Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Batek
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2018, 13:34
Imię: Bartek
Auto: Zafira a 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0dti

#481 Post autor: Batek »

Rybka pisze: 17 paź 2018, 19:42 Czym te błędy odczytywałeś?
Musisz podpiąć auto pod lepszego fejsa, bo te błędy nic nie mówią. :nie_wiem:
No właśnie wiem podlaczalem pod dwa różne programy i kicha w jednym nic a w drogim te błędy. 🤔

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#482 Post autor: Dziadek13 »

Nie chodzi o program a o interfejs który prawidłowo odczyta błędy.A pytanie jaki interfejs podlanczałeś?.

Batek
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2018, 13:34
Imię: Bartek
Auto: Zafira a 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0dti

#483 Post autor: Batek »

NEW VCI.+A-BT.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#484 Post autor: Dziadek13 »

Tester interfejs diagnostyczny DS-150E NEW VCI OBDII Cars, ryżowe ludki robią ale protokoły do opla nie pasują i są takie a nie inne cyrki z nr błędów.One czytają błędy generyczne:
Błędy generyczne: błędy które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
A powinny czytać:
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Funkcja multiplekser (DS-150E) 2xHS obsłuży:
(ISO 11898-2)
SW (SAE J2411)
K/L (ISO 9141-2)
VPW (J1850)
PWM (J1850)
RS485 (J1708)
TTL
(SPI, analogowe w, 5 volt out).
A do opla potrzeba
(kw1281) starsze
(kwp2000) nowsze

Nie wszystkie auta o których ryżowe piszą można podpiąć i zdiagnozować niestety.

Poprawiłem błędy ortograficzne - Kocur
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 21:40 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.

Batek
Posty: 4
Rejestracja: 17 paź 2018, 13:34
Imię: Bartek
Auto: Zafira a 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0dti

#485 Post autor: Batek »

A widzisz czyli ten nie pasuje, dzięki bo o tym pojęcia nie miałem. Czyli muszę ogarnąć interfejs pasujący do Opla i wtedy jeszcze raz spróbować. Na dniach będzie ta niemożliwe posprawdzam to co się da może dojdę dam znać co i jak.

martin352
Posty: 4
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:32
Imię: marcin
Lokalizacja: LISOWICE
Auto: ZA 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#486 Post autor: martin352 »

witam ostatnio zośka 1.8 125Km 2003r po odpaleniu na zimnym silniku i dodaniu gazu zamulała momentami ale po rozgrzaniu przechodziło,wczoraj pod zakładem pracy zaczęła parskać i zgasła.Na pb nie odpaliła więc odpaliłem na lpg i pojechalem do domu.Po godzinnym postoju nie odpala już wcale nawet na gazie,dodam że pompkę paliwa słychać.Może ktoś już podobne problemy przerabiał?

pozdrawiam

kalku
Posty: 1
Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:46
Imię: Jarek
Lokalizacja: SRC
Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
Model: Elegance
Oznaczenie silnika: Z18XE

#487 Post autor: kalku »

Opel Zafira A - 2003r
Silnik 1.8 125 koni (plus instalacja gazowa)

przeszukałem forum, znalazłem kilka podobnych problemów - ale żadnego rozwiązania.
Problem jest taki, że podczas jazdy w losowych przypadkach auto gaśnie, zapala się kontrola trakcji plus kontrolka silnika.
Po czym auta nie da się zapalić - silnik kręci ale nie uruchamia się. Rozwiązaniem jest odpięcie klemy i z powrotem podłączenie, kontroli silnika i trakcji gasną auto od razu zapala. Dziś zauważyłem, że w momencie zgaśnięcia auta jest takie dziwne "cykanie" https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... ot&o=OneUp w okolicach przepływomierza.
Po odłączeniu klem "cykanie" ustaje, auto od razu zapala.

Nie mam już sił do tej sytuacji.
Problem zaczął się w momencie kiedy oddałem auto do mechanika bo mocno szarpało podczas jazdy.
- Zostały wymienione świece, uszczelki pod zaworami
odebrałem auto od mechanika, pojawił się problem taki, że samochód zaczął gasnąć plus ciągle szarpać.
kolejna wizyta u mechanika
- wymiana przepływomierza ,co dziwne przepływomierz wymieniałem 2,5 roku temu na oryginał, teraz okazuje się, że trzeba znowu wymienić. Kupiłem zamiennik Delphi.
auto odebrałem od mechanika ciągle zdarza się, że zgaśnie - dziś dodatkowo podczas jazdy zaświeciła kontrolka silnika i znowu auto zaczęło szarpać.
Czyli znowu szarpie plus dodatkowo czasami gaśnie.

Proszę o pomoc - już nie mam sił, ogólnie te naprawy kosztowały mnie około 1500 zł, a auto ciągle niesprawne.
Nie mam sił wymieniać części na chybił trafił - nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.
Proszę o pomoc.
Załączniki
IMG_20190518_192347.jpg
IMG_20190518_195043.jpg
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, 21:47 przez kalku, łącznie zmieniany 1 raz.

zafiralodz
Posty: 2
Rejestracja: 28 cze 2019, 08:49
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Lodz
Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
Model: za
Oznaczenie silnika: Z16XE

#488 Post autor: zafiralodz »

Jaki kod bledu?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#489 Post autor: Dziadek13 »

Szarpane silnikiem to przeważnie na 99% sterownik silnika do naprawy (popękane luty od temperatury).

Awatar użytkownika
megalon
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Petebe
Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#490 Post autor: megalon »

Witam. Auto wieczorem nie chciało odpalić. Rozrusznik nie kręci, słychać tak jakby cyk cyk przy kręceniu kluczem. Oczywiście wszystkie kontrolki gasną łącznie oświetleniem wnętrza. Co jest grane?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#491 Post autor: Tazz »

Objawy wskazują na rozładowany akumulator
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
megalon
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Petebe
Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#492 Post autor: megalon »

Odpowiedz była prawidłowa. 11 letni(!) akumulator odmówił posłuszeństwa. A przy okazji wyszło że był uszkodzony regulator napięcia alternatora. Są trzy rodzaje. W ASO nie wiedzieli który posiadam. Kupiony został nowy akumulator (230zl) oraz regulator napięcia z robocizną 220zl.

MariuszKSSG
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2019, 12:05
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gorzów
Auto: Zafira A 2005 OCP ben+gaz 1.8
Model: A
Oznaczenie silnika: z18
Gender:

#493 Post autor: MariuszKSSG »

Witam . Na wstępie powiem że jestem nowy i mało znam się w temacie aut . Kupiłem Zafirę 2005 rok OCP 1.8 BEN+GAZ . Przez dwa miesiące auto śmigało aż milo. W ostatnim czasie auto zgasło i nie odpaliło zatem dałem do mechanika. Usterka niby w pompie . Pompa wymieniona . Dzień pochodził i znów to samo . Znowu do mechanika tym razem posprawdzal bezpieczniki i działało ale znów jeden dzień ... Odkąd posprawdzał to tak komputer pokazuje błąd o nazwie wymiana lub naprawa sterownika silnika . Auto zapała łapie obroty i gaśnie w dodatku zaczął mi się dymić spod maski ale myślę że teściu przy wymianie oleju nie zakręcił pokrętła od oleju i się rozlał olej po silniku dlatego dymi. Trzeci problem polega że po przekręceniu pokrętła od świateł całkowicie gaśnie wyswietlacz z godzina ,radiem, zużyciem paliwa itp . Czy ktoś mial podobna sytuacje ? Świeca się kontrolki silnika ,auto z kluczykiem to na żółto a na czerwono kontrola oleju .Oraz jaka cena tego może być w naprawie bo aż się boje :(
Ostatnio zmieniony 13 paź 2019, 12:16 przez MariuszKSSG, łącznie zmieniany 1 raz.

roman0027
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2013, 14:58
Lokalizacja: z net
Model:

#494 Post autor: roman0027 »

Witam posiadam zafirę A 2.0 Dti z 2003r ,zafirka zgasła nie zapla caly czas chodzą wentylatory przekazniki i bezpieczniki ok. Podstawił mi brat astre 2.0 i przy podmienianiu przekazników zauważylem gdy wyciagnę w astrze przekaznik w komorze silnika tez jest taki sam objaw więc poszedłem za tropem i zauważylem ze owy przekaznik nie włącza sie w zafirze wsadzilem go do astry tam wszystko wszystko ok przekaznik dziala. Przepatrzyłem podstawe przekaznika tam kable ok .Może miał ktoś podobny problem z góry dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#495 Post autor: Rybka »

Zerknij na kość sterownika w nadkolu czy nie jest zielono.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2021, 20:57 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”