Juz brak mi pomyslow na to podcisnienie
Moderator: Sebu$
Witam rowniez jestem nowym czlonkiem ZKP. Opisalem swoj problem w dziale p400 nie wiem moze jest ktos z arszawie kto zna problem silnika 2,0DTI 101km 510tys przebiegu mógłby się spotkac i zobaczyc objawy mi już brakuje sil i pomyslow to samo mechanikowi...nie pojde do innego bo mnie wyczysci z kasy Kolektor ssacy wyczyszczony,klapy tez, EGR odlaczony, a auto jak zlapie temp. kluczyk z samochodzikiem zapala sie i auto od biegu 1 do 2 muł.... spalanie skacze 9-11L... auto przy przyspieszaniu tak dziwnie przerywa na obrotach jak by na ulamek sekundy tracil moc przyspieszal tracil...... POMOCY!
Nie boje sie takich przebiegow auto jest wdzieczne i solidne, odpowiednio dbane bedzie jezdzic i jezdzic a jak widze zafirke 2001 i 140tys przelotu... to mi sie smiac chce
P400 i P195 ale P195 to brak czujnika poziomu oleju, sparcial i kabelki sa zabezpieczone tasma do czasu kupna nowego niestety na razie mam mozliwosc kupna po ASO za 400zl ale jeszcze sie z ch... na glowy nie zamienilem aby tak sie szarpnac Bez czujnika Codzienna kontrola przed startem wplywa na zdrowy tryb zycia
P400 i P195 ale P195 to brak czujnika poziomu oleju, sparcial i kabelki sa zabezpieczone tasma do czasu kupna nowego niestety na razie mam mozliwosc kupna po ASO za 400zl ale jeszcze sie z ch... na glowy nie zamienilem aby tak sie szarpnac Bez czujnika Codzienna kontrola przed startem wplywa na zdrowy tryb zycia
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 21:48 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Przeglądnąłem twoje wcześniejsze posty i z tego wynika, że oględziny samochodu były tylko pobieżne.
Podstawa to sprawdzić faktyczne podciśnienie w układzie. Podczas sprawdzania podciśnienia można sprawdzić zachowanie elektrozaworków.
Na forum jest trochę na temat regeneracji i sprawdzania elektrozaworków.
Niesprawny przepływomierz może też generować błąd P0400.
Trochę tego jest do "posprawdzania" więc chyba bez mechanika się nie obejdzie najlepiej takiego"oplowego".
Podstawa to sprawdzić faktyczne podciśnienie w układzie. Podczas sprawdzania podciśnienia można sprawdzić zachowanie elektrozaworków.
Na forum jest trochę na temat regeneracji i sprawdzania elektrozaworków.
Niesprawny przepływomierz może też generować błąd P0400.
Trochę tego jest do "posprawdzania" więc chyba bez mechanika się nie obejdzie najlepiej takiego"oplowego".
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 22:05 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Może serwo? albo pompa vacuum ? jesteś pewny, że EGR można odrzucić? Z którego roku to auto ? Ji EGR i jak odłączony? Kolega w Zafirze szukał dwa tygodnie, dopiero kąpiel przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej pomogła i ma spokój pół roku.
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tylko, że w Zafirce jak masz czujnik poziomu oleju, to o ile dobrze kojarzę u siebie (bo mam czujnik 4-pinowy więc podwójny) - we wspólnej obudowie jest też czujnik temperatury oleju. A ta jest wykorzystywana przez sterownik pompy. Jesteś pewien że czujnik temperatury nie pokazuje głupot?Marcin1769 pisze:
P400 i P195 ale P195 to brak czujnika poziomu oleju
Janusz
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 mar 2019, 14:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: CK,Polska
- Auto: Opel Zafira A 2.0 Dl
- Model: AG
- Oznaczenie silnika: x20DTL
Witam. Posiadam Zafire z 99r. 2.0 dl 82km. Zauważyłem że od egr-a są dwa odejścia podciśnienia, jedno prowadzi do tych skrzyneczek obok akumulatora a drugi nie jest nigdzie doprowadzony i swobodnie wisi obok chłodnicy. Czy tak powinno być?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zajrzyj tu na samym dole http://www.zafiraklub.nazwa.pl/forum/pr ... a929943645
Lub tu https://www.google.com/search?q=podci%C ... 736#imgrc=_
Tematów na forum o podciśnieniu mnóstwo.
Lub tu https://www.google.com/search?q=podci%C ... 736#imgrc=_
Tematów na forum o podciśnieniu mnóstwo.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, 17:01 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 mar 2019, 14:52
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: CK,Polska
- Auto: Opel Zafira A 2.0 Dl
- Model: AG
- Oznaczenie silnika: x20DTL
Wszystko ok. tylko u mnie do egr-a są dwa przewody jeden własnie idzie jak na schemacie w prawo a drugi w dół (patrząc na schemat) i właśnie o niego mi chodzi.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Bo najprawdopodobnie egr jest do wymiany bo puszcza olej który wylatuje tą dziurką właśnie tym wężykiem na dół żeby nie pochlapać węża doładowania bo źle by to wyglądało przy sprzedaży.Olej który dostaje się do dolotu np z przedmuchu w pokrywie zaworów lub z turbiny jest pchany do dolotu a że egr nie szczelny ??? to go właśnie wyciska między trzpieniem a obudową egr i żeby nie chlapał po wężu to kumaty sprzedawca dał wężyk do dziurki i teraz olej leci nim pod auto,taki chytry zabieg ale on nie wpływa na prace egr.
Coś takiego:
Starczy wymienić egr na nowy a wężyk wyrzucić.
Lub zastosować coś takiego i będzie spoko na długi czas a koniki wrócą do silnika.
viewtopic.php?f=31&t=21562 koszt powiedzmy15zł.Dodam że zawsze odwracalny.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2019, 16:52 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.