[A] Czyszczenie przepustnicy - silnik 1,8
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:44
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Piła
- Auto: Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z16DTH
Kolego Dracula4. Z biegiem czasu część fotek w Twojej instrukcji zniknęła. Czy mógłbym prosić o ich wskrzeszenie. Chciałbym sprawdzić robotę po moich mechanikach, bo objawy falowania obrotów po rozgrzaniu w mojej 2,2 (z22se), po czyszczeniu przez nich przepustnicy nie zniknęły. A może ktoś robił to konkretnie w 2,2 i ma zdjęcia, bo tam cały silnik wydaje mi się odwrócony w stosunku do 1,8, jakby przepustnica była z przodu, nie z tyłu. Mam też pytanie, czy w roku 2002 czujnik polozenia przepustnicy jest osobno, czy razem zintegrowany z przepustnica, bo wartość podawana przez ten czujnik mi skacze na komputerze. Przy okazji chciałem go wymienić, bo do najdroższych nie należy. Ale na allegro są tylko do 1,8... No i mam zagwozdkę. Przyznam szczerze, że się jeszcze sam temu wszystkiemu nie przyglądałem. Listwę wtryskową do lpg mam przykręconą do plastikowej pokrywy silnika i mi się nie chciało. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Chcę rozpoznać temat nim to wszystko rozbiorę.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:44
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Piła
- Auto: Zafira C 1.6 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: Z16DTH
Kilka dni temu prosiłem szanownych kolegów o objaśnienie, jak sprawa ma się w przypadku z22se. Wziąłem sprawy dosłownie w swoje ręce i już wszystko wiem. Zatem po krótce opiszę.
Silnik z22se jest wyposażony w przepustnicę elektroniczną. Brak tam jakichkolwiek linek, czy osobnego czujnika położenia przepustnicy. Całość jest zespolona.
Wymontowanie sprowadza się do zdjęcie rury którą dolatuje powietrze i odkręcenia 1 nakrętki i 4 śrubek.
Co do budowy samej przepustnicy, to różni się ona tym od tej z silnika 1.8, że nie ma w niej małych dziurek na podciśnienia. To jednolita gardziel z klapką - nic dodać nic ująć.
W moim przypadku zabieg nie pomógł szukam dalej, ale to opiszę w innym temacie tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110
pozdrawiam
Silnik z22se jest wyposażony w przepustnicę elektroniczną. Brak tam jakichkolwiek linek, czy osobnego czujnika położenia przepustnicy. Całość jest zespolona.
Wymontowanie sprowadza się do zdjęcie rury którą dolatuje powietrze i odkręcenia 1 nakrętki i 4 śrubek.
Co do budowy samej przepustnicy, to różni się ona tym od tej z silnika 1.8, że nie ma w niej małych dziurek na podciśnienia. To jednolita gardziel z klapką - nic dodać nic ująć.
W moim przypadku zabieg nie pomógł szukam dalej, ale to opiszę w innym temacie tutaj:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110
pozdrawiam
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Witajcie. Proszę o poradę, czy w moim przypadku wystarczy czyszczenie przepustnicy czy może coś innego.
W ostatnich dniach zaobserwowałem w moim aucie znaczny spadek mocy. Silnik na pierwszym biegu wkręca się tylko do 3,5 tyś obrotów, Na 2, i 3 biegu do nieco ponad 3tyś, a na 4 i 5 ledwo wchodzi na 3 tyś. Czuć wyraźny spadek mocy silnika. Nie ma falowania obrotów. Nie mam możliwości odczytania błędów, ale też nie zapala się kontrolka silnika, ani żadna inna. Jak sądzicie co może być powodem takiego zachowania silnika?
W ostatnich dniach zaobserwowałem w moim aucie znaczny spadek mocy. Silnik na pierwszym biegu wkręca się tylko do 3,5 tyś obrotów, Na 2, i 3 biegu do nieco ponad 3tyś, a na 4 i 5 ledwo wchodzi na 3 tyś. Czuć wyraźny spadek mocy silnika. Nie ma falowania obrotów. Nie mam możliwości odczytania błędów, ale też nie zapala się kontrolka silnika, ani żadna inna. Jak sądzicie co może być powodem takiego zachowania silnika?
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
a przy włączaniu zapłonu zapala się kontrolka samochodu z kluczem w dachu? bo jeśli nie, to może się przepaliła?
wchodzenie max na 3tys. obrotów, oraz brak mocy to właśnie objaw zapalenia się tej kontrolki
niektóre błędy kasują się po 3 krotnym odpaleniu bez błędu, ale może inny błąd siedzi w pamięci?
wchodzenie max na 3tys. obrotów, oraz brak mocy to właśnie objaw zapalenia się tej kontrolki
niektóre błędy kasują się po 3 krotnym odpaleniu bez błędu, ale może inny błąd siedzi w pamięci?
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
a spróbuj zrobić tak jak ja - znajdź kawałek prostej drogi i do 40/50kmh wrzuć piątkę, żebyś miał niskie obroty, ale żeby samochód przyśpieszał, i gaz w podłogę. u mnie przy ok. 2,5 tys obrotów odblokowuje się i później na jakiś czas mam spokój
ja mam DTI, więc obroty mogą się różnić u Ciebie, ale próbuj, mi pomaga za każdym razem
ja mam DTI, więc obroty mogą się różnić u Ciebie, ale próbuj, mi pomaga za każdym razem
Zafira A - 2002r. Y22DTR
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
Kamil - Tata Filipka
http://www.dzieciom.pl/9109/
http://www.pomocdlafilipka.pl/
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Ok. Sprawdzę jak będę wracał z pracy.
Witam ponownie. Wracając z pracy przetestowałem moje auto. Wnioski są następujące: Silnik na benzynie jest słaby na wszystkich biegach. Po dotarciu do ok 3,5 tyś obrotów odczuwalne są delikatne poszarpywania. Temperatura silnika jest o kilka stopni wyższa niż przed awarią. Wymiana świec nie załatwiła problemu.
Witam ponownie. Wracając z pracy przetestowałem moje auto. Wnioski są następujące: Silnik na benzynie jest słaby na wszystkich biegach. Po dotarciu do ok 3,5 tyś obrotów odczuwalne są delikatne poszarpywania. Temperatura silnika jest o kilka stopni wyższa niż przed awarią. Wymiana świec nie załatwiła problemu.