Problemy z ruszaniem na zimnym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
anghelinni

#46 Post autor: anghelinni »

Próbowałem się jeszcze dziś pobawić interfejsem i popatrzyć na parę parametrów. O ile z ELMa trudno mi jakoś zinterpretować wyniki wskazań przepływomierza, to zauważyłem że na paliwie sonda lambda prawie nie pracuje. Wykres jest praktycznie płaski. Za to na gazie wszystko wygląda ok...
Obroty na zimnym trochę mi falują, a próba naciśnięcia gazu kończy się przydławieniem. Do tego stopnia, że gdy dziś przytrzymałem dłużej wciśnięty gaz (nie więcej niż do połowy) silnik dusił się przez jakieś 10-15sek a potem zgasł. No i pojawił się check - tym razem dla odmiany P0303 (cylinder 3 misfire detected - wypadający zapłon)...

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#47 Post autor: ojciec polak »

Wtryski wymienione, auto odebrane...na razie jest pięknie. Zobaczymy jutro rano... :roll:

Skasowany użytkownik 8511

#48 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

ojciec polak pisze:Wtryski wymienione, auto odebrane...na razie jest pięknie. Zobaczymy jutro rano... :roll:
Również umówiłem się na wymianę wtryskiwaczy,do przyszłego tygodnia jakoś się przemęczę.

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#49 Post autor: ojciec polak »

Mała poprawka do mojego wcześniejszego postu. Mam zamontowane wtryski Barrakuda :lol: .

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#50 Post autor: rafaellowarszaw »

Koledzy- może poradzicie/ pomożecie


Zafira A prod 10/2003 Enjoy 1,8 125km 92kw tylko benzin.
(Dla przypomnienia)
W tamtym roku zmagałem się z typowo dziwnie falującymi obrotami...
Problem był następujący: Zafira z zimnym silnikiem po uruchomieniu - obrot skakały (typowo nie falowały) tak 650-1800- zośka przygasała.. Przy ok 50-60st się normowało.
Byłem u kilku mechaników- Zosia była kilka razy podłączana pod diagnostykę... i Nic.. Sondy lambda pracują (mechanik stwierdził, że moŻe trochę ospale)
Wyczyszczono mi przepustnicę, sprawdzono kompresję (wzorowa 15bar), wyminion uszczelkę silnika, czujnik ciśninia oleju (przy okazji)..
Mechanik powiedział, że przepustnic a nie przechodzi elektronicznego testu- dochodzi do pewnego poziomu i halt...
Po naprawie (początek lsitopada 2015r.) Problem zniknął...
Na początku grudnia pojawił się ponownie... Ale wystarczyło odpiąć aku (dziadek oryginał z GM 08/2008r.). Po pdopięciu zaczytał "mapy" i problem zniknął...
Zafirka przejeździła zimę... I problem znowu się pojawił..

Teraz....
Po odpaleniu zimnej Zośki obroy skaczą 1 raz na 1500,1 raz spadają na ok 750, a później falują +- 1250-1400. Po 2-3 min obroty spadają same (bieg jałowy, nie gazuję) na ok 900 a po kolejnej minucie obroty spadają do ok 750-800... Gaszę Zośkę, czekam ok 10sek, Zapalam znowu i obroty od raz po uruchomieniu spadają do 750...
Silnik osiąga po tych 4 min +-40-50st.celc..

Nie wiem czy to ma coś do rzeczy...
Akumulator ma ok 12-12,4V przed uruchomnieniem. Przy uruchomniu napięcie spada do ok 9-10 ("rekord" to było 8,5 ), a w aucie wszystkie kontrolki (trakcja, paliwo ) się świecą, wskaźnik paliwa leci np. z 1/2 na zero a później powraca do stanu rzeczywistego. Obroty po ok sekundzie od uruchomnia są na "0" a później wystrzeliują w górę...
Dodam, że po naładowaniu do "oporu" Takich cudów z aku nie ma (. Obroty od razu wskakują, paliwo nie "znika, a kontrolki się nie świecą")...

Macie może jakieś pomysły, co tym razem...
Pozdrawiam
Rafał

Skasowany użytkownik 6483

#51 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Moja propozycja jest prosta, zakup nowego aku . Ten możesz sobie zostawić jako "awaryjny". Skoro po naładowaniu aku na maxa , problem znika to warto własnie o tym zakupie pomysleć :) .

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#52 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolego "Jarecki".
Problem w tym, że problem zniknął w grudniu, a teraz nie zniknął....

To jeszcze jedno pytanie... jest związek między np. uszkodzonym sterownikiem silnika a tym, że test przepustnicy nie dochodził do końca???

pozdrawiam
Rafał

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#53 Post autor: Janus »

rafaellowarszaw pisze:(...)

Macie może jakieś pomysły, co tym razem...
Pozdrawiam
Rafał
Tak - coś ewidentnie robi zwarcie albo akumulator trup, praktycznie "nie przyjmuje prądu". Ten pomiar napięcia to robiłeś w trakcie rozruchu czy po, przy pracującym silniku?
Taki pobór prądu tuż po włączeniu silnika to może być tylko rozrusznik, alternator lub pompa wspomagania. Spróbuj dla testu wyjąć bezpiecznik pompy wspomagania.
Janusz

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#54 Post autor: rafaellowarszaw »

Kolego "Janus"
Problem z opadającymi zegarami to na 99% akumulator- po wyjęciu i naładowaniu (pow 14V) i podłączeniu zegary nie biegną do zera a kotnrolki się nie zapalają.
Raczej to ne jest wina alternatora- był regenerowany w 100% w lipcu 2015r.
Zafirka po podłączeniu kluczyka (wskazuje mi na mierniku spadek z 12,5 do 12,1-12,27). Podczas rozruchu spada do 10 (rekordem było jak kilka dni na chłodzie stała do 8,5V.) Już po uruchomieniu napięcie jest, ładowanie też- +-14,1V ciągle na jałowym.

Gdzie szukać bezpiecznika pompy wspomagania? Czy jest może gdzieś na forum wykaz bezpieczników (żeby nie odpiąć niewłaściwego)...


Tak przy okazji.
Zaobserwowałem (usłyszałem), iż po uruchomianiu zimnej Zośki (podczas falowania obrotów) słychać, tak jakby coś kapało z kranu- takie lekkie bulgotanie pojedyncze... Przypuszczam, że to z chłodnicy/ przewodu do/z chłodnicy.. Ale dlaczego tak się dzieje, czy to normalne???

pozdrawiam
Rafał

anghelinni

#55 Post autor: anghelinni »

Ktoś podrzucił mi jeszcze pomysł sprawdzenia EGR. Czy w tym silniku (Z18XE) jest w ogóle EGR? Nie udało mi się go znaleźć...

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#56 Post autor: janekW67 »

anghelinni pisze:Ktoś podrzucił mi jeszcze pomysł sprawdzenia EGR. Czy w tym silniku (Z18XE) jest w ogóle EGR? Nie udało mi się go znaleźć...
W tym silniku nie ma EGR-a.
Oczywiście!

bolid

#57 Post autor: bolid »

Sterownik silnika nie jest niestety najmocniejszą stroną tego silnika - przyjrzałbym się jemy szczególnie jeśli przepustnica przeczyszczona a sondy lambda sprawne.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#58 Post autor: Janus »

rafaellowarszaw pisze:(...)
Zafirka po podłączeniu kluczyka (wskazuje mi na mierniku spadek z 12,5 do 12,1-12,27). Podczas rozruchu spada do 10 (rekordem było jak kilka dni na chłodzie stała do 8,5V.) Już po uruchomieniu napięcie jest, ładowanie też- +-14,1V ciągle na jałowym.

Gdzie szukać bezpiecznika pompy wspomagania? Czy jest może gdzieś na forum wykaz bezpieczników (żeby nie odpiąć niewłaściwego)...
(...)
Rafał
Spadki poniżej 10V zdarzaja się. Ale to nie jest stan prawidłowy. Przy spadkach poniżej 8-9V resetują się sterowniki (w tym również silnika).

Bezpiecznik od pompy wspomagania to bodajże 80A, znajduje się w skrzynce pod maską. Z tym że wspomaganie startuje chyba dopiero po podniesieniu napięcia ładowania i zgaśnięciu kontrolki ładowania.

Co do pomiarów napięcia ładowania. Silnik powinien być rozgrzany do temperatury pracy. Sprawdzamy napięcie na zgaszonych wszystkich odbiornikach oraz włączonych (radio, dmuchawa na pośrednim biegu, światła mijania). Później możemy jeszcze dodać szybę ogrzewaną. Przy zwiększaniu obciążenia odbiornikami napięcie powinno na sekundę spaść po czym znowu osiągnąć napięcie regulatora (u Ciebie 14,1V). Przy zmniejszaniu obciążenia odbiornikami, obroty silnika mogą na chwilkę wzrosnąć, aby znowu się wyrównać. Napięcie powinno trzymać te 14,1V. Niezależnie od obciążenia, obrotów silnika, temperatury.
Janusz

Awatar użytkownika
beniamin82
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE

#59 Post autor: beniamin82 »

anghelinni pisze:beniamin82 - i jak po zmianie ustawień LPG? Możesz napisać jaki konkretnie przepływomierz założyłeś? Z tego co pamiętam to jakiś zaminnik.
Trochę czasu upłynęło a było tak:
Przepływomierz wymieniłem na maxgeara. Zresestowałem mapy u gazownika, ten polecił mi trochę pojeździć i wrócić za kilka dni. Wróciłem po 1000km. Mapy były zebrane prawidłowo. Od tamtego czasu zrobiłem chyba z 2tyś km albo lepiej i nie mam żadnych problemów z ruszeniem na zimnym silniku. P0170 też się nie pojawia auto jest zdecydowanie mocniejsze niż wcześniej. Ale pali teraz 8.7litra gazu do 10,6 na autostradzie przy 130kmh.

Pojawił się za to niedawno nowy mały problem, po odpaleniu obroty potrafią siąść do 200 na sekundę a potem już idzie normalnie. Nie przejmuje się na razie tym.

Pozdrawiam
Obrazek Tyle pije moja Zafira A 1.8
Obrazek a tyle mój Benelli BN251 :-)

anghelinni

#60 Post autor: anghelinni »

Jakiś czas temu zdecydowałem się ostatecznie na wymianę przepływki. Wziąłem VDO. Po wymianie wszystkie problemy ustały :-D Wygląda więc że problem z głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”