Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#451 Post autor: JARO »

Czujnik wałka nowy oryginalny
Cewka nowa
rozrząd niby był sprawdzany kilka razy
Napinacz nie jest przykręcony do pompy oleju, na pompie znajduje się rolka prowadząca pasek rozrządu.
Czujnik połażenia wału podmieniałem i to samo.
Pamiętam Janus tylko że to była diagnoza na słuch a po sprawdzeniu jednak kompresja jest a dźwięk pozostał ten sam.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#452 Post autor: Janus »

JARO pisze: Napinacz nie jest przykręcony do pompy oleju, na pompie znajduje się rolka prowadząca pasek rozrządu.
(...)
To popatrz na to http://www.gb-import.nazwa.pl/kamil/201 ... IK%204.JPG

Chyba że masz Z18XE...? Ale w Z18XE jest to samo: http://www.gb-import.nazwa.pl/maciek/20 ... K%20D4.JPG

Napinacz jest pod pompą wody i na 99% jest dokręcony do korpusu pompy oleju
Ostatnio zmieniony 11 gru 2016, 14:46 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#453 Post autor: JARO »

Nie myślałem że to napinacz Janus ale o tym samym mówimy. Te wszystkie elementy Napinacz Pompa wody i rolki wymieniane były razem z paskiem

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#454 Post autor: Janus »

JARO pisze:Nie myślałem że to napinacz Janus ale o tym samym mówimy. Te wszystkie elementy Napinacz Pompa wody i rolki wymieniane były razem z paskiem
Napinacz jest monotowany tylko jedną śrubą do korpusu pompy oleju. Na korpusie jest taka jakby wypustka-ząbek o który zapiera się mechanizm sprężynowy napinacza. Jeżeli została uszkodzona ta wypustka albo poluzowała się śruba od napinacza, tudzież napinacz został źle ustawiony - rozrząd mógł się przestawić.
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#455 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Jeśli by rozrząd został przestawiony to auta albo nie odpala wcale albo bardzo ciężko pali..

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#456 Post autor: Janus »

jarecki69 pisze:Jeśli by rozrząd został przestawiony to auta albo nie odpala wcale albo bardzo ciężko pali..
No z tego co Kolega opisywał to właśnie ciężko z rozruchem u niego
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#457 Post autor: JARO »

Wyjaśniło się w sprawie mojej Zosi.
Odebrałem wczoraj Zosie od mechanika, kombinował na wszystkie sposoby aż w końcu zaproponował wymianę szklanek (popychaczy zaworowych) i jednocześnie stwierdził że jeśli to nie pomoże to trzeba ściągnąć głowice ale na szczęście pomogło. Dziś rano temperatura -1,5*C pierwsze odpalenie i lalunia odpaliła bez problemu i nie zgasła po 2-3s :D . Koszt części (popychacze,simeringi,uszczelka pokrywy zaworów, olej i filtr oleju) 600zł + robocizna 200zł.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#458 Post autor: Janus »

JARO pisze:Wyjaśniło się w sprawie mojej Zosi.
(...)
Pozytywna wiadomość :) tylko jeżeli w twojej Zosi były sztywne/zablokowane popychacze, to wskazuje na tragiczną zawartość układu smarowania. Zadbaj o dobry olej (min 10W40), regularne wymiany. Płukanka silnika przed wymianą oleju na 5-10min też nie zaszkodzi.
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#459 Post autor: JARO »

A jest jakiś środek do płukania silnika?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#460 Post autor: tomzam »

Środki są różne dostępne w sklepach z częściami, stacjach paliw a nawet w marketach
tylko nie zawsze zrobią tylko dobrą robotę
ostatnio oglądałem samochód marzeń i Klimek tez o tym mówił, w starym silniku płukanka wypłucze co ma wypłukać ale jeżeli są większe złogi syfu potrafią one zapchać magistrale olejową, poza tym potrafią płukanki wypłukać też syf zgromadzony w filtrze, masz nowe szklanki i słabo by było żeby ten syf w nie poszedł, filtr nie zawsze sobie poradzi z syfem
rozwiązanie jakie zastosował to płukanie olejem - zalewał silnik czystym olejem (oleje też maja właściwości płuczące) i po jakimś czasie spuszczał (rozgrzanie oleju, 1-1,5h na wolnych obrotach) - olej był czarny i tak kilka razy
wychodzi drożej ale bezpiecznie
płukanki są żrące i potrafią zniszczyć uszczelki - zwłaszcza takie które już swoje przeżyły - miałem taki przypadek że po płukaniu wywaliło olej simeringiem i uszczelką pod głowicę poszedł do wody - stary trup i trochę za długo przytrzymałem na płukance, ale od tamtej pory kupuje najtańszy olej i zalewam na 500km do każdego nowo kupionego silnika, a do silników po remoncie na 2-3 h pracy i wymiana na właściwy razem z filtrem

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#461 Post autor: JARO »

Ok dzięki za rade

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#462 Post autor: tomzam »

misyogi pisze:Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Piszę do was ponieważ mam mały problem z Zafirką (Zafira A 2000r, 2.0 DTI 101km), otóż 2 tygodnie temu była ta najzimniejsza noc -25 stopni i niestety autko musiało stać na dworze, na drugi dzień około 11 po odpaleniu pojazdu, silnik podziałał jakieś 10-20 sekund i zgasł, tak jakby paliwa nie było (prawie pół zbiornika). Pierwsza przypuszczenie padło na to, że zamarzło paliwo, więc autko do ogrzewanego garażu na 2 dni. Po tych 2 dniach próby jego odpalenia spełzły na niczym (gdy autko stało w garażu wymieniony został filtr paliwa, i pompą prózniową było z układu paliwowego sciągniete jakieś 10 litrów ropy wraz z syfem). Więc spróbowaliśmy z ciągu i odpaliło auto. Przejechałem z 5km więc auto się nawet nie zagrzało i zgasło, znowu trzeba było z ciągu odpalać. Po odpaleniu przejechałem jakieś 30-40 km żeby auto się dobrze rozgrzało i gdy wróciłem do domu i zgasiłem Zafirę, poczekałem 5 minut i bum, auto odpaliło bez problemu, lecz na 2gi dzień już nie chciała odpalać, więc znów z ciągu i na komputer. Na komputerze specmajstrowi pokazało, że czujnik obrotów wału jest uszkodzony niby ( raz mu pokazało, a 2gi raz juz nie) i czujnik temperatury od silnika na 2 piny jest uszkodzony.
Z tego co można zaobserwować auto gdy jest po dłuższej jeździe (odpalane z ciągu) i się rozgrzeje odpala normalnie, a gdy jest zimne to za cholerę nie odburzy.
W czym szukać można problemu?
Pozdrawiam.


sprawdź przelewy - wymień najlepiej
i rozkręć i skręć filtr paliwa - zobacz czy uszczelka jest prosta i czy uszczelkę na śrubce też wymieniono - często się zdarza że obudowy filtra się rozszczelniają - po zdjęciu dekla (bez odłączania przewodów paliwowych) zobacz czy jest w nim pełno paliwa
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 18:57 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.

misyogi

#463 Post autor: misyogi »

Czyli najpierw wymienie przelewy, jesli to nie pomoże będę dalej szukał i działał ;)
jak tylko je wymienie to się odezwę ;)

sqniarz

#464 Post autor: sqniarz »

Witam, mam pytanie, jestem po regeneracji pompy wtryskowej, sprawa wygląda tak. Z kluczyka odpala i gasi elegancko, jak jest w miare użytkowany(czyli codziennie) to nie ma problemu, odpala zasysa paliwko i jest ok. Natomiast postał całą niedzielę, dzisiaj wsiadam, świece dogrzewają autko, odpala, ale tak słabo ciągnie że nie wydala i się gasi, druga próba uruchomienia już nie skutkuje niczym, poza tym że rozrusznik się kręci aku naładowany, ale wygląda tak jakby się zapowietrzył. Nieszczelny układ? Źle skręcony? Chce go oddać do mechanika na reklamację, ale nie mam jak go odpalić, chce spróbować plakiem, rano nie miałem jak bo byłem sam ale jutro kolega ma mi pomoć, aby tylko go odpalić i nim dojechać. Od razu mówię, że tydzień po naprawie działał jak ta lala, ale do tej pory sam z siebie nie zgasł. Natomiast w przeszłości jak był zimny to tak już miewałem tyle że druga próba już przynosiłą efekt. Wiem że temat wałkowany, ale może wiecie jak tego mechanika naprowadzić, nie mam sałaty oddawać jej do innego "magika". Żałuję że go tam odstawiłem, ale jak jedyny mechanik jakiemu ufam jest 80km od Warszawy w której mieszkam, więc wolałbym już dociągnąć ten temat u niego, tylko że już mnie wk.... to że hajs wziął i do tej pory i tak jest problem...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2017, 11:20 przez sqniarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#465 Post autor: Janus »

Jeżeli zapala za pierwszym razem, ale po chwili gaśnie, a później już nie zapala, to zapowietrza się układ paliwowy na uszczelce filtra lub na oringu wejścia paliwa z baku do filtra. Auto odpala na tym co jest w filtrze. Po góra dziesięciu sekundach gaśnie (skończyło się paliwo w filtrze). Później nie odpala, bo nie ma na czym... Właściwie kosmetyka i o ile mam racje - mechanik powinien zrobić to od ręki. Ważne są nowe oringi przewodów paliwa. Rozmiarów nie podam, bo były różne średnice przewodów paliwa. Przewody z nowymi oringami powinny wejść ciasno. Pokrywę filtra dokręcamy momentem 8Nm aby nie zniszczyć pokrywy oraz uszczelki pod śrubą mocującą.

Co do akumulatora - musi być naprawdę w perfekt kondycji. Te pompy (a raczej ich sterowniki) mają chyba zaprogramowane minimalne obroty coś na poziomie 200/min? czyli 400/min silnika. Poniżej nie zapali bo pompa odcina paliwo. Poza tym rozrusznik musi kręcić żwawo aby wytworzyć kompresję. I to im starszy silnik tym żwawiej, bo zazwyczaj w starszym silniku już większe nieszczelności na głowicy i tłokach.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”