Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
W żadnym wypadku tego tak nie odebrałem, chciałem być tylko dobrze zrozumiany.MieHor pisze:sylmar, nie było moim zamiarem Ciebie osądzać ani tym bardziej krytykować. Sądzę, że stres wynikający z zachowania się tego proekologicznego dziadostwa, jaki był udziałem nas obu oraz doświadczenia, jakie obaj przy tym zdobyliśmy oszczędzą nerwów może innym użytkownikom
I dlatego sądzę, że powinien powstać poradnik - Wszystko o EGR
coś takiego jak istniej o akumulatorze.
1. W zasadzie powinien wyjść po odkręceniu 2 śrub i wysunięciu go w kierunku chłodnicy.
2. Najczęściej nie trzeba, jest to zresztą trudne, bo o ile przepustnica zejdzie, to żeby wyjąć kolektor musisz odłączyć przewody do wtryskiwaczy (czy jakieś takie).
U mnie też EGR jest zapieczony, jego próba wyjęcia do czyszczenia zakończyła się uszkodzeniem jednego z uszek na śrubę. EGR kupiłem nowy, więc stary mogę teraz nawet zniszczyć.
Niestety zapieczony EGR w kolektorze to dość częsta sprawa. W którymś temacie, ktoś napisał, że zanim puściło, to moczył kolektor z EGRem przez 3 dni w jakimś specyfiku.
2. Najczęściej nie trzeba, jest to zresztą trudne, bo o ile przepustnica zejdzie, to żeby wyjąć kolektor musisz odłączyć przewody do wtryskiwaczy (czy jakieś takie).
U mnie też EGR jest zapieczony, jego próba wyjęcia do czyszczenia zakończyła się uszkodzeniem jednego z uszek na śrubę. EGR kupiłem nowy, więc stary mogę teraz nawet zniszczyć.
Niestety zapieczony EGR w kolektorze to dość częsta sprawa. W którymś temacie, ktoś napisał, że zanim puściło, to moczył kolektor z EGRem przez 3 dni w jakimś specyfiku.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
U mnie w pierwszej chwili też nie chciał wyjść po wykręceniu tych śrub i odłączeniu wtyczki i przewodów z układu chłodzenia. Zrobiłem sobie więcej miejsca przez zdemontowanie rury dolotu powietrza i delikatnie tylko rękoma ruszając lewo-prawo zaczął się poruszać i udało się go wyciągnąć. Bałem się tylko trochę o uszczelkę, która jest na końcu tej części która siedzi w kolektorze, i tym razem się udało ją ponownie wykorzystać.
Chodzi Ci o tę uszczelkę, którą widać na pierwszym zdjęciu na tej aukcji?
http://www.allegro.pl/item1068418935_zawor_recyrkulacji_egr_opel_zafira_vectra_signum.html
Czy może jest coś jeszcze o czym nie wiem?
http://www.allegro.pl/item1068418935_zawor_recyrkulacji_egr_opel_zafira_vectra_signum.html
Czy może jest coś jeszcze o czym nie wiem?
No pechuś - szlag mnie trafił.
W moim przypadku znaczna część obudowy odłamała się całkowicie razem z zaworem EGR. Powstały też małe odłamki. Sądzę, że naprawa jest nieopłacalna. Zwłaszcza, że używany kolektor kupiłem na Allegro za 150pln. Nie jest to żaden ruchomy element tylko kawał obudowy z aluminium więc sądzę, że zakup nowego nie ma sensu.
Wcześniej czytałem o zaworze EGR i jego wymontowaniu. Z tego co wiem zapieczenie się tego EGRu w kolektorze to dość typowe. Miałem nawet plan kupić kolektor na wszelki wypadek. Kolega jednak namówił mnie aby się wstrzymać bo jak nic się z kolektorem nie stanie to bez potrzeby wydam kasę. No niby racja.
Ale czas pokazał, że trzeba było kupić ten kolektor. Bo jakbym go miał to auto jeździłoby już, a teraz muszę czekać na kolektor, który przyjedzie pewnie w poniedziałek.
W moim przypadku znaczna część obudowy odłamała się całkowicie razem z zaworem EGR. Powstały też małe odłamki. Sądzę, że naprawa jest nieopłacalna. Zwłaszcza, że używany kolektor kupiłem na Allegro za 150pln. Nie jest to żaden ruchomy element tylko kawał obudowy z aluminium więc sądzę, że zakup nowego nie ma sensu.
Wcześniej czytałem o zaworze EGR i jego wymontowaniu. Z tego co wiem zapieczenie się tego EGRu w kolektorze to dość typowe. Miałem nawet plan kupić kolektor na wszelki wypadek. Kolega jednak namówił mnie aby się wstrzymać bo jak nic się z kolektorem nie stanie to bez potrzeby wydam kasę. No niby racja.
Ale czas pokazał, że trzeba było kupić ten kolektor. Bo jakbym go miał to auto jeździłoby już, a teraz muszę czekać na kolektor, który przyjedzie pewnie w poniedziałek.
są takie same jak do 2.0, co wynika zresztą z opisu, ja kupiłem na tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item1047551042_op ... ssacy.html
http://www.allegro.pl/item1047551042_op ... ssacy.html