jak uszczelnienie się uszkodzi to paliwo zaczyna być zabarwione na czarno od oleju..
wielkie dzięki dużo to mi pomoże ,będę walczył dalej z zośką , pozdrawiam.

piotrsolski

#54 Post autor: piotrsolski »

Czy ktos wie jaki jest koszt naprawy zaworów w głowicy oraz planowania c
czy da cos wymiana pierścieni na tłokach bo na jednym ne ma cisnienia CZY TULEJE TEZ SIE WYMIENIA co moge zrobic zeby remont silnka był zrobiony z dobrym efektem , chce tez dac pompe z wtryskami do sprawdzenia jaki jest koszt naprawy wtrysku i co moge jeszcze dac zeby nie przekroczyło 2,500zl koszt bo tylko tyle ma pozdrawiam i prosze o odpowiedzi w tej kwesti

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#55 Post autor: Harry200 »

A skąd wiesz że przez tłoki nie masz ciśnienia? robiłeś próbę olejową przy pomiarze ciśnienia w cylindrach, bo ona w 90% pokazała by czy pierścienie są w porządku.Jeżeli chodzi o tuleje to w tym silniku nie ma wymiennych tulei,są warsztaty które dorabiają tuleje i montują w silnik w czasie naprawy ale w Zośce żadnej się z tym nie spotkałem.W Zośce nie robiłem szlifu głowicy ale w Audi 1.9 z pół roku temu płaciłem za szlif głowicy,zaworów i gniazd ok 400 zł ale tu jest duża rozbieżność w cenach pomiędzy warsztatami..

ronal

#56 Post autor: ronal »

grześ20 pisze:witam mam silnik 2,0dtl,problem mam że nie równo mi chodzi czytałem i walczę z tym nadal ,jak dojdę to wszystko opiszę co było,czy w baku znajduje się jakiś filtr ,jesli tak to jak się do niego dostac?co to są trawersy i gdzie się znajdują?dziękuje każdemu.
Ja miałem dawno podobną sytuację.Przed kupnem auta innego niż teraz komuś wpadła szmata do zbiornika i ona oblepiała sitko w zbiorniku i autko było słabe i nie równo pracował silnik.Po prostu pompa ciągła paliwo na siłę.Po wymontowaniu zbiornika i wypłukaniu autko śmigało aż miło.Było to dawno więc silniczek był starej konstrukcji,nie sterowany kompem.Teraz pewnie komp.pokazał by wadliwą pracę pompy.

piotrsolski

#57 Post autor: piotrsolski »

JAK BEDE SCIĄGAŁ GŁOWICE TO PIERSCIENIE ZMIENIE TEŻ BO BEDZIE ZA JEDNYM I POMPE TEZ DAM Z WTRYSKAMI DO SPRAWDZENIA BO TO BEDZIE WSZYSTKO ZA JEDNYM ODEZWE SIE ILE MNIE TO WYSZŁO wyniosło pozdrawiam


Kolego już tak wiele zwracałem uwagę na sposób pisania postów, że tym razem bez zastanowienia daję :zolta:

Na forum nie piszemy z wciśniętym Caps Lok - to oznacza KRZYK
:!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 17:52 przez piotrsolski, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#58 Post autor: Harry200 »

Może z tym wszystkim to w w tych 2500 się zmieścisz jak pompa nie będzie do roboty.. :/

piotrsolski

#59 Post autor: piotrsolski »

pompa na kompie pokazała ze podaje paliwo tylko sprawdze wtryski czy nie leja pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 20:30 ]
Witam wszystkich na wstepie byłem u mechanika i sprawdził ustawienie zapłonu jest ok i stwierdził ze trzeba sciągnąc głowice zeby dalej ztwierdzic co jest . mam pytanie jak dymi na niebiesko to znaczy ze nie spala paliwa czy cos innego jak ktos miał taki problem to niech mi opisze jezeli bede cos wiedział to opisze co robilismy. pozdrawiam wszystkich

totalek

#60 Post autor: totalek »

nie wiem czy dostales wiadomosc ale na wszeli wypadek powtorze pytanie czy udalo ci sie rozwiazac problem. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”