sonda lambda
Moderator: Sebu$
Aktualnie przejechałem ok. 230 km (głównie po autostradze) i wskaźnik paliwa wskazuje lekko poniżej 3/4 baku.
Nie wiem czy to ok. Jutro może dotankuję do max i zobaczę ile zeszło. Średnio mi się widzą te testy na PB (koszty). Może przejdę na LPG skoro wysokie spalanie było/jest zarówno na LPG jak i PB.
Mój mechanik mówi że dla niego ten automat jest za mułowaty. No ale on popitala jakąś A6 więc ma pewnie inne odczucia.
Widzę Filip, że jesteś z Wrocławia. Masz może automat? Chciałbym porównać ewentualne 'osiągi'.
Nie wiem czy to ok. Jutro może dotankuję do max i zobaczę ile zeszło. Średnio mi się widzą te testy na PB (koszty). Może przejdę na LPG skoro wysokie spalanie było/jest zarówno na LPG jak i PB.
Mój mechanik mówi że dla niego ten automat jest za mułowaty. No ale on popitala jakąś A6 więc ma pewnie inne odczucia.
Widzę Filip, że jesteś z Wrocławia. Masz może automat? Chciałbym porównać ewentualne 'osiągi'.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2014, 23:53
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.8 benzyna 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
vojtek2008 mam manualną skrzynię i tylko benzynę, ale nie ma kłopotu możemy się spotkać w tygodniu wieczorem. Podeślę numer na priva. Daj tylko znać w jakich warunkach przeprowadzasz test teraz - rozumiem, że odłączona sonda nr 1 i wymieniony filtr powietrza i silnik cały czas na pb, automat w jakim trybie ? Ja swoją zafą tankując na normalnych stacjach i jeżdżąc raczej średnio dynamicznie bez gwałtownych przyśpieszeń i do 140 km/h na autostradzie nie przekaczam 10 l/100 km. W jeździe poza miastem mam max 8,5 l/100km.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2014, 23:53
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.8 benzyna 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
pioneet, pewnie można użyć specjalnych narzędzi, ja wykręcałem sprzętem ogólnodostępnym:
cały zestaw:
klucz rurowy topex 20-22 oczywiście na sondę idzie 22 (czasami są zadziory w otworach - usuń pilnikiem):
klucz nasadowy 24:
Tak można odkręcić tylko jeżeli masz sondę uniwersalną lub wiesz, że wymieniasz i odcinasz wtyczkę, inaczej możesz próbować nacinać ten klucz rurowy aby ocalić wtyczkę, ale nie wiem czy będzie miał wtedy wystarczającą sztywność, to chińszczyzna. Dodatkowo, być może będziesz musiał odkręcić plastikowy tłumik od wlotu powietrza. Mój się poddał więc go odchyliłem aby wsadzić klucz nasadowy 24. Ewentualnie zamiast nasadowego 24 użyj klucz nastawny.
Powodzenia !
cały zestaw:
klucz rurowy topex 20-22 oczywiście na sondę idzie 22 (czasami są zadziory w otworach - usuń pilnikiem):
klucz nasadowy 24:
Tak można odkręcić tylko jeżeli masz sondę uniwersalną lub wiesz, że wymieniasz i odcinasz wtyczkę, inaczej możesz próbować nacinać ten klucz rurowy aby ocalić wtyczkę, ale nie wiem czy będzie miał wtedy wystarczającą sztywność, to chińszczyzna. Dodatkowo, być może będziesz musiał odkręcić plastikowy tłumik od wlotu powietrza. Mój się poddał więc go odchyliłem aby wsadzić klucz nasadowy 24. Ewentualnie zamiast nasadowego 24 użyj klucz nastawny.
Powodzenia !
Hej.Przemo1977 pisze:vojtek2008 te 16 litrów to gdzie pali? w mieście? jeżeli tak to ok Podepnij kompa i przejedz się autem i wtedy sprawdz sondy oraz przepływkę Sprawdzcie skrzynie czy normalnie zrzuca biegi i czy nie ma żadnego błędu
Trochę pojeździłem od ostatniego testu. Nic nie robiłem z silnikiem. Sonda podpięta, przepływka też. Przez ok. 2000 km jazdy nie było żadnego błędu silnika ani skrzyni.
Wydaje mi się że niestety 'ten typ tak ma' i trzeba będzie przywyknąć do spalania.
Ile Przemek pali twoja Zafira?
Podczas wymiany tłumika uszkodziła się sonda.
Kupiłem nową bosha ale po 20 km błąd, sprawdzam elmem a ona oscyluje tak jak pierwsza. Sprawdziłem po numerach i niby zła sonda bo dali mi od corsy. Wymieniona na drugą , założona , patrzę elmem a ona dalej oscyluje zamiast stać w miejscu. O co chodzi ?
Czy ktoś ma numery jaka sonda powinna być za katalizatorem ? Kat się nie uszkodził bo nie był dotykana a sonda została ułamana jak tłumik był od niego odkręcony.
Zafira 2001r 1.6 PB
Kupiłem nową bosha ale po 20 km błąd, sprawdzam elmem a ona oscyluje tak jak pierwsza. Sprawdziłem po numerach i niby zła sonda bo dali mi od corsy. Wymieniona na drugą , założona , patrzę elmem a ona dalej oscyluje zamiast stać w miejscu. O co chodzi ?
Czy ktoś ma numery jaka sonda powinna być za katalizatorem ? Kat się nie uszkodził bo nie był dotykana a sonda została ułamana jak tłumik był od niego odkręcony.
Zafira 2001r 1.6 PB
Witam, mam spory dylemat.bykmark pisze:(...)
Kolego dla ZA silnik Z18XE:
Sonda lambda 1 przed katalizatorem – regulacyjna ( 4 przewody, 770 mm)
Opis na sondzie: GM 09 202 575 12V SIEMENS 5WK9 1701
Numery:
GM 9 202 575 8 55 356
SIEMENS VDO A2C59513327Z
(...)
W aucie mam sondę opisaną jako
SIEMENS 5WK9 1701 która wg. mechaników padła.
Nabyłem w sieci sondę lambda opisaną w aukcji jako:
Kod towaru: A2C59513327Z
Nazwa towaru: SONDA LAMBDA OPEL
Kod producenta: 855356
Nazwa grupy towarowej: SIEMENS
Dziś otrzymałem przesyłkę w kartonowym opakowaniu wyglądającym na oryginalne z opisem:
A2C59513327Z
VDO
Made in USA
W środku znajduje się hermetycznie zapakowana sonda w foliowym woreczku na którym jest opis:
A2C59513327
IJ54S
14B5
natomiast na samej sondzie wytłoczone jest:
JAPAN
VDO 33274B
1330
2L5
I tu ma pytanie.
Czy zakupiona sonda jest oryginalna i będzie pasowała do mojej zafirki (Z18XE), nie będzie źródłem zapalania się check'a.
Nie wiem czy zaryzykować i zamontować w/w sondę czy od razu ja zareklamować jako nieoryginalną? Czy każda oryginalna sonda siemensa (VDO) musi mieć opis SIEMENS 5WK9 1701?