[A] Problemy w układzie świec żarowych
Moderator: Sebu$
Miałem taki sam problem z autem , najpierw sprawdziłem świece żarowe mierząc oporność kazdej i jedna miała inną od pozostałych wiec wymieniłem wszystkie . Jednak problem z grzaniem pozostał nadal , pozostało sprawdzic przekaznik( tzn. modół elektroniczny) sprawdziłem go zdejmując wtyczke z czujnika temperatury wtedy kontrolka swiec sie zapala i powinien włączyc sie wentylator i tak było . Wiec wymieniłem czujnik temperatury i odrazu swiece zaczeły grzac przy pierwszym odpaleniu kiedy silnik był zimny i temperatura powieterza była ok 15 stopni wczesniej mogło byc 5 stopni i kontrolka sie nie zapalała . Teraz problem mam taki ze gdy swiece mi grzeja to po odpaleniu zapala mi sie kontrolka czek na pare minut i gasnie . Co jeszcze moze byc nie tak .
Marcin zgadzam się z Tobą z wyminę czujnika temperatury bo właśnie on w pierwszej kolejności jest "pytany" załączyć czy nie.Prawidłowa praca powinna wyglądać tak(trochę mam do czynienia z róznymi dieslami)po przekręceniu kluczyka zawsze powinna się zaświecić kontrolka świec.Oczywiście w lecie prawie zaraz gaśnie a im temperatura zewnętrzna niższa to pali się dłużej.Dopiero gdy zgaśnie odpalamy silnik.To ,że czasami kontrolka sie nie zapala może mieć prozaiczną przyczynę -przepalona żarówka kontrolki,ale w żadnym przypadku nie może palić się dalej gdy już jedziemy.
Marcin123, witam Ciebie.
Wspomniałeś, że po zapaleniu zimnego silnika przez chwilkę pali się jeszcze kontrolka check, czy masz na myśli tę z samochodzikiem i kluczykiem, bo u mnie jest podobnie. Ona świeci się dosłownie chwilę, jak dodam ciut gazu, tak trochę ponad 1000 obr gaśnie. Zastanawiało mnie to i chyba trzeba będzie sczytać błędy?
Wspomniałeś, że po zapaleniu zimnego silnika przez chwilkę pali się jeszcze kontrolka check, czy masz na myśli tę z samochodzikiem i kluczykiem, bo u mnie jest podobnie. Ona świeci się dosłownie chwilę, jak dodam ciut gazu, tak trochę ponad 1000 obr gaśnie. Zastanawiało mnie to i chyba trzeba będzie sczytać błędy?
Właśnie zależy co to zapala? Bo jak check na kompie pokładowym to powinno pisać o co chodzi.Jeżeli ten kluczyk-to zaraz po odpaleniu powinien sam zgasnąć.Jak tak nie jest to coś zaczyna się dziać(EGR.przepływka itp.)ale jak nie zapala się później to nie ma tragedi.Bo to jest kontrolka układu elektronicznego silnika i imobilisera.A napisz mi czy przy mocniejszym przygazowaniu kopci tobie.Czujnik aby załączyć świece jest jeden chociaż drugi(temp.płynu chłodz.)pomaga mu żeby nie załączyć jak nie trzeba.Wszystko to miesza komp i daje sygnał co ma być zrobione i juz.
Zakropolo - U mnie zapala sie chek engine to ta kontrolka w kształcie silnika i gasnie po paru minutach .
Gwizdenson - Jak odpali to zakopci na biało ale wydaje mi sie ze zakopci dlatego ze nie grzeją swiece . Jak mocno przegazuje to bardzo lekko zakopci czarnym dymkiem . Teraz musze wymienic znowu swiece . Bład o swiecach zczytałem takim urządzeniem V-scan OBD2 pokazał błąd P1635 .
Gwizdenson - Jak odpali to zakopci na biało ale wydaje mi sie ze zakopci dlatego ze nie grzeją swiece . Jak mocno przegazuje to bardzo lekko zakopci czarnym dymkiem . Teraz musze wymienic znowu swiece . Bład o swiecach zczytałem takim urządzeniem V-scan OBD2 pokazał błąd P1635 .
Jeżeli zczytałeś taki błąd jak to pięknie opisał Miehor,to po wyeliminowaniu usterki świec ta kontrolka z silniczkiem nie będzie się zapalać gdyż sygnalizuje ona awarię w układzie elekronicznym silnika.Jak nie zapala się podczas jazdy to nie ma wielkiej biedy.Bo wtedy samochód powinien siś przełączyć w tryb awaryjny.
komura85, kolego tu masz poradnik myśle że jedna z lepszych instrukcji zaradzenia sobie z problemami z odpalaniem- jest też mowa o tym czujniku..... http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... +%BFaarowe
błąd p038 obieg prądowy świecy żarowej nie występuje - właśnie jestem po wymianie świec żarowych, kupiłem niemieckie ngk 50zł szt. grzeją jak głupie... jeżeli ma się odpowiednie klucze to 20 min roboty... po sprawdzeniu starych świec okazalo się że 2szt zdechły... dziekuję kolegom moderatorom za podpowiedz... pozdro
Bedac ostatnio w ASO byl akurat koles z zafirka ktory mial wlasnie problem ze raz mu grzeja swiece a raz nie.
Koles z serwisu powiedzial ze to wada sterownika i opel juz to poprawil i trzeba zaprogramowac na nowo kompa.
Blad to niby fabryczne ustawienia grzania od ok 5 stopni a po zmianie softu niby od 13-14 stopni grzeja i niby lepiej dziala odczyt temp.
Koszt standardowy 150 zeta.
Koles z serwisu powiedzial ze to wada sterownika i opel juz to poprawil i trzeba zaprogramowac na nowo kompa.
Blad to niby fabryczne ustawienia grzania od ok 5 stopni a po zmianie softu niby od 13-14 stopni grzeja i niby lepiej dziala odczyt temp.
Koszt standardowy 150 zeta.
Ja wstąpiłem po drodze do pierwszego napotkanego ASO i zapytałem o zmianę softu, bo samochód ciężko rano zapala przy wyższych temperaturach na dworze. Po krótkiej panice pana w 'mundurku' i po konsultacji z panami z hali, otrzymałem odpowiedź, że kiedyś to robili w Omedze B i trzeba po prostu wjechać na komputer, aby to sprawdzić. Koszt 100zł wraz z wgraniem nowego softu. Nie skorzystałem, bo wydaje mi się, że po kilku dniach czytania na różnych forach, wiem troszkę więcej o problemie zapalania, od tych Panów z ASO – przykre :-/