Wymiana cewki zapłonowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pitpit

#46 Post autor: pitpit »

a czy jak cewka wam padala to odrazu czy auto raz chodzilo a raz nie???

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#47 Post autor: Kacperuch »

raz chodziło raz nie. ale im dalej w las tym częściej dało się odczuć problem i na tyle zrobił się uciążliwy, że każdy dojazd do pracy (22km w jedna stronę) był wkurzający, a co mówić o dłuższych trasach.

Skasowany użytkownik 323

#48 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Tak jak napisał Kacperuch, im dalej tym gorzej. U mnie występowało wypadanie zapłonu. 250 złotych rozwiązało moje wkur.....nie.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#49 Post autor: kibic997 »

czyli wynika z tego ze jezeli kupujesz cewke-zamiennik,licz sie z problemami na cylindrach :>
wynik prosty-lepiej wypatosic 300 zl niz kupic cos za 70 zl...
piszę bo taka wymiana przede mna-nie wiem jeszcze kiedy-mechanik kazal jezdzic az do sypania sie całkiem-na razie zdarza się że szarpnie kiedy(wtedy wywala check engine-który gasnie za jakies 20 km sam),a poza tym wszystko gra :)

pitpit

#50 Post autor: pitpit »

witam ponownie,ja za cewke dalem270 zl to byl jakis zamiennik jutro postaram sie wlozyc jakas uzywana bo ze nowa to nie znaczy ze dobra :> ,


koledzy a zle paliwo moglo by miec wplyw na wyskakiwanie bledu 351??????????????????

zielony11

#51 Post autor: zielony11 »

Ja za swoją ( magneti marelli ) zapłaciłem 300 zł
( w sobotę pojechała do reklamacji )

zielony11

#52 Post autor: zielony11 »

Witam
Reklamacja została uwzględniona, kupiłem drugą cewkę ( Delphi za 400 zł)
Założyłem, przejechałem jakieś 5 km i znowu to samo ( może pamiętał błąd )
Zamieniłem świece miejscami ( 3 Z 4 )
Wyczyściłem kostkę łączącą cewkę.
Przejechałem jakieś 40 km i wszystko ok.

O co chodzi???

Zobaczymy co będzie, jeżeli dalej będzie wyskakiwał błąd zamierzam:

1. Zamianę miejscami wtryskiwaczy
2. Regeneracja sterownika.

Może macie jeszcze jakieś sugestie ? a może po prostu miałem zasyfioną kostkę

gieesiak

#53 Post autor: gieesiak »

kibic997 pisze:czyli wynika z tego ze jezeli kupujesz cewke-zamiennik,licz sie z problemami na cylindrach :>
wynik prosty-lepiej wypatosic 300 zl niz kupic cos za 70 zl...
piszę bo taka wymiana przede mna-nie wiem jeszcze kiedy-mechanik kazal jezdzic az do sypania sie całkiem-na razie zdarza się że szarpnie kiedy(wtedy wywala check engine-który gasnie za jakies 20 km sam),a poza tym wszystko gra :)
radzę zmienić mechanika :> jeśli radzi żeby jeździć do momentu kiedy cewka "zdechnie"..

zielony11

#54 Post autor: zielony11 »

Witam

Testów ciąg dalszy:
Po odpaleniu przejechałem około 8 km - błąd - (wypadanie zapłonu n a trzecim cylindrze ),
wykasowałem, następne 100 km bez żadnych problemów.

Auto stało 7 godzin.

Po odpaleniu analogiczna sytuacja - 8 km błąd - wykasowanie - 100 km bez problemów.

1 . Myślicie że może być posadzony wtryskiwacz ???
2 . Gdzie szukać przyczyny???
3 . Sterownik silnika ???

Generalnie błąd wywala raczej na zimnym silniku i mam wrażenie że jak jest zimny to jakiś taki żwawszy ( na co dzień jeżdżę dieslem, Zofia to auto żony)
Może dlatego wydaje mi się jakiś taki zamulony.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#55 Post autor: janekW67 »

Sprawdziłbym jeszcze przepływomierz.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#56 Post autor: Kacperuch »

zielony11 pisze: Generalnie błąd wywala raczej na zimnym silniku i mam wrażenie że jak jest zimny to jakiś taki żwawszy ( na co dzień jeżdżę dieslem, Zofia to auto żony)
Może dlatego wydaje mi się jakiś taki zamulony.
Zagazowana Twoja Zośka? ja bym jednak jeszcze bawił się z cewką. U mnie też póki, była zimna i zimny silnik szło bez zarzutów. problem pojawiał się dopiero jak dostawała temperatury.

zielony11

#57 Post autor: zielony11 »

Zofia jest bez gazu.
Cewkę zdecydowanie wykluczam, sprawdzana na trzech cewkach, takie same objawy.
Ten przepływomierz mnie zastanawia, nikt wcześniej nie proponował czegoś takiego.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#58 Post autor: janekW67 »

Przepływomierz potrafi nieźle namieszać,a czasami w wyniku jego awarii wyskakują inne błędy.
Oczywiście!

zielony11

#59 Post autor: zielony11 »

jak wykluczyć przepływomierz?

Skasowany użytkownik 323

#60 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

podmienić z innym :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”