cbm80 pisze:Witaj kolego cbm80. Wspomniałeś o kielcach. Znalazłeś może jakiś warsztat który usuwa egr poprawnie ?Dek pisze:Jasne. Dzięki za wyjaśnienie. Zmyliło mnie to, że w kilku aukcjach wyraźnie był podany silnik 2.2DTI, ale widać może są opcje dla tego silnika ze starą pompą i wtedy jest inny EGR.cbm80 pisze: Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
A swoją droga co takiego jest w tym elektronicznym EGRze, że kosztuje kilka razy więcej niż te na aukcji.
Ponawiam zapytanie do kolegów z Warszawy i okolic o polecenie jakiegoś warsztatu gdzie można pozbyć się EGR metodą software'ową lub tanio naprawić.
Wczoraj dopadło i mnie i myślę o wywaleniu tego ustrojstwa
Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Moderator: Sebu$
Ostatnio zmieniony 03 paź 2015, 10:32 przez atlas, łącznie zmieniany 1 raz.
atlas pisze:Ostatecznie "fachowcy" z Warszawy sobie nie poradzili.cbm80 pisze:Witaj kolego cbm80. Wspomniałeś o kielcach. Znalazłeś może jakiś warsztat który usuwa egr poprawnie ?Dek pisze:Jasne. Dzięki za wyjaśnienie. Zmyliło mnie to, że w kilku aukcjach wyraźnie był podany silnik 2.2DTI, ale widać może są opcje dla tego silnika ze starą pompą i wtedy jest inny EGR.cbm80 pisze: Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
A swoją droga co takiego jest w tym elektronicznym EGRze, że kosztuje kilka razy więcej niż te na aukcji.
Ponawiam zapytanie do kolegów z Warszawy i okolic o polecenie jakiegoś warsztatu gdzie można pozbyć się EGR metodą software'ową lub tanio naprawić.
Wczoraj dopadło i mnie i myślę o wywaleniu tego ustrojstwa
Byłem zmuszony pojechać na wycieczke do Kielc, gdzie młody elektronik wyprogramował mi tego EGRa w czasie ok. 1.5h. Samochod zyskal druga mlodosc. Byłem u http://www.g-tronic.pl tak jak to wczesniej juz ktos podawal. Tyle ze zmienila sie siedziba - teraz jest to Sandomierska 203.
Przepraszam, że tak odświeżam, ale czy ma ktoś może działajace zdjęcia do instrukcji z pierwszego postu?
Dopadł mnie problem z EGR, a ciężko jest dostać nowy( podobno).
Prawdopodobnie wygląda tak:
Nie wyglada na elektroczniczny. Ten sposób zadziała na niego?
_______________________EDIT_________________________________
Zrobienie go na "krótko" tj. zaślepienie wężyków działa tylko przy zimnym silniku. Gdy się nagrzeje wyskauje błąd od nowa.
Dopadł mnie problem z EGR, a ciężko jest dostać nowy( podobno).
Prawdopodobnie wygląda tak:
Nie wyglada na elektroczniczny. Ten sposób zadziała na niego?
_______________________EDIT_________________________________
Zrobienie go na "krótko" tj. zaślepienie wężyków działa tylko przy zimnym silniku. Gdy się nagrzeje wyskauje błąd od nowa.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 12:59 przez PiTTeR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Dostaniesz bez problemu cena w granicach od 100zł na https://allegro.pl/kategoria/motoryzacj ... t-1-2-0901.PiTTeR pisze: czy ma ktoś może działajace zdjęcia do instrukcji z pierwszego postu?
Dopadł mnie problem z EGR, a ciężko jest dostać nowy( podobno).
Pamiętaj że musisz mieć z obudową plasytową bo z metalową nie pasuje do twego auta.
Ale jak byś się postarał i poszukał to byś znalazł wszystko w tym temacie za grosze.
Na dole tego tematu ale możesz poczytać cały.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=21562
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 19:09 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
OK, faktycznie na allegro jest, w jednym sklepie z częściami mówili że nie ma w drugim chciał AŻ 1360 zł.
To chyba nie robota na moje zdolnosci manualne.
Błędu nie ma dopóki silnik jest zimny. Ale skoro zaślepienie wężyka nie pomaga, to może problem leży gdzie indziej. W węzykach od turbiny jest coś jakby olej. Może to turbina będzie? Chociaż komputer wskazuje na EGR
To chyba nie robota na moje zdolnosci manualne.
Błędu nie ma dopóki silnik jest zimny. Ale skoro zaślepienie wężyka nie pomaga, to może problem leży gdzie indziej. W węzykach od turbiny jest coś jakby olej. Może to turbina będzie? Chociaż komputer wskazuje na EGR
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Bo przy EGR pneumatycznym w samym zaworze EGR nie ma kontroli położenia zaworu. Jedyna kontrola polega na zmianie mierzonego przepływu przez przepływomierz. Dlatego emulator polega na zaślepieniu zaworu pneumatycznego (aby już się nie ruszał) a pod jego wtyczkę podpięcia przekaźnika z diodą, która oszukuje przepływomierz. Problemem nie musi być zawsze EGR (chociaż powinien się płynnie ruszać i w 100% domykać) ale problemem może być przepływomierz.Chociaż komputer wskazuje na EGR
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 19:53 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
A widzisz. Człowiek to jednak czasem głupi jestJanus pisze:Bo przy EGR pneumatycznym w samym zaworze EGR nie ma kontroli położenia zaworu. Jedyna kontrola polega na zmianie mierzonego przepływu przez przepływomierz. Dlatego emulator polega na zaślepieniu zaworu pneumatycznego (aby już się nie ruszał) a pod jego wtyczkę podpięcia przekaźnika z diodą, która oszukuje przepływomierz. Problemem nie musi być zawsze EGR (chociaż powinien się płynnie ruszać i w 100% domykać) ale problemem może być przepływomierz.Chociaż komputer wskazuje na EGR
Jeśli ta wteczka z diodą to ta z poradnika wyżej to sam tego nie zrobię, trzeba by podejcha do mechanika. Tylko ciekawe co on zdiagnozuje i ile sobie policzy za to...
Z tego co mi wiadomo to ten EGR się u mnie nie rusza albo przynamniej przycina...
Nie da się zamiast tego przekaźnika wyłaczyć to gdzieś w komputerze?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 21:27 przez PiTTeR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie.PiTTeR pisze:Nie da się zamiast tego przekaźnika wyłaczyć to gdzieś w komputerze?
Poszukaj jakiegoś kumatego elektryka z lutownicą to ci ogarnie w 20 min.PiTTeR pisze:Jeśli ta wteczka z diodą to ta z poradnika wyżej to sam tego nie zrobię, trzeba by podejcha do mechanika.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2017, 22:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.