Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
L1U9K8A7S

#541 Post autor: L1U9K8A7S »

Maćku pisze:Boziu tyle pieniędzy by na końcu okazało się, że to jeden pęknięty przewód my tu juz czarta wywoływali, że to jego sprawka :lol:
Co zrobić.. Ja tam się cieszę, że po kłopocie, ale pomimo wymiany większości :D heh, delikatne falowania silnika są nadal tyle, że przez chwilę, natomiast wcześniej były cały czas, więc jednak coś pomogło. :lol:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#542 Post autor: Maćku »

My również sie cieszymy :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#543 Post autor: ojciec polak »

Opiszę wam dzisiaj problemy jakie miałem z pracą silnika w Zosi mojej żony i jakie było rozwiązanie problemu. Może się komuś przyda.
Zaczęło się od problemów z pracą na benzynie po uruchomieniu silnika. Wyskakiwał błąd przepływki i temperatury zewnętrznej. Po zmianie przepływki na nową nadal wyskakiwały opisane błędy i problemy. Nie pomogła wymiana świec, zmiany przepływek ani inne kombinacje. Padło na uszkodzony sterownik silnika. Po naprawie sterownika znikły błędy przepływki, ale silnik nadal kiepsko pracował na benzynie. Dusił się przy dodawaniu gazu i skakał robiąc kangura. Na ciepłym było trochę lepiej. Wpadłem na pomysł aby sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej benzyny. Pomiar wykazał 1.8 bara a powinno być 3.8. Więc postanowiłem wymienić pompę paliwa. Do wymiany pompy niezbędny jest demontaż zbiornika paliwa. Po wymianie na nową pompę auto od początku pracuje pięknie. Wkręca się w obroty i sprawnie przyspiesza. Mam nadzieję, że komuś pomogę moim opisem. Powodzenia.

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#544 Post autor: Maćku »

Paweł na pewno się przyda :mrgreen:
Obrazek

barmon
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 18 maja 2016, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#545 Post autor: barmon »

Witam,
Od niedawna w mojej Zosi podczas jazdy na biegu (ale nie wciskam pedału gazu) słychać dziwne klekotanie, szumienie, szuranie - nie wiem dokładnie jak to nazwać.... Jeśli tylko dodam gazu aby przyspieszyć wówczas dźwięk się wycisza. Z jazdy na jazdę te dzwięki mam wrażenie są coraz głośniejsze.
Czy ktoś spotkał się z taka przypadłością? Co to może być?

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#546 Post autor: mariusz_technik »

może opony słyszysz? Masz zimówki? Jak dasz gazu to silnik może zagłusza

Skasowany użytkownik 6483

#547 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

A jeśli wysprzęglisz auto podczas jazdy czyli jedziesz na "luzie" to tez słychac te dziwne dźwięki?

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#548 Post autor: mariusz_technik »

jarecki69, Jak wysprzęgli to nie jedzie na luzie, tylko na wciśniętym (czyli wyłączonym) sprzęgle, wtedy może posłuchać łożyska oporowego

A co masz podejrzenia że to coś ze skrzynią czy sprzęgłem?

barmon
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 18 maja 2016, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#549 Post autor: barmon »

nie no zimówki nie na pewno. To z silnika. jak na luzie jade, albo odsprzęgle to jest cichutko. Więc sugeruje to na jakieś problemy ze skrzynią?

Skasowany użytkownik 6483

#550 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to być może czas zajrzeć do skrzyni i sprawdzić jak sie mają łożyska.

L1U9K8A7S

#551 Post autor: L1U9K8A7S »

Witam wszystkich ponownie :) Jadę ja sobie dzisiaj moją zafirką, aż tu nagle zaczyna mi przerywać i gaśnie (jadę na gazie). Z przestrachem w oczach zjechałem na pobocze i zgasł mi całkowicie. Odpaliłem na benzynie i na benzynie chodzi normalnie, jak tylko przerzuci się na gaz obroty spadają silnik próbuje utrzymać pofaluje między 500 a 1200 i zgaśnie. Odpalam znowu na benzynie przerzuca się na gaz dodaję 'gazu' trzymam do końca obroty dochodzą do 4000 i szarpie puszczam silnik próbuje utrzymać pofaluje chwilę i gaśnie.. Co robić? Co to może być? Świece są nowe (na starych to samo) filtr gazu wymieniony również. Jazda na samej benzynie cały czas odpada bo robię dużo km więc zbankrutuje :P

Skasowany użytkownik 6483

#552 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

czas odwiedzić gazownika i zestroić instalkę :)

L1U9K8A7S

#553 Post autor: L1U9K8A7S »

jarecki69 pisze:czas odwiedzić gazownika i zestroić instalkę :)
Mówisz? Ale mam nadzieję, że nic nie siadło. Np parownik, albo czujnik ciśnienia.. :roll:

L1U9K8A7S

#554 Post autor: L1U9K8A7S »

jarecki69 pisze:czas odwiedzić gazownika i zestroić instalkę :)
Gazownik po podpięciu kompa stwierdził uszkodzony mapsensor (ps-02). Czy to może być faktycznie to? Bo nie chce wykupić 2 stów jak to nie to.

pio24

#555 Post autor: pio24 »

Witam moj pierwszy post. POMOCY. Moja zafira nie rowno.pracuje, zalewa mi trzecią świece wyskakuje błąd p0300 wypadanie zaplonu trzech mechanikow go oglądało stwierdzili uszkodzony sterownik silnik. Więc elektronik rozebral sterownik okazalo sie ze jest dobry sprawdzony pod mikroskopem. Nadmieniam, ze wcześniej wymienilem cewke świece. Wiec ściągnął program z serwisu opla i mi na nowo wygrał do sterownika. Dobrze bylo 4 dni i znowu pojawila sie zla praca silnika. CO MAM ROBIC?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”