Co Wam pokazuje wskaźnik temperatury silnika?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tofo

#46 Post autor: tofo »

czyli na tej podstawie optymalnym termostatem bedzie taki ktory otwiera sie w temp 86 stopni hmmm czyli albo moj jest na wykonczeniu albo mam niska temp otwarcia.

Skasowany użytkownik 6483

#47 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Popieram w całej okazałości kolegę cieniassss bo to co widzimy na wskaźniku to tylko orientacyjna temperatura płynu. Biorąc pod uwagę niedoskonałość wskazań miernika, jego dokładność , możemy przyjąć ,że jeśli wskazówka pokazuje nam wartość pom. 80 a 90 st to moim skromnym zdaniem nie ma powodu do paniki :lol: . Silnik osiąga temperaturę optymalną na małym obiegu cieczy , gdy osiągnie poziom , przy którym otwiera się termostat to wówczas załącza się duży obieg wraz z chłodnicą. I to w zupełności wystarczy, w silnikach diesla, bardzo rzadko bywa aby udało się tak zagrzać tenże silnik by do jego schłodzenia załączył się dodatkowo wentylator. Mojej Zośki jeszcze dotychczas nie udało się doprowadzić do takiego stanu :lol: . Podejrzewam ,że temp cieszy musi przekroczyć wartość 100 st byśmy usłyszeli buczenie wiatraka.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2012, 20:07 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#48 Post autor: bykmark »

jarecki69 pisze:Popieram w całej okazałości kolegę cieniassss bo to co widzimy na wskaźniku to tylko orientacyjna temperatura płynu. Biorąc pod uwagę niedoskonałość wskazań miernika, jego dokładność , możemy przyjąć ,że jeśli wskazówka pokazuje nam wartość pom. 80 a 90 st to moim skromnym zdaniem nie ma powodu do paniki :lol: . Silnik osiąga temperaturę optymalną na małym obiegu cieczy , gdy osiągnie poziom , przy którym otwiera się termostat to wówczas załącza się duży obieg wraz z chłodnicą. I to w zupełności wystarczy, w silnikach diesla, bardzo rzadko bywa aby udało się tak zagrzać tenże silnik by do jego schłodzenia załączył się dodatkowo wentylator. Mojej Zośki jeszcze dotychczas nie udało się doprowadzić do takiego stanu :lol: . Podejrzewam ,że temp cieszy musi przekroczyć wartość 100 st byśmy usłyszeli buczenie wiatraka.
Sprostowanie - posiadam silnik beznynowy - u mnie temperatura z odczytu opcomik w przybliżeniu +- 5C pokrywa się ( po prostu wskazówka wolniej reaguje na otwarcie termostatu). Sprawdziłem i przy ok 8oC termostat włączył duży na chłodnicę. Temperatura wzrosła do 83C a następnie spdała do 75C po czym znowu zaczeła rosnąc

Skasowany użytkownik 6483

#49 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nie wiem jak jest w benzynach ale w dieslach z tego co się orientuję , jest wymagana wyższa temperatura pracy silnika więc może u Ciebie jednak jest wszystko w porządku. Jesli Cie jednak ta sprawa niepokoi to kup nowy termostat o wyższej temp otwarcia i będzie po problemie :D

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#50 Post autor: bykmark »

jarecki69 pisze: będzie po problemie
mam nadzieję że cieplej

[ Dodano: Sob Gru 08, 2012 22:46 ]
Właściwa temperatura otwarcia sprawnego termostatu w silniku benzynowym Z18XE to 92C+-2C.
Po wymianie wskazówka idzie do góry i zatrzymuje się ok 90C. Jesli jest inaczej wymieńcie termostat jak i ja uczyniłem. Ciepło wewnątrz i dogrzany silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”