Witam. Mam problem z odpaleniem auta . Paliwo na wtryski dochodzi a auto niechcenia odpalić. Brak błędów. Wcześniej auto zgasło nagle i od tej pory niemoderowany odpalić. Bezpieczniki wszystkie ok.
Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną
Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 71
- Rejestracja: 18 wrz 2019, 06:54
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Auto: Zafira B 1.9cdti 120
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam.
Mam problem z silnikiem 2.2dti
Co jakiś czas zapowietrza się układ paliwowy.
Kręci i nie chce zaskoczyć.
Jest po dość dużym serwisie. Naprawiana była pompa, prócz tego sprawdzane wtryski. Poprawione były przelewy, bo ciekło tamtędy paliwo.
Teraz nie wiem co jej jest, bo jak odpowietrzę układ to pali na dotyk.
Nieraz cały tydzień pali spoko, a nieraz po nocy już układ zapowietrzony. Założyłem nawet zaworek zwrotny na przewód paliwowy i pompkę ręczną. Jak się zapowietrzy to wystarczy podpompować i zapali jednak dymi wtedy tak z 10min na szaro.
Przewody sprawdzałem, wycieku nie ma żadnego nigdzie.
Pojawił się tylko błąd p1590 którego nie mogę usunąć.
Wiem mniej więcej czego dotyczy i na różnych forach opisane jest sporo odnośnie tego błędu jednak nikt konkretnie nie opisał co było przyczyną.
Pomożecie to ogarnąć?
Mam problem z silnikiem 2.2dti
Co jakiś czas zapowietrza się układ paliwowy.
Kręci i nie chce zaskoczyć.
Jest po dość dużym serwisie. Naprawiana była pompa, prócz tego sprawdzane wtryski. Poprawione były przelewy, bo ciekło tamtędy paliwo.
Teraz nie wiem co jej jest, bo jak odpowietrzę układ to pali na dotyk.
Nieraz cały tydzień pali spoko, a nieraz po nocy już układ zapowietrzony. Założyłem nawet zaworek zwrotny na przewód paliwowy i pompkę ręczną. Jak się zapowietrzy to wystarczy podpompować i zapali jednak dymi wtedy tak z 10min na szaro.
Przewody sprawdzałem, wycieku nie ma żadnego nigdzie.
Pojawił się tylko błąd p1590 którego nie mogę usunąć.
Wiem mniej więcej czego dotyczy i na różnych forach opisane jest sporo odnośnie tego błędu jednak nikt konkretnie nie opisał co było przyczyną.
Pomożecie to ogarnąć?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2022, 08:11 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dla świętego spokoju wyczyść czujnik MAf.
Sprawdź sitko w zbiorniku na smoku może jest zawalone syfem.
W pompie sprawdź styki może cos jeszcze ,zmierzyć jakie ciśnienie daje pompa paliwa, oraz czy nie zaciera się mechanicznie
Sterownik pompy można sprawdzić.
P1590 to opisywany błąd elektro zaworka tego obok sterowania turbiny choć błąd p1590w tym silniku nie dotyczy turbiny lecz sprawdź
problem z zasilaniem (styki)
P 1590 elektro zaworek od zbiorniczka sprawdź rezystancje cewki powinno być 45 ohm
Sprawdź sitko w zbiorniku na smoku może jest zawalone syfem.
W pompie sprawdź styki może cos jeszcze ,zmierzyć jakie ciśnienie daje pompa paliwa, oraz czy nie zaciera się mechanicznie
Sterownik pompy można sprawdzić.
P1590 to opisywany błąd elektro zaworka tego obok sterowania turbiny choć błąd p1590w tym silniku nie dotyczy turbiny lecz sprawdź
problem z zasilaniem (styki)
P 1590 elektro zaworek od zbiorniczka sprawdź rezystancje cewki powinno być 45 ohm
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Podmień filtr paliwa do testu od golfa 4 1.6 D bo na tym filtrze jak robi się zimno to twardnieją oringi i tam tędy zasysa powietrze, a tak ogólnie te filtry to pomyłka. Tak to robili w vectrach B.Możesz też zabudować przed filtrem od strony baku filterek np z tico, malucha taki przezroczysty będziesz widział czy cofa się paliwo, ale musiał byś zdemontować zaworek zwrotny on stawia troche oporu pompie i wtedy następuje ssanie powietrza w najsłabszym punkcie uszczelnienia od filtra do pompy i przelewów. Czyli układ musi być szczelny.