Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
djrafix

#46 Post autor: djrafix »

Cewka i świece sa nowe kupione w tym roku nie dawno, obroty sie trzymaja równo nic nie faluje. na benzynie zarówno i na gazie ma te takie drgawki podczas pracy, pracuje równo dostaje drgawek delikatnych no ale są i znów pracuje i tak caly czas, a po włączeniu klimy jest ok.

Wolne obroty bez dotykania pedalu gazu calkowicie sobie auto samo chodzi, i te drgawki sie pojawiaja, da sie z tym jezdzic to nie przeskadza nic w jezdzie ani auto nie gasnie ani nic, no ale po co ma takie cos byc ;)

Woytas

#47 Post autor: Woytas »

djrafix, ja też zacząłbym od krokowego, może masz od kogoś" pożyczyć" i wpiąć na próbę.

djrafix

#48 Post autor: djrafix »

Hm,właśnie nie bardzo,to co po prostu wymienić go na drugi a odłączenie go coś da? a gdzie go szukać? bo coś podobnego mam na przewodzie od gazu i podłączone sa do niego dwa przewody gazowe, a on jest między nimi, czy to jest wlasnie to?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#49 Post autor: Dek »

Jak znajdziesz przy tym silniku krokowca od biegu jałowego to będziesz pierwszym któremu się to uda :)

Widzę temat idzie w złym kierunku to trochę naprostuję.

Ale wracając do tematu: Jeżeli nie elektronika to może mechaniki się czepić.

A sprawdź przy pasku napędzającym kompresor czy tam się coś nie dzieje. Może napinacz mówi papa. Spróbuj podczas tej trzęsawki poprosić drugą osobę żeby włączała i wyłączała klimę, a ty patrz na ten pasek czy coś się nie dzieje. Sprawdź napięcie tego paska. I ogólnie obmacaj tamte okolice czy aby coś się nie rusza za bardzo (oczywiście przy zgaszonym silniku i kluczykach w kieszeni ).

Tylko nadal mi jest ciężko wyobrazić sobie te "wibracje" ale to tak poza tematem.


pozdrawiam

djrafix

#50 Post autor: djrafix »

Silnik krokowy znalazlem,widac,ze swoje przeszedl i od nowosci nie wymieniany, moze na prawde zaczac od niego?W okolicach paska nic ciekawego tam nie widac jest.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#51 Post autor: Dek »

djrafix pisze:Silnik krokowy znalazlem,widac,ze swoje przeszedl...
Zgłupiałem trochę ?????

Zakładając, że mówimy o silniku X18XE1 lub Z18XE , możesz opisać ten "silnik krokowy", jego położenie lub lepiej fotkę jakąś pokazać. (mam dziwne wrażenie, że mówisz o całej przepustnicy )

djrafix

#52 Post autor: djrafix »

nie nie kolego, umiejscowiony jest tak z boku silnika na górze pod samą pokrywą silnika po prawej stronie. To ten :D ?

Anony Mous

#53 Post autor: Anony Mous »

Po prawej stronie to bardziej wygląda na EGR niż krokowca :mrgreen: W tym silniku go nie znajdziesz.

Jak już to przeczyść przepustnicę może coś to zmieni.

Woytas

#54 Post autor: Woytas »

djrafix,
djrafix pisze:umiejscowiony jest tak z boku silnika na górze pod samą pokrywą silnika po prawej stronie
to pewnie EGR.
Przepraszam za zmyłkę z krokowcem - mój błąd, w tym silniku go nie ma. Tak mi się objawy z nim skojarzyły.
Ale czujność kolegów....bezcenna ;)

djrafix

#55 Post autor: djrafix »

Nie ma ? , wcale ? nawet mi mowil sprzedawca ze gdzieś przy przepustnicy, tak wlasnie tez wpadlem na pomysl ze to zawor EGR pozniej:),

Anony Mous

#56 Post autor: Anony Mous »

Ściągnij całą przepustnicę i ją przeczyść tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6008
kolega opisał dokładnie jak to zrobić.
Przepustnica "wykonuje" czynności podobnie do krokowca więc jest on zbędny.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#57 Post autor: guma75 »

Witam . U mnie tak samo wyskakuje błąd P0170 - nie istnieje .Dzisiaj wymieniłem sonde lambde bo poszarpuje mi zosia , sonde kupiłem zamiennik za 160zł mechanik wymienił za 60 zł.Po odpaleniu błędów brak i....... po około 30 km znowu check sie zaświecił i błąd P0170 -nieznany błąd i P0170 -(1) OBECNY długo się nie nacieszyłem :( Poczytałem na forum to koledzy zakupili oryginały i chyba jest ok .Ja oryginał znalazłem z GM simensa na allegro za 330zł i będe zmuszony kupić i znów wymieniać tak to jest jak człowiek chce zaoszczędzić. Mam jeszcze pytanie czy ta sonda (GM simensa) będzie dobra? i czy po wymianie (muszę) przywrócić ustawienia fabryczne komputera ? Jak tak to gdzie ten przycisk jest, bo sie boje bym coś innego nie skasował.Dziękuję z góry za pomoc . Pozdrawiam guma75
GUMA75

Anony Mous

#58 Post autor: Anony Mous »

guma75 pisze:mechanik wymienił za 60 zł


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

zmień mechanika na tańszą wersję ;)


Obawiam się że to nie będzie wina samej sondy, może to być również objaw padniętej przepływki. Ja jeżdżę od ponad roku na nieoryginalnej sondzie i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu (i to na LPG).
Po wymianie niczego się nie programuje i nie ma tam żadnego przycisku.

1. odpinasz akumulator
2. odpinasz wtyczkę sondy ( ciężko jej nie zauważyć )
3. klucz ?? 19 ?? do ręki i odkręcasz sondę z rury wydechowej (na dobrą sprawę nie potrzebujesz nawet kanału, ja to robiłem stojąc jednym kołem na wyższym krawężniku)
!!!! Jeżeli dopiero co zgasiłeś silnik to uważaj bo będzie gorąco ;) !!!!
4. montaż nowej w odwrotnej kolejności.

tym o to sposobem doszedłeś do końca i zaoszczędziłeś kolejne 60 zł :piwo: :piwo:


A tak profilaktycznie spróbuj przeczyścić wtyczkę od sondy ;)

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#59 Post autor: guma75 »

Witaj marsuc!
Wreszcie się odezwałeś :-)
Dzisiaj jadąc do pracy autko chodziło wysmienicie. Chciałem dziś kupić oryginalną sondę lambdę lecz nasunąłeś mi pomysł na uszkodzoną przepływkę. Napisał byś mi jak ona wygląda, gdzie ona się znajduje, czy mogę ją sam naprawić (wyczyścić) i jak to zrobić bo nie mam pojęcia. Czekam na odpowiedź.
GUMA75

David

#60 Post autor: David »

guma75 pisze:uszkodzoną przepływkę. Napisał byś mi jak ona wygląda, gdzie ona się znajduje, czy mogę ją sam naprawić (wyczyścić) i jak to zrobić bo nie mam pojęcia.
po lewej stronie masz filtr powietrza i z niedo idzie plastikowy gruby wąż do przepustnicy przy podszybiu, w połowie tego jest zgrubienie z wtyczką i opaskami . to jest właśnie przepływka, ją możesz tylko wymienić nioe da rady jej naprawić, jak bedxziesz podmieniał to nie zapomnij o nowych opaskach, bo oryginały są jednorazowe. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”