Falowanie obrotów - pomarańczowa kontrolka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#61 Post autor: grześ20 »

witam wszystkich ,znowu się popsuło coś ,na wolnych dość falują obroty ,ale jak włączę swiatła to o wiele lepiej ,co może być falowania na wolnych obrotach, wymieniałem przepływke ,czujnk położenia wału ,nawet przy pedale gazu ,i nic nadal to samo ,jak ktoś coś wię to prosze o jakieś pomysły z góry dziękuje

Raff.aele

#62 Post autor: Raff.aele »

Witam wszystkich.

Podłączam się pod podobny post.
Otóż mam nie cierpiący zwłoki problem:
Wczoraj w drodze do domu wyskoczyła mi kontrolka elektroniki silnika (chłodnica z gwiazdką), silnik zaczął przebierać a jak jest na biegu jałowym - to nie ma wolnych obrotów tylko obroty bardzo falują. Obrotomierz nie zależnie od obrotów silnika - nic nie wskazuje, stoi na 0.
Autem nie da się jechać, proszę o pomoc co to może być. Można podejrzewać czujnik położenia wału korbowego - ale czy na pewno to jest to?

Wystąpił ten objaw na zimnym - zachowuje się identycznie na ciepłym. Temperatura w normie 85st, płyn OK, odłączyłem akumulator na minutę - i to samo ...

Prosze o pomoc.
Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#63 Post autor: Harry200 »

Jeżeli masz falowanie obrotów,obrotomierz stoi na zero i pali się kontrolka układu chłodzenia to jest typowy objaw uszkodzenia czujnika obrotów wału korbowego.Odłącz wtyczkę z tego czujnika i zobacz czy coś się zmieniło.Dla potwierdzenia lepiej jechać na komputer i odczytać kody błędów..

Raff.aele

#64 Post autor: Raff.aele »

Dzięki wielkie.
Zamówiłem już czujnik, po południu wymiana, nie jestem w domu przy samochodzie i nie sprawdzę odłączając go.

Jak samochód postał w garażu przez noc - to rano nie miał tych objawów. Czy jest to możliwe że czujnik "świruje" i raz auto chodzi a raz nie do czasu całkowitego padu?

J.A.C.E.K

#65 Post autor: J.A.C.E.K »

jak to czujnik, może być kwestia zasilania, przecierających się przewodów, reakcji na temperaturę itd. Ten czujnik padał mi kiedyś w Primerze, to właśnie tak miał... tryb awaryjny, normalnie, awaryjny i zero reakcji. Ale mimo wszystko popieram czytanie z kompa...

Raff.aele

#66 Post autor: Raff.aele »

W Rabce i okolicy kilku mechaników ma wtyczkę i program ale kasują sporo. Do NT jest daleko no i klapa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#67 Post autor: Harry200 »

W tym poście było jak jeden forumowicz rano miał wszystko w porządku a silnik się podgrzał i objawy występowały.Najlepszym wyjściem jest zawsze podłączyć pod kompa żeby mieć 100% pewności..Czy rano tylko odpaliłeś czy jechałeś aż do nagrzania silnika.. :?:

Raff.aele

#68 Post autor: Raff.aele »

Nie - z rana silnik nie złapał nawet 80st.

Czujnik już wymieniony. Lepiej teraz odpala i reaguje na gaz (nie wiem czy ma to związek czy mam przywidzenia).
Dzisiaj Zosia stoi w garażu i czeka aż jutro dostanie nową poduszkę silnika bo potworny łomot wydobywa się ze starej.
Jak zrobię z poduszką mam trasę do zrobienia 100km - zamelduję czy ustąpiło.

[ Dodano: Nie Lis 20, 2011 21:20 ]
Zofia przechulała po wymianie czujnika ponad 400km - i odpukać wszystko jest OK.
Serdeczne dzięki H.Łajszczak Podaj mi na priva Twój post to chętnie kliknę "pomógł"

Właśnie za to lubię to forum - szybka i trafna reakcja.
Mam jeszcze Xsarę ale skasowałem konto na klub.cytrynki.pl po tym jak zostałem obrzucony błotem za opis usterki i prośbę o pomoc.

Pozdrawiam

toskafka

#69 Post autor: toskafka »

Witam, posiadam zafire 1,6 16 v i mam założoną w nim sekwencje. Moim problemem jest to, że na jałowym biegu na gazie "szaleją" obroty i czasem gaśnie nawet w trakcie jazdy na zagrzanym silniku np. kiedy zatrzymam się na skrzyżowaniu. Znajomy mechanik mówi że może być za to odpowiedzialny silniczek krokowy ale na komputerze nie wykazuje żadnych błędów, a i dawkowanie paliwa jest właściwe. Na bęzynie wszystko jest w pożądku.Czasem także świeci się check ale mechanik który czyścił przepustnice i silniczek mówi że to raczej od mieszanki paliwa, która czasem może być zła

P.S
Samochód był u mechanika gdzie czyszczona była przepustnica oraz silniczek krokowy niskich obrotów.

piter204

#70 Post autor: piter204 »

Miałem podobnie z moją Zafirą (1,8 16V sekwencja BRC). Notorycznie zaświecała się kontrolka "check engine" i dokładnie jak u Ciebie obroty na jałowym szalały. Po podłączeniu do kompa okazało się, że jest to błąd sondy lambda. Pojechałem do gaziarzy, sprawdzili swoimi urządzeniami i rzeczywiście silnik nie dostawał takiej mieszanki jak powinien. Przyczyną okazała się zapaprana przepływka - wyczyścili, kazali jeździć przez 2 dni na benzynie, później wyregulowali gaz i od tamtej pory mam święty spokój. Tak więc proponowałbym sprawdzić najpierw to. Może akurat pomoże...

marcin_gala

#71 Post autor: marcin_gala »

Witam problem moj polega na tym ze po przekroczeniu temperatury 90 stopni obroty zaczynaja falowac auto traci na mocy i nieraz silnik gasnie wymienilem czujnik temp. wody lecz nic to nie pomoglo problem dalej ten sam wentylator sie normalnie wlacza Prosze o pomoc co moze byc nie tak auto nie bylo podpinane pod komputer
Załączniki
20170403_184436.png

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#72 Post autor: Dziadek13 »

marcin_gala pisze:po przekroczeniu temperatury 90 stopni obroty zaczynaja falowac auto traci na mocy i nieraz silnik gasnie
Nie był na komputerze to teraz wróże.
Jeżeli piszesz o silniku z profilu to tylko przychodzi mi do głowy czujnik obrotu wału ma takie objawy jak się zagrzeje, jak ostygnie to normalnie odpala.
Ta druga kontrolka to od układu klimatyzacji powiązana z wentylatorem chłodzenia.Podepnij komputer i sprawdź co jest nie tak bo ten wiatrak na desce to:
"Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika" Świeci się przez kilka sekund po włączeniu zapłonu. Jeżeli lampka zaświeci sie podczas jazdy:w układzie chłodzenia silnika lub w obiegu chłodzenia klimatyzacji wystąpiła usterka. Układ elektroniczny przełącza się na tryb awaryjny. Można kontynuować jazdę.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 20:47 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#73 Post autor: Crazy »

dimplesos pisze:Odpalanie silnika kiedy jest zimny skutkuje, falowaniem obrotów w zakresie 500-1500. Taka huśtawka trwa około 1,5 - 2 min. Czasem podczas falowania silnik gaśnie nawet kiedy nie dotykam pedału gazu. Każda próba ruszenia powoduje dławienie się silnika i przygasanie. Mechanik sugerował, że to sterownik silnika. Wyciągnąłem, wysłałem, naprawiony włożyłem na miejsce jednak dalej te obroty szaleją. Wyświetla się również błąd 0170. Ten błąd i objawy były również przed naprawą sterownika. Dodatkowo zafira jedzie max 150 km/h, ale przynajmniej już się nie dławi podczas przyspieszania. Czy ktoś z Was miał podobne objawy i znalazł rozwiązanie? A no i błędu nie kasowałem po włożeniu naprawionego sterownika.


Trochę tematów jest odnośnie tego problemu,
Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i podmien przeplywomierz
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2017, 20:20 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#74 Post autor: Dziadek13 »

dimplesos pisze:Wyświetla się również błąd 0170. Ten błąd i objawy były również przed naprawą sterownika.
P0170 "Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa"

Czyli masz problem z sondą.

dimplesos

#75 Post autor: dimplesos »

No z tego co się orientuję to katalizator był wycięty przez poprzedniego właściciela, czy to może mieć jakiś związek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”