Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jurek 1771

#451 Post autor: jurek 1771 »

co z tymi egrami czyszczony tyle razy nadal szarpie silnikem ?

jurek 1771

#452 Post autor: jurek 1771 »

po wizycie u mechanika komputer pokazal ewidentnie /zawor EGR/ swiece nowe ,cewka nowa EGR wymieniony ,wciaz szarpie jest cos jeszcze co przeoczylem bo pomyslow brak

konradviking

#453 Post autor: konradviking »

A EGR kupiony nowy czy tez używany, regenerowany bądź czyszczony?

jurek 1771

#454 Post autor: jurek 1771 »

EGR moczony w ropie cala noc przedmuchany i zalozony elektryka w nim dziala


EDIT

nadmieniam ze w tej chwili jezdze tylko na benzynie /gaz odlaczony/kontrolka "awaria silnika "wlacza sie juz rzadziej auto normalnie jedzie ..
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 21:53 przez jurek 1771, łącznie zmieniany 1 raz.

konradviking

#455 Post autor: konradviking »

ja swój moczyłem, czyściłem, dokładałem dodatkowe sprężynki, ostatecznie wydałem 1100zł na nowy i od 40tys mam święty spokój.

Jak elektronika jest uszkodzona to żadne czyszczenie nie pomoże, ten elektroniczny EGR nie tak łatwo oszukać...

aaa i to że sztanga czasem się rusza, nie znaczy że elektronika jest sprawna, mi wysiadł przy przebiegu 240tys, chodził bardzo chaotycznie, często wywalało właśnie błąd silnika, a od wymiany widze go tylko po przekręceniu kluczyka przez sekunde
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 22:24 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#456 Post autor: Dziadek13 »

konradviking pisze: ten elektroniczny EGR nie tak łatwo oszukać...
Na pewno ?
Obrazek

Lub na aledrogo 320zł

jurek 1771

#457 Post autor: jurek 1771 »

masz link do tego cudenka ? mam w domu 4 szt. EGR wszystkie chodzily po ok 20000 km .....
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 21:21 przez jurek 1771, łącznie zmieniany 1 raz.

konradviking

#458 Post autor: konradviking »

Dziadek13 pisze: Obrazek

Lub na aledrogo 320zł
nie no jasne że się da, ale ja jestem wielkim przeciwnikiem montowania niefabrycznych rzeczy, później w kałuże wjadę i tranzystorki rezystorki które są nie fachowo zabezpieczone zrobią Zwarę i będe jechał 90km/h na błędzie albo szukał na wsi suszarki żeby je wysuszyć.

Po za tym mam teraz spokój na co najmniej 230tys, no teraz w sumie na 180 :D i bez psikania WD na tą sztange

jurek 1771

#459 Post autor: jurek 1771 »

no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#460 Post autor: chabretti »

jurek 1771 pisze:no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...
Przejrzyj wężyki i łączówki od podciśnienia. Delikatnie któryś będzie puszczał i efekt taki sam jak przy przycinającym się egr :)

konradviking

#461 Post autor: konradviking »

jurek 1771 pisze:no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...
Kolego ja się tak bujałem pół roku, moczyłem dmuchałem, tak jak z resztą wspominałem. No co zrobisz nie jest to tania rzecz, ale nowy oryginał wahlera wytrzyma 250tys, mi tyle fabryczny wytrzymał, więc do końca twojej przygody z autem, a jak zakręcisz gdzieś na jakiś warsztat znajomego bez vatu to wyjdzie poniżej 1000zł... no nie jest to przyjazna rzecz dla naszej kieszeni ale ja nie załuje, auto idzie lepiej, i nie wywala błędu, a przez to szukanie po chytremu innych usterek rozwaliłem pompe vacum, wymieniałem wężyki podciśnienia, i dwa razy się ośmieszyłem w trasie jak musiałem gasić bez przerwy auto i zapalać żeby błąd zniknął

Ewentualnie zalej pełny zbiornik, kup dobry czteropak, i skocz do dziadka13 który Ci pomoże z tym emulatorem jeśli szkoda Ci kasy
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 10:00 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.

jurek 1771

#462 Post autor: jurek 1771 »

witam ponownie czym rozni sie EGR 1,8 od 1,6 , ? wystajacym "grzybkiem"t.j.inne gniazdo kolektora ?

jurek 1771

#463 Post autor: jurek 1771 »

witam , kupiony nowy EGR komputer wskazywal wlasnie na niego .....po kilku kilometrach znow zapalila sie lampka chekin i juz nie gasnie szarpanie jakby mniejsze ale co z tym chekinem ?/

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#464 Post autor: Janus »

jurek 1771 pisze:witam , kupiony nowy EGR komputer wskazywal wlasnie na niego .....po kilku kilometrach znow zapalila sie lampka chekin i juz nie gasnie szarpanie jakby mniejsze ale co z tym chekinem ?/
Po pierwsze - jaki Kolega ma silnik? Z16XE czy X16XEL?
Po drugie - EGR w benzynie jest inny niż w dieslu. Diesel 4-pinowy. Benzyna 5-pinowy.
Ten w benzynie zawiera w sobie potencjometr który kontroluje mechaniczne położenie EGR-a.

Po trzecie - pracy EGR-a towarzyszą zmiany podciśnienia w dolocie rejestrowane przez MAP sensor. Złe wskazania MAP-a mogą wskazywać na błędy EGR-a...
Janusz

jurek 1771

#465 Post autor: jurek 1771 »

dzieki kolego Janus za cenne informacje , EGR nowy ,swiece nowe ,zastanawiam sie nad cewka ale przedtem sprawdze te przewody podcisnienia.....mam benzyne ,wiadomo 5 pinowy to sie zgadza ,ale gdzie ja mam sprawdzic ten silnik jaki ? w dowodzie nie ma wpisu ..?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”