[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gwizdenson

#46 Post autor: gwizdenson »

Gruka .pierwsza sprawa do ciebie,kto tobie zapodał taki kosmos o tych zaworkach,nie słuchaj takich bzdur-chyba ,że mówimy o czym innym.Ale błąd ,który one pokazują a pewnie jest to błąd -sygnał ciśnienia-może być równie dobrze spowodowany zapchanymi przewodzikami o których pisałem.Poodpinaj najpierw wszystkie po kolei i przedmuchaj.Malinek kolektor ssący jest zawsze zawalony czy puszcza olej czy nie.Zastanów sie jakie tam syfy się mieszają a przede wszystkim spaliny.Jak kupiłem Zochę miała prawie 200 najechane.Pierwsze co zrobiłem to wyczyściłem kolektor i nie wyobrażasz sobie co tam było.A oleju nie bierze mi ani grama.Pająk zależy w którym miejscu występują te "poty".Bo jak na połączeniach to wymień oringi i wystarczy.Nie ma co myśleć odrazu o kończącej sie turbinie bo tak to zamiast jeździć będziemy nasłuchiwać co się kończy.Turbina daje wiele innych objawów a czasami pada bez zapowiadania o tym.Jak bierze ci olej w normie to śpij spokojnie-wymień tylko uszczelnienia.

gwizdenson

#47 Post autor: gwizdenson »

Gruka może to się tobie też przyda,znalazłem w innym miejcu na foum i przekopiowałem:

Mam odpowiedź na opisaną wcześniej usterkę.
Uszkodzony mam elektrozawór podciśnienia - ten od którego wężyk biegnie do turbosprężarki - w silniku DTI 2.0 znajduje się za przepływomierzem.
Sprawdzałem wszystkie rurki, wtyczki itd. i nic. Wymieniłem filtry a nawet odłączyłem akumulator i nic. Gdzieś jednak wyczytałem że te elektrozaworki lubią się blokować więc obstukałem delikatnie zawór. To wystarczyło i zofka napiera znowu jak wściekła . Zawór jednak muszę wymienić bo czasami się ponownie blokuje - wystarczy jednak kluczem postukać i wszystko działa. Pozdrawiam - może ta informacja się komuś przyda

Gruka

#48 Post autor: Gruka »

gwizdenson, dzięki wielkie,a gdzie to jest w 2.2?

sylmar

#49 Post autor: sylmar »

Gruka pisze:Właśnie chyba te podciśnieniowe zaworki tzn jeden mam walnięty bo tak coś mi mówił kolo jak podpinał mi kompa i że koszt tego to 800zł serwis lub 350zł,możliwe?
Ja szukałem takiego zaworka kilka miesięcy temu. W serwisie koszt takiego czegoś to 700-800pln, ale w necie znajdziesz w okolicach 300pln.

gwizdenson

#50 Post autor: gwizdenson »

Sylmar naprawdę nie sądziłem ,że to może tyle kosztowac ,taki zaworek-normalnie powala.Gruka w 2,2 jest w tym samym miejscu co w 2,0 -jak stoisz przed otwartą machą to z twojej lewej strony za filtrem pow/przepływomierzem,dochodzą do niego te cienkie czarne przewody.

gwizdenson

#51 Post autor: gwizdenson »

Jeżeli chodzi o ten zaworek to znalazłem jako przykład coś takiego:
http://www.allegro.pl/item905123795_ast ... y_2_0.html
Chyba ,że chodzi o zawór przeciążeniowy turbiny,ale jak mówimy o elektrozaworkach sterujących to jest to lub to:
http://www.allegro.pl/item905111311_ast ... a_2_0.html
http://www.allegro.pl/item913705555_ope ... rbiny.html
to są tylko przykłady,staram sie pomóc tobie,ale może ktoś jeszcze sie wypowie.
Jak możesz to przeczyść najpierw te cienkie przewody ,można je ściągnąć i założyc bez problemu.Są tylko wciśnięte.

Gruka

#52 Post autor: Gruka »

jak wróce do domciu to cosik podziałam i zobaczymy

sylmar

#53 Post autor: sylmar »

gwizdenson pisze:Sylmar naprawdę nie sądziłem ,że to może tyle kosztowac ,taki zaworek-normalnie powala.
Cóż... u mnie go po prostu brakowało (kupiłem auto lekko uszkodzone), kupiłem na necie i po sprawie.

Gruka

#54 Post autor: Gruka »

Pozwoliłem sobie odkopać temat.Wracając do tematu hmmm zaworków to u mnie nastąpiła dziwna sprawa,mianowicie autko znowu ciągnie ale dzieje się to dopiero przy ok 3tyś obrotów.Wcześniej czułem jak autko jedzie przy ok 2 tyś obr.Nadal uważacie że to te zaworki?Dodam że autko naprawiło się samo,a raczej moja żonka naprawiła wioząc mnie z imprezy :mrgreen: I teraz co proponujecie?Jest jakieś sterowanie odpowiedzialne za włączenie się turbiny czy nadal gdzieś jakiś zaworek blokuje włączenie przy 2 tyś obr?

darkp1

#55 Post autor: darkp1 »

Z tego co wiem, to za turbiną jest zawór który odpowiada za jej pracę. Sterowany jest pompą wakum.

GRZEGORZ

#56 Post autor: GRZEGORZ »

Drodzy koledzy u mnie w zafirce gdy zapala sie symbol samochodu z kluczem zafcia dostaje muła ale dzieje się to tylko na wolnych obrotach(gdy wrzuce luz i silnik schodzi na wolne obroty).a gdy go zresetuje przekrece kluczykiem wraca do normy.Jakiś czas jest dobrze a po pewnym czasie to samo.jaka jest tego przyczyna.Czyżby ERG.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#57 Post autor: rzadki »

GRZEGORZ pisze:ERG.
jak coś to EGR

musisz zczytać błędy na komputerze, bez nich to jak wróżenie z fusów
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Gruka

#58 Post autor: Gruka »

darkp1, z tego co właśnie wyszło na kompie zanim znowu zaczęło to działać to jakiś zaworek o którym już pisałem że w serwisie podobno 800zł kosztuje.Teraz działa ale włącza się za późno.Idzie się tam jakoś dostać?Można tam coś podczyścić pokombinować?Czy pozostaje tylko wymiana?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#59 Post autor: MieHor »

W ZA można spotkać takie zaworki i elektrozaworki wykorzystywane w układzie podciśnienia:

Obrazek
najbardziej widoczne (przy akumulatorze)

Obrazek
zamontowany z boku kolektora, na którym jest EGR w pobliżu pompy Vacum

Obrazek
zamontowany po lewej koło turbiny

Obrazek
rozmontowany elektrozawór

Obrazek
zawór EGR elektroniczny ze zdjętą osłoną

Obrazek
miejsce zamontowania zaworu EGR elektronicznego

Obrazek
ten zawór był montowany do 2002r.

Obrazek
rozmontowany zawór z powyższego zdjęcia

a tu można poczytać o wszelkich problemach związanych z elektrozaworami (i nie tylko) i próbach ich rozwiązania: http://forum.opel24.com/problem-z-elekt ... 5b8eb67cd6

Gruka

#60 Post autor: Gruka »

dzięki MieHor, a jakby tak kompresorem najpierw przedmuchać te przewody?Już mnie trafia powoli ta Zosia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”