Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Cewka i świece sa nowe kupione w tym roku nie dawno, obroty sie trzymaja równo nic nie faluje. na benzynie zarówno i na gazie ma te takie drgawki podczas pracy, pracuje równo dostaje drgawek delikatnych no ale są i znów pracuje i tak caly czas, a po włączeniu klimy jest ok.
Wolne obroty bez dotykania pedalu gazu calkowicie sobie auto samo chodzi, i te drgawki sie pojawiaja, da sie z tym jezdzic to nie przeskadza nic w jezdzie ani auto nie gasnie ani nic, no ale po co ma takie cos byc
Wolne obroty bez dotykania pedalu gazu calkowicie sobie auto samo chodzi, i te drgawki sie pojawiaja, da sie z tym jezdzic to nie przeskadza nic w jezdzie ani auto nie gasnie ani nic, no ale po co ma takie cos byc
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jak znajdziesz przy tym silniku krokowca od biegu jałowego to będziesz pierwszym któremu się to uda
Widzę temat idzie w złym kierunku to trochę naprostuję.
Ale wracając do tematu: Jeżeli nie elektronika to może mechaniki się czepić.
A sprawdź przy pasku napędzającym kompresor czy tam się coś nie dzieje. Może napinacz mówi papa. Spróbuj podczas tej trzęsawki poprosić drugą osobę żeby włączała i wyłączała klimę, a ty patrz na ten pasek czy coś się nie dzieje. Sprawdź napięcie tego paska. I ogólnie obmacaj tamte okolice czy aby coś się nie rusza za bardzo (oczywiście przy zgaszonym silniku i kluczykach w kieszeni ).
Tylko nadal mi jest ciężko wyobrazić sobie te "wibracje" ale to tak poza tematem.
pozdrawiam
Widzę temat idzie w złym kierunku to trochę naprostuję.
Ale wracając do tematu: Jeżeli nie elektronika to może mechaniki się czepić.
A sprawdź przy pasku napędzającym kompresor czy tam się coś nie dzieje. Może napinacz mówi papa. Spróbuj podczas tej trzęsawki poprosić drugą osobę żeby włączała i wyłączała klimę, a ty patrz na ten pasek czy coś się nie dzieje. Sprawdź napięcie tego paska. I ogólnie obmacaj tamte okolice czy aby coś się nie rusza za bardzo (oczywiście przy zgaszonym silniku i kluczykach w kieszeni ).
Tylko nadal mi jest ciężko wyobrazić sobie te "wibracje" ale to tak poza tematem.
pozdrawiam
Ściągnij całą przepustnicę i ją przeczyść tutaj: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6008
kolega opisał dokładnie jak to zrobić.
Przepustnica "wykonuje" czynności podobnie do krokowca więc jest on zbędny.
kolega opisał dokładnie jak to zrobić.
Przepustnica "wykonuje" czynności podobnie do krokowca więc jest on zbędny.
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam . U mnie tak samo wyskakuje błąd P0170 - nie istnieje .Dzisiaj wymieniłem sonde lambde bo poszarpuje mi zosia , sonde kupiłem zamiennik za 160zł mechanik wymienił za 60 zł.Po odpaleniu błędów brak i....... po około 30 km znowu check sie zaświecił i błąd P0170 -nieznany błąd i P0170 -(1) OBECNY długo się nie nacieszyłem Poczytałem na forum to koledzy zakupili oryginały i chyba jest ok .Ja oryginał znalazłem z GM simensa na allegro za 330zł i będe zmuszony kupić i znów wymieniać tak to jest jak człowiek chce zaoszczędzić. Mam jeszcze pytanie czy ta sonda (GM simensa) będzie dobra? i czy po wymianie (muszę) przywrócić ustawienia fabryczne komputera ? Jak tak to gdzie ten przycisk jest, bo sie boje bym coś innego nie skasował.Dziękuję z góry za pomoc . Pozdrawiam guma75
GUMA75
guma75 pisze:mechanik wymienił za 60 zł
zmień mechanika na tańszą wersję
Obawiam się że to nie będzie wina samej sondy, może to być również objaw padniętej przepływki. Ja jeżdżę od ponad roku na nieoryginalnej sondzie i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu (i to na LPG).
Po wymianie niczego się nie programuje i nie ma tam żadnego przycisku.
1. odpinasz akumulator
2. odpinasz wtyczkę sondy ( ciężko jej nie zauważyć )
3. klucz ?? 19 ?? do ręki i odkręcasz sondę z rury wydechowej (na dobrą sprawę nie potrzebujesz nawet kanału, ja to robiłem stojąc jednym kołem na wyższym krawężniku)
!!!! Jeżeli dopiero co zgasiłeś silnik to uważaj bo będzie gorąco !!!!
4. montaż nowej w odwrotnej kolejności.
tym o to sposobem doszedłeś do końca i zaoszczędziłeś kolejne 60 zł
A tak profilaktycznie spróbuj przeczyścić wtyczkę od sondy
- guma75
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
- Imię: Waldek
- Lokalizacja: Hannover
- Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witaj marsuc!
Wreszcie się odezwałeś :-)
Dzisiaj jadąc do pracy autko chodziło wysmienicie. Chciałem dziś kupić oryginalną sondę lambdę lecz nasunąłeś mi pomysł na uszkodzoną przepływkę. Napisał byś mi jak ona wygląda, gdzie ona się znajduje, czy mogę ją sam naprawić (wyczyścić) i jak to zrobić bo nie mam pojęcia. Czekam na odpowiedź.
Wreszcie się odezwałeś :-)
Dzisiaj jadąc do pracy autko chodziło wysmienicie. Chciałem dziś kupić oryginalną sondę lambdę lecz nasunąłeś mi pomysł na uszkodzoną przepływkę. Napisał byś mi jak ona wygląda, gdzie ona się znajduje, czy mogę ją sam naprawić (wyczyścić) i jak to zrobić bo nie mam pojęcia. Czekam na odpowiedź.
GUMA75
po lewej stronie masz filtr powietrza i z niedo idzie plastikowy gruby wąż do przepustnicy przy podszybiu, w połowie tego jest zgrubienie z wtyczką i opaskami . to jest właśnie przepływka, ją możesz tylko wymienić nioe da rady jej naprawić, jak bedxziesz podmieniał to nie zapomnij o nowych opaskach, bo oryginały są jednorazowe. pozdrawiamguma75 pisze:uszkodzoną przepływkę. Napisał byś mi jak ona wygląda, gdzie ona się znajduje, czy mogę ją sam naprawić (wyczyścić) i jak to zrobić bo nie mam pojęcia.