Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A mnie interesują słowa-wymieniłem olej w silniku- i teraz pytanie jaki olej był a jaki zalałeś oraz jakie dodatki były dolane w starym oleju podczas sprzedaży np ceramizery i inne podnoszące ciśnienie w cylindrach.To tylko moje przemyślenia w tym temacie.krisos pisze:Zakupilem niedawno zafire 2.0DTI(101)2004r.produkcji.Mialem bardzo wyczuwalna turbine,tzn.przy ok 2100 obrotow bylo czuc MOC, auto az rwalo sie do przodu.Niedawno wymienilem olej w silniku i filtry(moze to jest przypadek) i teraz nie odczuwam tego rwania auta do przodu.
Tak na prawde to malo kiedy sie wie na 100% jaki olej byl wlany wczesniej do auta.Ja wlalem po konsultacji z mechanikiem Mobil 5W/50 Syntetic.Po wymianie oleju przejechalem juz jakies 8tys.i wszystko jest ok.Oleju nie bierze wcale.Ostatno na mrozie -20 zapala bez problemu.Mysle ze silnik jest w calkiem dobrej kondycji.Jedynym problemem jest ta ulatniajaca sie gdzies MOC.Mechanik powiedzial mi ze moze sie juz przyzwyczailem do auta i mam jakies zwidy.Ja mysle ze nie!!
Krisos;
Miałem podobnie też jak kupiłem auto to rwało jak szalone a po ok 5000 km zauważyłem spadek mocy. Jeżeli "rura" ci puchnie po przygazowaniu to znaczy że turbo podaje. Jak dla mnie i w moim przypadku było tak że po prostu przyzwyczaiłem się do mocy i z czasem wydaje się że jest jej mniej. Efekt psychologiczny ot co. Ale nie będę wyrokował do końca.
Jak się bardzo upierasz to możesz podjechać na hamownie i sprawdzić wykres mocy.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Wszystkim
Miałem podobnie też jak kupiłem auto to rwało jak szalone a po ok 5000 km zauważyłem spadek mocy. Jeżeli "rura" ci puchnie po przygazowaniu to znaczy że turbo podaje. Jak dla mnie i w moim przypadku było tak że po prostu przyzwyczaiłem się do mocy i z czasem wydaje się że jest jej mniej. Efekt psychologiczny ot co. Ale nie będę wyrokował do końca.
Jak się bardzo upierasz to możesz podjechać na hamownie i sprawdzić wykres mocy.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt Wszystkim
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Moze żeczywiście tak masz ,Turbina powinna działać wcześniej niż dopiero przy dwóch tysiącach,może po wymianie filtra powietrza dobija sobie już ciśnienia wcześniej ale na wolniejszych obrotach nie odczuwa się takiego kopa,ale tak jak pisze Omnibus pewność pożna miec tylko po hamowni...boogoo pisze:Wcześniej turbo wstawało za późno.Teraz chyba masz dobrze.Ale czym to było spowodowane?
-
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Elbląg
- Auto: Zafira C 2012 Innovation
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
u mnie natomiast odwrotnie 2.0dti 101KM,spala srednio 6.2l/100Km. po wymianie filtrow i oleju powyzej 2200obr rwie jak szalona a przy obrotach 800-2100 kompletnie mocy brakuje jakby TCS hamowal kola ale go odlaczalem z bezpiecznika i to samo .ruszanie na swiatlach jest irytujace poniewaz musze rozkrecic silnik powyzej 2000obr do ucieczki ze skrzyzowania. nawet klocki sprawdzalem czy dobrze odbijaja i nie hamuja auta . mam corse 1.5td i tam jak depne to 900obr rwie do przodu a jak sie turbina zalacza to jeszcze troche mocniej przyspiesza
Witam. Dołączę się do tego Tematu bo mam to samo od 2 dni. nie znam przyczyny, daje gazu i niema ducha, pedał w podłodze a tu brak mocy. Co może być tą przyczyną? Zafira A 2.0 DTH 2002rrolex24 pisze:ruszanie na swiatlach jest irytujace poniewaz musze rozkrecic silnik powyzej 2000obr do ucieczki ze skrzyzowania.
Ja mam podobny przypadek w Zafirze 2.0 dtl z 2001 roku. Do 2000 nie ma mocy. Na zimnym silniku.Na ciepłym jest lepiej ale muszę wciskać delikatnie gaz żeby ją rozpędzić . Komputer nie pokazuje błędów silnika. Rozmawiałem z mechanikiem uważa że to turbina albo zawór c.sp. wspomniał też o zapchanych wtryskach. Pomóżcie