Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
KALFASOV

#451 Post autor: KALFASOV »

Jeżeli to czujnik przepływu powietrza to sprawa ciągnie się już 4 lata, sprawdzałem już tez ten czujnik programem PROSCAN i on tego nie wyłapywał. Najśmieszniejsze jest to, że tylko jeden program widział błędy - Scanmaster, inne nic nie wyłapały.
Macie może jakieś pomysły odnośnie tego czujnika? jak go reanimować? może styki przesmarować?
Bardzo dziękuję za pomoc.

olo018

#452 Post autor: olo018 »

Tylko nowy,i żadna podróba!!!,może być jeszcze z magnetti marelli albo bosch.

pomidorowa8

#453 Post autor: pomidorowa8 »

Witam mam pytanie do bardziej obeznanych,czy turbine powinno być słychać ponieważ mam spadek mocy i czy jakaś kontrolka sygnalizuje takie objawy bo mi nić się nie świeci

Skasowany użytkownik 6483

#454 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

W Oplach nie bardzo słychać charakterystyczny "świst" turbiny. Ale skoro nie masz żadnego błędu w układzie elektrycznym to turbinka działa , chyba ,że mechanicznie Ci padła ale to właśnie wtedy było by ją dobrze słychać :lol: . Wiesz, w naszych autach turbinka daje o sobie znać tak na prawdę od ok. 2 000tys/min. Poniżej tej wartości niewiele się dzieje i wcale nie jest to powodem padniętej turbiny tylko charakterystyki mocy silnika :piwo: . Musisz napisać coś więcej na temat tego spadku mocy, w jakim zakresie obrotów to się pojawia itd. :?

pomidorowa8

#455 Post autor: pomidorowa8 »

kolego jaro,pierwszy bieg ponad 2 000obr. jest odejście,bieg drugi i pozostałe plus pięć osób i jest strasznie słaby, nie znam się dlatego powiedz mi jak mam znalezć ją pod maską

Skasowany użytkownik 6483

#456 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Turbinkę masz na wprost siebie jak staniesz przy otwartej masce , znajduje się ona za silnikiem przy ścianie grodziowej :piwo:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#457 Post autor: Harry200 »

KALFASOV jakim urządzeniem odczytywałeś ten błąd,czy tempomat Ci działa,według moich danych z TIS to ten bład ma takie znaczenie.. P1588 Cruise Control Clutch Control Circuit High

marcin123

#458 Post autor: marcin123 »

Witam ponownie ,dołączę się do tematu ponieważ wymieniłem termostat z obudową nowy i teraz temperatura auta jest ok. tylko pojawił się następny problem nieszczęsna kontrolka pomarańczowa i spadek mocy odczytałem błąd P 1100 i P 0105 teraz stało się to nieznośne na odcinku 10 km auto wchodzi kilka razy w tryb awaryjny . Wcześniej gdy silnik nie osiągał 90 st. było ok nagle po wymianie termostatu nagle coś się poknociło .Zauważyłem że spadek mocy pojawia się przy dużym obciążeniu auta jadąc pod górkę lub jadąc agresywnie. Czyściłem wszystkie dostępne styki w MAP i MAF co należało by jeszcze sprawdzić.Dodam jeszcze ze kontrolka gaśnie i auto ma moc po odjęciu gazu i delikatnej jeździe. Pomocy .

samson

#459 Post autor: samson »

P 0105 to chyba czujnik cisnienia kolektora dolotowego i wyglada na to ze nie daje sygnalu o zbyt duzym cisnieniu w kolektorze dolotowym(przy duzych obrotach)i wywala blad .czasem pomaga same czyszczenie czujnika.P 0100 to raczej przeplywka.

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#460 Post autor: fliztar »

pomidorowa8, jak slychać turbinę to prawdopodobnie się kończy turbina jest przy ścianie grodziowej za silnikiem w srebrnej metalowej obudowie
Fliztar

samson

#461 Post autor: samson »

Wlasnie przy wysokich obrotach czujnik daje sygnal do komputera ten przez elektrozawor odcina podcisnienie do zaworu sterujacego ciegnem turbiny ,przez co dlawi turbine i cisnienie w kolektorze spada,co tu najwyrazniej nie ma miejsca i przechodzi w awaryjny.

marcin123

#462 Post autor: marcin123 »

Turbiny nie słychać , czujnik czyściłem . Samson możesz mi wytłumaczyć (Właśnie przy wysokich obrotach czujnik daje sygnał do komputera ten przez elektrozawór odcina podciśnienie do zaworu sterującego cięgnem turbiny ,przez co dławi turbinę i ciśnienie w kolektorze spada,co tu najwyraźniej nie ma miejsca i przechodzi w awaryjny.)

samson

#463 Post autor: samson »

Sprawdz czy przy wysokich obrotach cofa sie ciegno sterujace turbina (na wolnych obrotach powinno bac sztywne).Ale skoro wywala blad
0105 to moze czujnik padl.

marcin123

#464 Post autor: marcin123 »

Sprawdziłem i cięgno na wysokich obrotach jest sztywne na wolnych można lekko ruszyć .

KALFASOV

#465 Post autor: KALFASOV »

Harry200 pisze:KALFASOV jakim urządzeniem odczytywałeś ten błąd,czy tempomat Ci działa,według moich danych z TIS to ten bład ma takie znaczenie.. P1588 Cruise Control Clutch Control Circuit High
HARRY 200 tempomatu nie sprawdzałem... dziś sprawdzę czy działa i jak działa. Bardzo dziękuje za podpowiedź, sprawdzę czy po wykasowaniu błędów pojawią się na dłuższej trasie jakieś nowe... Urządzenie jakim sprawdzałem to ELM 327 soft 1.4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”