Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#61 Post autor: Anony Mous »

icek = intercooler

boogoo

#62 Post autor: boogoo »

Myślę,że stare filtry kwalifikowały się do wymiany trochę wcześniej.Tzn.filtr powietrza był zapchany jak stary odkurzacz i nie dawał tlenu twoim kucykom...

krisos

#63 Post autor: krisos »

boogoo ty mnie chyba troche niezrozumiales.Mnie problem sie zaczol dopiero po wyminie tych filtrow.Wczesniej zafirka przy ok.2000 obrotow szla do przodu niesamowicie.A teraz tak sobie.

Anony Mous

#64 Post autor: Anony Mous »

Sam wymieniałeś filtr powietrza? Może jest odwrotnie wsadzony?

krisos

#65 Post autor: krisos »

Wymienial mi to zaprzyjazniony mechanik.Mam nadzieje ze zrobil to dobrze

Anony Mous

#66 Post autor: Anony Mous »

Skoro zaprzyjaźniony to podjedz i powiedz co się dzieje

krisos

#67 Post autor: krisos »

Bylem.Mechanikowi wydaje sie ze wszystko jest ok.Dlatego tez opisalem ten problem tutaj.Mam nadzieje ze znajde tu jakies cenne porady ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#68 Post autor: Dziadek13 »

krisos pisze:Zakupilem niedawno zafire 2.0DTI(101)2004r.produkcji.Mialem bardzo wyczuwalna turbine,tzn.przy ok 2100 obrotow bylo czuc MOC, auto az rwalo sie do przodu.Niedawno wymienilem olej w silniku i filtry(moze to jest przypadek) i teraz nie odczuwam tego rwania auta do przodu.
A mnie interesują słowa-wymieniłem olej w silniku- i teraz pytanie jaki olej był a jaki zalałeś oraz jakie dodatki były dolane w starym oleju podczas sprzedaży np ceramizery i inne podnoszące ciśnienie w cylindrach.To tylko moje przemyślenia w tym temacie.

krisos

#69 Post autor: krisos »

Tak na prawde to malo kiedy sie wie na 100% jaki olej byl wlany wczesniej do auta.Ja wlalem po konsultacji z mechanikiem Mobil 5W/50 Syntetic.Po wymianie oleju przejechalem juz jakies 8tys.i wszystko jest ok.Oleju nie bierze wcale.Ostatno na mrozie -20 zapala bez problemu.Mysle ze silnik jest w calkiem dobrej kondycji.Jedynym problemem jest ta ulatniajaca sie gdzies MOC.Mechanik powiedzial mi ze moze sie juz przyzwyczailem do auta i mam jakies zwidy.Ja mysle ze nie!!

omnibs

#70 Post autor: omnibs »

Krisos;

Miałem podobnie też jak kupiłem auto to rwało jak szalone a po ok 5000 km zauważyłem spadek mocy. Jeżeli "rura" ci puchnie po przygazowaniu to znaczy że turbo podaje. Jak dla mnie i w moim przypadku było tak że po prostu przyzwyczaiłem się do mocy i z czasem wydaje się że jest jej mniej. Efekt psychologiczny ot co. Ale nie będę wyrokował do końca.
Jak się bardzo upierasz to możesz podjechać na hamownie i sprawdzić wykres mocy.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt Wszystkim :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#71 Post autor: Harry200 »

boogoo pisze:Wcześniej turbo wstawało za późno.Teraz chyba masz dobrze.Ale czym to było spowodowane?
Moze żeczywiście tak masz ,Turbina powinna działać wcześniej niż dopiero przy dwóch tysiącach,może po wymianie filtra powietrza dobija sobie już ciśnienia wcześniej ale na wolniejszych obrotach nie odczuwa się takiego kopa,ale tak jak pisze Omnibus pewność pożna miec tylko po hamowni...

rolex24
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Robert
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Zafira C 2012 Innovation
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#72 Post autor: rolex24 »

u mnie natomiast odwrotnie 2.0dti 101KM,spala srednio 6.2l/100Km. po wymianie filtrow i oleju powyzej 2200obr rwie jak szalona a przy obrotach 800-2100 kompletnie mocy brakuje jakby TCS hamowal kola ale go odlaczalem z bezpiecznika i to samo .ruszanie na swiatlach jest irytujace poniewaz musze rozkrecic silnik powyzej 2000obr do ucieczki ze skrzyzowania. nawet klocki sprawdzalem czy dobrze odbijaja i nie hamuja auta . mam corse 1.5td i tam jak depne to 900obr rwie do przodu a jak sie turbina zalacza to jeszcze troche mocniej przyspiesza

Puzon

#73 Post autor: Puzon »

rolex24 pisze:ruszanie na swiatlach jest irytujace poniewaz musze rozkrecic silnik powyzej 2000obr do ucieczki ze skrzyzowania.
Witam. Dołączę się do tego Tematu bo mam to samo od 2 dni. nie znam przyczyny, daje gazu i niema ducha, pedał w podłodze a tu brak mocy. Co może być tą przyczyną? Zafira A 2.0 DTH 2002r

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#74 Post autor: MieHor »

Podłącz do komputera i odczytaj błędy, inaczej możemy uprawiać zgaduj-zgadulę

robert773

#75 Post autor: robert773 »

Ja mam podobny przypadek w Zafirze 2.0 dtl z 2001 roku. Do 2000 nie ma mocy. Na zimnym silniku.Na ciepłym jest lepiej ale muszę wciskać delikatnie gaz żeby ją rozpędzić . Komputer nie pokazuje błędów silnika. Rozmawiałem z mechanikiem uważa że to turbina albo zawór c.sp. wspomniał też o zapchanych wtryskach. Pomóżcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”