zwiększające obroty silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#46 Post autor: MieHor »

Nie wiem jakim fejsem został odczytany podany przez Ciebie ten błąd, ale w żadnym dostępnym mi wykazie błędów nie znalazłem takiego znaczenia, u mnie są takie znaczenia:

P1220 - Throttle Position (TP) Sensor 2 Circuit

P1220 Injection Timing Control Excessive/Insufficient Flow Detected C-14

P1220 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki) B-19

dwa ostatnie dotyczą właśnie silnika X20DTL/DTH oraz Y20DTL/DTH (sterownik EDC15M) - może to pomoże poprawnie zdiagnozować Twój problem

natomiast wg GM ( http://www.dtcsearch.com/P1220/ )

Number P1220
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description - TP Sensor2 Circuit Conditions
Cause - DTC P0606, P1517 and P1518 not set, key in crank or run mode, system voltage over 5.23v, Electronic Throttle Control serial data present and the PCM detected the TP sensor (2) signal was below 0.25v or above 4.49v (below 0.13v or above 4.87v on VIN G)

grześ20

#47 Post autor: grześ20 »

witam właśnie podmieniłem ten elektrozawór i cięgno ruszyło ,a ten co zamieniłem to przypadło do erg i coś on głośno chodzi elektrozawór ,czyli co ? elektrozawór do wymiany?

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 22:05 ]
MieHor pisze:Nie wiem jakim fejsem został odczytany podany przez Ciebie ten błąd, ale w żadnym dostępnym mi wykazie błędów nie znalazłem takiego znaczenia, u mnie są takie znaczenia:

P1220 - Throttle Position (TP) Sensor 2 Circuit

P1220 Injection Timing Control Excessive/Insufficient Flow Detected C-14

P1220 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki) B-19

dwa ostatnie dotyczą właśnie silnika X20DTL/DTH oraz Y20DTL/DTH (sterownik EDC15M) - może to pomoże poprawnie zdiagnozować Twój problem

natomiast wg GM ( http://www.dtcsearch.com/P1220/ )

Number P1220
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description - TP Sensor2 Circuit Conditions
Cause - DTC P0606, P1517 and P1518 not set, key in crank or run mode, system voltage over 5.23v, Electronic Throttle Control serial data present and the PCM detected the TP sensor (2) signal was below 0.25v or above 4.49v (below 0.13v or above 4.87v on VIN G)
programem vauxcheck

boogoo

#48 Post autor: boogoo »

Najpierw usuń problem z zaworem,niech całe sterowanie wróci do normy.A później wykasuj wszystkie błędy,rozłącz akumulator i złącz klemy na godzinę.Powinien się od nowa ustawić.Pojeździj trochę i sprawdź błędy,jeśli się powtórzy P1220 to niestety już za późno i pompka do naprawy-elektronika.
A dlatego,że w diagnozie sterownika może być taki błąd,który powstał z konfliktu danych czujników map i przepływomierza z przyspieszaczem,a turbo nie spełniło oczekiwań i po prostu może tak być.Spróbuj.

grześ20

#49 Post autor: grześ20 »

czyli z zaworem ,elektrozawór wymienić ? pompka masz na myśli pompe wtryskową elektronike przy niej ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#50 Post autor: Harry200 »

Jeżeli po wymianie zawór turbo pracuje to trzeba wymienić ten wadliwy bo teraz nie masz sterowania zaworem EGR..

grześ20

#51 Post autor: grześ20 »

zgadza się ,od erg ,elektrozawór

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#52 Post autor: Harry200 »

Dlatego zanim dalej zaczniesz diagnozować to musisz mieć sprawny ten elektrozawór..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#53 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam według boscha takie info z procedurą.
P1220 bosch podaje jako przestawiacz wtrysku.
Uszkodzony nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej .
Zaciera się nastawnik dawki.
P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1
Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem .
(zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
1
Ważne:

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:
Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów
2
Ważne:
Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:
Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Porównać poniższe parametry listy danych:
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Rzeczywisty początek wtrysku
&
Tester diagnostyczny parametr listy danych
Pożądany początek wtrysku
Wskazówka:
Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.
Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?
3
Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK
4
Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK
5
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne
6
Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw
7
Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

boogoo

#54 Post autor: boogoo »

Wyluzujmy,tego cyklu on nie zrobi,bo nie ma czym pewnie...no chyba,że... :)

grześ20

#55 Post autor: grześ20 »

witam co miałeś na myśli że elektronika pompy siadła ?czyli cały sterownik co znajduję się przy pompie ?myślisz że przez elektrozawór to lubi siadać ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#56 Post autor: Harry200 »

Elektronika w pompie nie siądzie Ci przez wadliwie działajacy elektrozawór od turbo,najwyżej auto wejdzie w tryb awaryjny..

grześ20

#57 Post autor: grześ20 »

a nie wiesz od czego może nawalić sterownik i jakie mągą być objawy tego sterownika oprócz błedu12220,co prawda wymieniałem filter paliwowy ,a czytając powyżej że pompa nie lubi powietrza ,a ja nie odpowietrzałem

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#58 Post autor: MieHor »

Sterownik może ulec uszkodzeniu, np. w wyniku zatarcia tłoczków w pompie, co może być spowodowane pracą na "sucho"

grześ20

#59 Post autor: grześ20 »

no tak ,ale jakię są objawy jak już siądzie sterownik pompy ?czy da się jechać ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#60 Post autor: Harry200 »

Przeważnie siada wtedy tranzystor sterujący pracą nastawnika dawki co uniemożliwia prace pompy,często się zdarza że wyłączy się silnik i już nie można odpalić ale może paść jakaś część mechaniczna,silnik może wtedy pracować niepoprawnie,(dymienie ,nierówna praca,szarpanie,problemy z rozruchem,brak mocy,twarda praca silnika itd.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”