Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
EGR moczony w ropie cala noc przedmuchany i zalozony elektryka w nim dziala
EDIT
nadmieniam ze w tej chwili jezdze tylko na benzynie /gaz odlaczony/kontrolka "awaria silnika "wlacza sie juz rzadziej auto normalnie jedzie ..
EDIT
nadmieniam ze w tej chwili jezdze tylko na benzynie /gaz odlaczony/kontrolka "awaria silnika "wlacza sie juz rzadziej auto normalnie jedzie ..
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 21:53 przez jurek 1771, łącznie zmieniany 1 raz.
ja swój moczyłem, czyściłem, dokładałem dodatkowe sprężynki, ostatecznie wydałem 1100zł na nowy i od 40tys mam święty spokój.
Jak elektronika jest uszkodzona to żadne czyszczenie nie pomoże, ten elektroniczny EGR nie tak łatwo oszukać...
aaa i to że sztanga czasem się rusza, nie znaczy że elektronika jest sprawna, mi wysiadł przy przebiegu 240tys, chodził bardzo chaotycznie, często wywalało właśnie błąd silnika, a od wymiany widze go tylko po przekręceniu kluczyka przez sekunde
Jak elektronika jest uszkodzona to żadne czyszczenie nie pomoże, ten elektroniczny EGR nie tak łatwo oszukać...
aaa i to że sztanga czasem się rusza, nie znaczy że elektronika jest sprawna, mi wysiadł przy przebiegu 240tys, chodził bardzo chaotycznie, często wywalało właśnie błąd silnika, a od wymiany widze go tylko po przekręceniu kluczyka przez sekunde
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 22:24 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
nie no jasne że się da, ale ja jestem wielkim przeciwnikiem montowania niefabrycznych rzeczy, później w kałuże wjadę i tranzystorki rezystorki które są nie fachowo zabezpieczone zrobią Zwarę i będe jechał 90km/h na błędzie albo szukał na wsi suszarki żeby je wysuszyć.
Po za tym mam teraz spokój na co najmniej 230tys, no teraz w sumie na 180 i bez psikania WD na tą sztange
no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Przejrzyj wężyki i łączówki od podciśnienia. Delikatnie któryś będzie puszczał i efekt taki sam jak przy przycinającym się egrjurek 1771 pisze:no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...
Kolego ja się tak bujałem pół roku, moczyłem dmuchałem, tak jak z resztą wspominałem. No co zrobisz nie jest to tania rzecz, ale nowy oryginał wahlera wytrzyma 250tys, mi tyle fabryczny wytrzymał, więc do końca twojej przygody z autem, a jak zakręcisz gdzieś na jakiś warsztat znajomego bez vatu to wyjdzie poniżej 1000zł... no nie jest to przyjazna rzecz dla naszej kieszeni ale ja nie załuje, auto idzie lepiej, i nie wywala błędu, a przez to szukanie po chytremu innych usterek rozwaliłem pompe vacum, wymieniałem wężyki podciśnienia, i dwa razy się ośmieszyłem w trasie jak musiałem gasić bez przerwy auto i zapalać żeby błąd zniknąłjurek 1771 pisze:no dzieki za info narazie wyczyscilem porzadnie zalalem na noc plynem ...przedmuchalem ,i jakos jezdze bez wywalania błedu ale wiem ze to jest do czasu jak np. chcialbym ruszyc z 2 biegu lub z 3 ...kichnie prychnie szarpnie i blad swieci i tak juz zostaje ,spada moc .przebiera musze bardzo powoli operowac pedalem gazu jednostajnie przyspieszajac troche to denerwujace przyznam i niebezpieczne przy wyprzedzaniu...ale coz zrobic 1200 na NOWY troche duzo a i tak nie mam pewnosci jak dlugo pochodzi ...
Ewentualnie zalej pełny zbiornik, kup dobry czteropak, i skocz do dziadka13 który Ci pomoże z tym emulatorem jeśli szkoda Ci kasy
Ostatnio zmieniony 08 maja 2016, 10:00 przez konradviking, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Po pierwsze - jaki Kolega ma silnik? Z16XE czy X16XEL?jurek 1771 pisze:witam , kupiony nowy EGR komputer wskazywal wlasnie na niego .....po kilku kilometrach znow zapalila sie lampka chekin i juz nie gasnie szarpanie jakby mniejsze ale co z tym chekinem ?/
Po drugie - EGR w benzynie jest inny niż w dieslu. Diesel 4-pinowy. Benzyna 5-pinowy.
Ten w benzynie zawiera w sobie potencjometr który kontroluje mechaniczne położenie EGR-a.
Po trzecie - pracy EGR-a towarzyszą zmiany podciśnienia w dolocie rejestrowane przez MAP sensor. Złe wskazania MAP-a mogą wskazywać na błędy EGR-a...
Janusz