Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Mam trzy pytania - albo problemy bo nie wiem czy to normalne zachowanie w Zafirce...
* przy schodzeniu ze ssania pojawia sie falowanie obrotów 600-1000 obr/min
* temperatura. O ile przy dłuższej jeździe po mieście wskazuje 80-90 stopni to już w trasie ciężko żeby drgnęla gdy na zewnątrz jest poniżej 10 stopni. Zazwyczaj wychyla się minimalnie (70-75 stopni pokazuje). Ale z nawiewu po ok 5km leci już bardzo ciepłe powietrze.
* po odjeciu gazu przy zmianie biegu wskazówka idzie jeszcze przez sekunde o ok 300 obr wyżej i dopiero zaczyna spadać.
* przy schodzeniu ze ssania pojawia sie falowanie obrotów 600-1000 obr/min
* temperatura. O ile przy dłuższej jeździe po mieście wskazuje 80-90 stopni to już w trasie ciężko żeby drgnęla gdy na zewnątrz jest poniżej 10 stopni. Zazwyczaj wychyla się minimalnie (70-75 stopni pokazuje). Ale z nawiewu po ok 5km leci już bardzo ciepłe powietrze.
* po odjeciu gazu przy zmianie biegu wskazówka idzie jeszcze przez sekunde o ok 300 obr wyżej i dopiero zaczyna spadać.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozeguzik_Darek pisze:* przy schodzeniu ze ssania pojawia sie falowanie obrotów 600-1000 obr/min
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14462
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=714
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6519
Moze pomozeguzik_Darek pisze:* temperatura. O ile przy dłuższej jeździe po mieście wskazuje 80-90 stopni to już w trasie ciężko żeby drgnęla gdy na zewnątrz jest poniżej 10 stopni. Zazwyczaj wychyla się minimalnie (70-75 stopni pokazuje)
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1120
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10375
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8898
Moze pomozeguzik_Darek pisze:* po odjeciu gazu przy zmianie biegu wskazówka idzie jeszcze przez sekunde o ok 300 obr wyżej i dopiero zaczyna spadać
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22929
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 lip 2016, 22:32
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Opel Zafira A 1,8 16V Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam, mały wykop.
Moją Zośkę dopadł błąd P0170 uboga mieszanka, ale do rzeczy. Wizyta u gazownika na wymianę filtrów i regulację skończyła się stwierdzeniem, że mapy PB rozjechały się przez źle ustawione LPG. Lambda na PB stała na ubogiej, na LPG latała w całym zakresie. Nie było co ustawiać LPG jak PB kuleje. Gaziarz popsikał jeszcze w poszukiwaniu lewego powietrza ale nic nie znalazł. Powiedział że trzeba na PB pojeździć żeby mapy na nowo się poustawiały. A więc latam na PB co chwile kasując błąd. Z obserwacji za pomocą aplikacji torque wynika że na wyższych obrotach lambda ruszyła i ładnie oscyluje w całym zakresie, na jałowych ubogo i błąd P0170. Tylko teraz tak, korekty długoterminowe czasu wtrysku wskoczyły na 15,6 % co jest chyba maksem a korekta krótkoterminowa na jałowych wskazuje 8,6 % co też jest chyba maksem i więcej paliwa nie doleje i wywala błąd. Na obrotach korekty też raczej powyżej zera. Świece nowe, filtr powietrza nowy, przepływka ma z 1,5 roku oryginał ( w Op-com wskazuje 10kg/h), filtr paliwa roczny. Z obserwacji korekt wywnioskowałem że może łapać gdzieś lewe powietrze więc dziś szukałem ale nic nie wykryłem, jutro podejście drugie.
Macie może jakieś sugestie, podpowiedzi co jeszcze posprawdzać? Może też walczyliście z podobną przypadłością i wygraliście tą nierówną walkę. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam Tomek
Moją Zośkę dopadł błąd P0170 uboga mieszanka, ale do rzeczy. Wizyta u gazownika na wymianę filtrów i regulację skończyła się stwierdzeniem, że mapy PB rozjechały się przez źle ustawione LPG. Lambda na PB stała na ubogiej, na LPG latała w całym zakresie. Nie było co ustawiać LPG jak PB kuleje. Gaziarz popsikał jeszcze w poszukiwaniu lewego powietrza ale nic nie znalazł. Powiedział że trzeba na PB pojeździć żeby mapy na nowo się poustawiały. A więc latam na PB co chwile kasując błąd. Z obserwacji za pomocą aplikacji torque wynika że na wyższych obrotach lambda ruszyła i ładnie oscyluje w całym zakresie, na jałowych ubogo i błąd P0170. Tylko teraz tak, korekty długoterminowe czasu wtrysku wskoczyły na 15,6 % co jest chyba maksem a korekta krótkoterminowa na jałowych wskazuje 8,6 % co też jest chyba maksem i więcej paliwa nie doleje i wywala błąd. Na obrotach korekty też raczej powyżej zera. Świece nowe, filtr powietrza nowy, przepływka ma z 1,5 roku oryginał ( w Op-com wskazuje 10kg/h), filtr paliwa roczny. Z obserwacji korekt wywnioskowałem że może łapać gdzieś lewe powietrze więc dziś szukałem ale nic nie wykryłem, jutro podejście drugie.
Macie może jakieś sugestie, podpowiedzi co jeszcze posprawdzać? Może też walczyliście z podobną przypadłością i wygraliście tą nierówną walkę. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam Tomek