Wymiana cewki zapłonowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zielony11

#61 Post autor: zielony11 »

Jest to metoda :)
Ale nie mam drugiego na podmiankę.

Dzisiaj hula aż miło żadnych błędów
( bawi się ze mną w kotka i myszkę )
Może testuje moją cierpliwość.

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#62 Post autor: Kacperuch »

zielony11 pisze: Cewkę zdecydowanie wykluczam, sprawdzana na trzech cewkach, takie same objawy.
czy w tych trzech cewkach były cewki marki sagem i valeo z aut które jeżdżą bez problemu?

zielony11

#63 Post autor: zielony11 »

1 orginalna oplowska
2 magneti marelli ( nowa )
3 delpfi ( nowa )
na każdej ten sam błąd

Skasowany użytkownik 8511

#64 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

karolex pisze:Jeśli chodzi o cewki to ja polecę zamiennik ale jedynie Valeo. Sam mając ZA wymieniałem cewkę i chodziła dobrze jedynie na valeo.
Ja kupiłem cewkę Beru i okazało się,że pod naklejką było starte logo GM.

adasze

#65 Post autor: adasze »

Witam,
chciał bym odświeżyć troszkę ten temat cewki ponieważ objawy pasują jak ulał do opisywanych w tym poście (szarpanie, praca bez jednego cylindra).
Sporo się naczytałem tu i nie tylko na ten temat i zastanawia mnie kilka rzeczy:
1. Czy istnieje jakiś inny sposób na sprawdzenie cewki (pomiary)?
2. Czy jest to element pasywny (czy ma jakąś elektronikę w środku)?
3. Czy lepiej wkładać cewką z uszkodzonego do dobrego, czy cewę sprawną zamiast podejrzanej?
4. Jakie jest ryzyko uszkodzenia sprawnego silnika przez uszkodzoną cewkę?
5. Jakie jest ryzyko uszkodzenia sprawnej cewki przy włożeniu jej do testowanego samochodu?

zafirakamil

#66 Post autor: zafirakamil »

cześć, mam do wymiany cewkę zapłonową, jaką polecacie ? silnik 1.8 16v o oznaczeniu x18xe z 2004r. Liczę na waszą pomoc ;) i jak ktoś już kupował takową to wdzięczny byłbym za link

Awatar użytkownika
damian9009
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 kwie 2013, 09:34
Lokalizacja: Polska
Model:

#67 Post autor: damian9009 »

Ja osobiście mogę polecić cewkę Valeo nr kat VAL245108.
Po wymianie objawy uszkodzonej cewki ustały w momencie , zrobiłem na niej już kilka tys. km i jak na razie żadnych zastrzeżeń nie mam.
Cewkę kupiłem w IC za 320 zł po zniżkach :)
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”

prof. Jerzy Bralczyk

zafirakamil

#68 Post autor: zafirakamil »

a czy masz nadal możliwość załatwienia za taką cenę ?

Awatar użytkownika
damian9009
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 19 kwie 2013, 09:34
Lokalizacja: Polska
Model:

#69 Post autor: damian9009 »

zafirakamil pisze:a czy masz nadal możliwość załatwienia za taką cenę ?
na chwilę obecną od dłuższego czasu nie ma w Carsie cewki z Valeo , dowiadywałem się u PM czy mają zamiar coś zamawiać od dostawcy ale nie dostałem odpowiedzi.
Za cewkę z MM nr kat 060717064012 345zł + ewentualne koszty wysyłki , no chyba że odbierzesz osobiście na fili.
Ale wydaje mi się że jak poszukasz to znajdziesz taniej.
„Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś LASKE czy ŁASKĘ!”

prof. Jerzy Bralczyk

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#70 Post autor: Bodek »

:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#71 Post autor: fredas »

majster-b pisze:Witajcie wszyscy,

Piszę tego posta dla wszystkich którzy zastanawiają się nad wymianą cewki. Otóż zaraz po założeniu gazu w zośce samochód zaczął potwornie szarpać. Wypadanie zapłonów 2 i 3 cylindra. Zachęcony lekturą forum kupiłem cewkę zapłonową w sklepie za cenę 240 zł - MaxGear, czyli chińczyk. Wymieniłem cewkę ale problem nie zniknął. Jak się okazało problemem były.... świece. :) Były stare - chyba nigdy nie wymieniane GM dwuelektrodowe. Podjechałem do gazowca i strasznie się ze mnie śmiał że naraziłem się na koszty. Nic to, wymienił mi świecę na NGK jednolektrodowe, zmniejszając o 0,1mm przerwę na każdej świecy. To było przy niemieckim przebiegu 180 tyś (+/- pół miliona). Od tamtej pory wymieniałem świece regularnie jak tylko szarpnęło samochodem na takie same również zmniejszając przerwę. Dziś wydaje mi się cewka MaxGear dokonała żywota. Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze - nie wymieniłem świec jeszcze bo do mnie nie dotarły - ale podmieniając cewkę na starego sagema (który przecież był dobry) okazało się że auto jeździ bez szarpania. Także okazuje się że na chińskiej cewce MaxGear zrobiłem 80 tyś km. Nie wiem czy to dużo i jak to się ma do oryginału ale jak ktoś ma porównanie z oryginałem to zapraszam aby pod spodem napisał ile na niej zrobił i będziemy wiedzieć czy opłaca się kupić tego chińczyka. Może ktoś ma jeszcze inny zamiennik?

Btw. Jutro dojdą świece do zośki i zobaczę czy na nowych ten MaxGear jeszcze pojeździ czy to już śmietnik.
Przewody wysokiego napięcia też trzeba wymienić
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 17:38 przez fredas, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#72 Post autor: majster-b »

fredas pisze:Przewody wysokiego napięcia też trzeba wymienić
Które przewody? Te które idą do cewki zapłonowej? Możesz podesłać jakiegoś linka o które przewody chodzi?
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#73 Post autor: SD72 »

majster-b pisze:
fredas pisze:Przewody wysokiego napięcia też trzeba wymienić
Które przewody? Te które idą do cewki zapłonowej? Możesz podesłać jakiegoś linka o które przewody chodzi?

W Z18XE nie ma przewodow wysokoiego napiecia do swiec :!:

Jest tam jednolity modul zaplonowy :D


Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1326

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3585
Ostatnio zmieniony 09 lip 2015, 17:12 przez SD72, łącznie zmieniany 4 razy.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
majster-b
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 13 lip 2013, 22:20
Imię: Jakub
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira A 1.8 125km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#74 Post autor: majster-b »

fredas pisze:
majster-b pisze: Btw. Jutro dojdą świece do zośki i zobaczę czy na nowych ten MaxGear jeszcze pojeździ czy to już śmietnik.
Wymieniłem dziś świece na NGK BKR6E, zamieniłem cewkę z powrotem na cewkę MaxGear która miała problemy z czwartym cylindrem i na starych NGK jak i nowych dwuelektrodowych GM wywalała błąd. Nowe NGK przygotowałem zmniejszając przerwę pod lpg do 0,65 mm. Wszystko działa i dziś zrobiłem na nich 125km. Wszystko działa jak należy.

Wniosek. Jeśli dostajesz błąd wypadanie zapłonów, to zamiast od razu wymieniać cewkę zawsze wcześniej wymień świece. To mniejszy wydatek. Dodatkowo jeśli jeździsz na LPG zmniejsz przerwę do 0,7-0,65mm na świecy. Jeśli wtedy również szarpie dopiero zabieraj się za cewkę.
-----------------------
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#75 Post autor: kibic997 »

Jest niewesolo :?
Jestem 230 km od domu a auto nagle zaczelo szarpać jakby palil na mniej garów.
zapalił sie check engine ale jedzie.
mocy niewiele.jedzie bo jedzie.
tak dojechalem do osrodka gdzie spedzam urlop,(czyli zrobil jakies 80 km na tym szarpaniu. A teraz 230 z powrotem czeka.) a w sobotę wracam. Pytanie czy na kolach czy na lawecie...
Silnik pali od razu. Kasowanie bledow akumulatorem nic nie dało, kasowanie pedalami tez nic.
musi byc cos powazniejszego.Prawdopodobnie cewka zaplonowa poszla sie walic prawie na dobre.
Wczesniej sie to zdarzylo raz ale po kilku km check zgasl i szarpanie samo ustalo.
a jeszcze wczesniej poszarpywal sobie na niskich obrotach i tez wywalal check. A potem gasil.
co myslicie? W poniedzialek auto laduje w warsztacie bo sam to ja tam moge kolo zmienic :ok:

wczesniejsze kody bledow to
P0
100
115
170.
Sorki za kufniana pisownie ale pisze z telefonu :roll:
Ostatnio zmieniony 29 lip 2015, 18:13 przez kibic997, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”