Kolego, jak masz silnik X16... to masz przepustnicę sterowaną zwykłą linką przez pedał gazu. Jak masz silnik Z16... to przepustnica jest sterowana silniczkiem, a pedał gazu jest też potencjometrem elektrycznymjurek 1771 pisze:dzieki kolego Janus za cenne informacje , EGR nowy ,swiece nowe ,zastanawiam sie nad cewka ale przedtem sprawdze te przewody podcisnienia.....mam benzyne ,wiadomo 5 pinowy to sie zgadza ,ale gdzie ja mam sprawdzic ten silnik jaki ? w dowodzie nie ma wpisu ..?
Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
Witam
wytnij uszczelkę pod EGR, z puszki po orzeszkach (po piwie za cienka!!) uszczelkę z zaślepionym wylotem egr !!. Jeżeli nie będzie zmiany!?. - ZAPCHANY KATALIZATOR - cofa spaliny !!. (przy motorach 1,6 stają bardzo szybko pierścienie 150000km. to max, wymiana pierścieni.
Bardzo częsta naprawa w 1,6 16V .
Zaślepiony EGR spokój!!!!. Same zalety dla silnika i kieszeni. ( z ekologią gorzej
wytnij uszczelkę pod EGR, z puszki po orzeszkach (po piwie za cienka!!) uszczelkę z zaślepionym wylotem egr !!. Jeżeli nie będzie zmiany!?. - ZAPCHANY KATALIZATOR - cofa spaliny !!. (przy motorach 1,6 stają bardzo szybko pierścienie 150000km. to max, wymiana pierścieni.
Bardzo częsta naprawa w 1,6 16V .
Zaślepiony EGR spokój!!!!. Same zalety dla silnika i kieszeni. ( z ekologią gorzej
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A co ma druga sonda diagnostyczna katalizatora do silnika ?? ja mogę powiedzieć tyle co piernik do wiatraka. Jak już to po "wydłubaniu" tylko wycofanie tej sondy z biegu spalin nie będzie powodować błędu katalizatora.pavelloo pisze:Katalizator spokojne można wydłubać przy nie zajechanym silniku druga sonda nie będzie wywalać błędu. Przerabiałem to często . Zobaczysz różnice !!.
Kod: Zaznacz cały
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie będzie podobnego napięcia odniesienia jak na pierwszej. Ma ona pracować w granicach o,4V do 0,55 V.A jak sygnał na drugiej sondzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2016, 14:35 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Katalizator to jak każda inna , część podlega zużyciu i wymianie jak klocki hamulcowe, sprzęgło itp. ( ZUŻYCIE JEGO NIE JEST ZWIĄZANE Z KOŃCEM SILNIKA).
Jeśli ktoś nie chcę wymieniać - wydłubanie jego nie powoduje żadnych przykrych następstw na funkcjonowanie jednostki napędowej.
A co do drugiego komentarza:
"A co ma druga sonda diagnostyczna katalizatora do silnika ?? ja mogę powiedzieć tyle co piernik do wiatraka. Jak już to po "wydłubaniu" tylko wycofanie tej sondy z biegu spalin nie będzie powodować błędu katalizatora."
- W sumie to nic - bo mierzy zawartość miodu w ulu
Co da wycofanie drugiej sondy przy zapchanym katalizatorze ?!
Zapchany katalizator będzie powodował buczenie przy ostrym wkręcanie silnika na obroty, spadek mocy, szarpanie przy zwalnianiu i przyspieszaniu no i brak spalin, końcówka wydechu będzie biała. Bardzo gorące "gazy" z wydechu. EGR będzie pokazywać w TECHU błędy jego czyszczenie i wymiana nic nie pomoże.
ZAPCHANY KATALIZATOR NIE BĘDZIE POKAZYWAŁ ŻADNYCH BŁĘDÓW.
Pozdrawiam.
Jeśli ktoś nie chcę wymieniać - wydłubanie jego nie powoduje żadnych przykrych następstw na funkcjonowanie jednostki napędowej.
A co do drugiego komentarza:
"A co ma druga sonda diagnostyczna katalizatora do silnika ?? ja mogę powiedzieć tyle co piernik do wiatraka. Jak już to po "wydłubaniu" tylko wycofanie tej sondy z biegu spalin nie będzie powodować błędu katalizatora."
- W sumie to nic - bo mierzy zawartość miodu w ulu
Co da wycofanie drugiej sondy przy zapchanym katalizatorze ?!
Zapchany katalizator będzie powodował buczenie przy ostrym wkręcanie silnika na obroty, spadek mocy, szarpanie przy zwalnianiu i przyspieszaniu no i brak spalin, końcówka wydechu będzie biała. Bardzo gorące "gazy" z wydechu. EGR będzie pokazywać w TECHU błędy jego czyszczenie i wymiana nic nie pomoże.
ZAPCHANY KATALIZATOR NIE BĘDZIE POKAZYWAŁ ŻADNYCH BŁĘDÓW.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2016, 00:19 przez pavelloo, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam.
Mam problem z moją Zafirką. Ostatnio bardzo często zaczął zaświecać mi się Check na zegarach. Po podłączeniu pod komputer - błąd P0400 czyli problem z EGR.
Zamówiłem emulator egr z allegro. Podłączyłem zgodnie z instrukcją oraz zamontowałem zaślepkę w miejscu zaworu. Problemu niestety to nie rozwiązało. Często gdy w czasie jazdy przygazuję do 3000obr silnik mocno szarpnie i zaświeci się check. Zdarza się również tak że zaraz po odpaleniu zaświeci się błąd. Silnik oczywiście przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje całkowitym brakiem mocy.
Podłączyłem znowu pod komputer. Pojawiły się błędy P0400 oraz P0100.
Macie może jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
Mam problem z moją Zafirką. Ostatnio bardzo często zaczął zaświecać mi się Check na zegarach. Po podłączeniu pod komputer - błąd P0400 czyli problem z EGR.
Zamówiłem emulator egr z allegro. Podłączyłem zgodnie z instrukcją oraz zamontowałem zaślepkę w miejscu zaworu. Problemu niestety to nie rozwiązało. Często gdy w czasie jazdy przygazuję do 3000obr silnik mocno szarpnie i zaświeci się check. Zdarza się również tak że zaraz po odpaleniu zaświeci się błąd. Silnik oczywiście przechodzi w tryb awaryjny co skutkuje całkowitym brakiem mocy.
Podłączyłem znowu pod komputer. Pojawiły się błędy P0400 oraz P0100.
Macie może jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?
przy przepustnicy jest silnik krokowy i ...elektroniczny zawor sterowania przepustnica ? jakie on ma zadanie ,pisze tutaj poniewaz jest to ciaglosc bledow EGRa .komp wskazuje na EGR ale jezeli to jest uszkodzone to odczyt bledu idzie z EGra ? dobrze mysle ? /autko przy ruszaniu na zimnym szarpnie ale jak mocno dodam gazu przechodzi i idzie ,pozniej juz normalnie ,na mocy nie stracilo /
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie kojarzę jak to miał X16XEL ale X18XE1 miał przy przepustnicy silnik krokowy - mimo że ta była na linkę. Zadanie silnika krokowego to delikatna korekcja położenia przepustnicy na obrotoach jałowych (stabilizacja obrotów w zależności od obciążenia). Także jeśli w tym silniku masz nierówną pracę na jałowym biegu, to może być przepustnica. Testuje się ją w ten sposób, że mieniasz obciążenie silnika skokow (włączając światła, szybę ogrzewaną albo klimatyzację). Każdorazowo silnik powinien dążyć do wyrównania obrotów.jurek 1771 pisze:przy przepustnicy jest silnik krokowy i ...elektroniczny zawor sterowania przepustnica ? jakie on ma zadanie ,pisze tutaj poniewaz jest to ciaglosc bledow EGRa .komp wskazuje na EGR ale jezeli to jest uszkodzone to odczyt bledu idzie z EGra ? dobrze mysle ? /autko przy ruszaniu na zimnym szarpnie ale jak mocno dodam gazu przechodzi i idzie ,pozniej juz normalnie ,na mocy nie stracilo /
Wszystkie błędy interpretuje i zapamiętuje komputer silnika. W skrajnych przypadkach może być tak, że komputer zacinającą się przepustnicę zinterpretuje jako EGR... ALE: Ten EGR ma elektryczną kontrolę położenia. O ile masz w swoim silniku sprawny EGR (a nie emulator), to błędy EGR-a powinny wiązać się z EGR-em (błędy położenia zaworu EGR). W dieslu starszego typu z podciśnieniowym EGR-em błędy EGR-a diagnozował przepływomierz (skoki przepływu powietrza)
Janusz
Nie kojarzę jak to miał X16XEL ale X18XE1 miał przy przepustnicy silnik krokowy - mimo że ta była na linkę. Zadanie silnika krokowego to delikatna korekcja położenia przepustnicy na obrotoach jałowych (stabilizacja obrotów w zależności od obciążenia). Także jeśli w tym silniku masz nierówną pracę na jałowym biegu, to może być przepustnica. Testuje się ją w ten sposób, że mieniasz obciążenie silnika skokow (włączając światła, szybę ogrzewaną albo klimatyzację). Każdorazowo silnik powinien dążyć do wyrównania obrotów.
Wszystkie błędy interpretuje i zapamiętuje komputer silnika. W skrajnych przypadkach może być tak, że komputer zacinającą się przepustnicę zinterpretuje jako EGR... ALE: Ten EGR ma elektryczną kontrolę położenia. O ile masz w swoim silniku sprawny EGR (a nie emulator), to błędy EGR-a powinny wiązać się z EGR-em (błędy położenia zaworu EGR). W dieslu starszego typu z podciśnieniowym EGR-em błędy EGR-a diagnozował przepływomierz (skoki przepływu powietrza) [/quote] ...wszystko ok porady SUPER tylko ze u mnie jalowe obroty sa w porzadku ok 800-900 . jak dodam gaz to przydusi szarpnie i tak kilka razy pozniej na wysokich juz nie
Wszystkie błędy interpretuje i zapamiętuje komputer silnika. W skrajnych przypadkach może być tak, że komputer zacinającą się przepustnicę zinterpretuje jako EGR... ALE: Ten EGR ma elektryczną kontrolę położenia. O ile masz w swoim silniku sprawny EGR (a nie emulator), to błędy EGR-a powinny wiązać się z EGR-em (błędy położenia zaworu EGR). W dieslu starszego typu z podciśnieniowym EGR-em błędy EGR-a diagnozował przepływomierz (skoki przepływu powietrza) [/quote] ...wszystko ok porady SUPER tylko ze u mnie jalowe obroty sa w porzadku ok 800-900 . jak dodam gaz to przydusi szarpnie i tak kilka razy pozniej na wysokich juz nie