[A] Problemy w układzie świec żarowych
Moderator: Sebu$
Jak chodzi o tą kontrolkę żółtą silnika to jak odpale samochód to ta kontrolka się świeci (jak jest zimny) wystarczy ze dotkne pedał gazu zeby obroty delikatnie poszły do góry i wtedy odrazu gasnie bardzo mozliwe ze to EGR bo jak docisne gazu to tak przy prędkosci ok 130 km/h włacza sie tryb awaryjny niewiem gdzie w okolicach rumia reda wejherowo jest dobry mechanior z kompem zeby mi to sprawdził i wydaje mi się ze samochodzik troszkę za dużo pali ok 8 litrów przy spokojnej jezdzie po niezakorkowanym miescie 2000 rok silnik 2,0 diesel chyba 82 KM ale w dowodzie mam 100 KM raczej te 82 KM bo meega mułowaty jest
witam
niewiem od czego zacząć , przeczytałem wszystkie posty nie widziałem podobnego problemu do mojego , chyba ze się mylą . Od niedawna mam taką sytuację nie zapala mi się kontrolka świec , co za tym idzie cięzko zapalić auto jak dodam gazu zapala i pojawia się biała smuga dymu. Po 1 rozruchu już jest ok . auto zapala normalnie nawet po dłuszym postoju . Niewiem jakie objawy ma dizel jak ma świece do wymiany , w trakie jazdy zachowuje się normalnie jak przed wystąpieniem problemu .Od czego zacząć doradzcie
pzdr
Pawełek
niewiem od czego zacząć , przeczytałem wszystkie posty nie widziałem podobnego problemu do mojego , chyba ze się mylą . Od niedawna mam taką sytuację nie zapala mi się kontrolka świec , co za tym idzie cięzko zapalić auto jak dodam gazu zapala i pojawia się biała smuga dymu. Po 1 rozruchu już jest ok . auto zapala normalnie nawet po dłuszym postoju . Niewiem jakie objawy ma dizel jak ma świece do wymiany , w trakie jazdy zachowuje się normalnie jak przed wystąpieniem problemu .Od czego zacząć doradzcie
pzdr
Pawełek
witam
ja w kwesti sprawdzenia świec żarowych bez wykręcania , może mi ktoś potwierdzić czy metoda z kabelkiem i żarówką jest dobra i czy nie bedzie jakiś powikłań z komputerem (gdzieś to wyczytałem). I czy tak to wygląda ? -jedną część kabelka przykładamy z żarówką do plusa aku a drugą część kabla do czubka świecy oczywiście po uprzednim odłączeniu przewodu napięciowego ze świecy . I czy sprawdzamy to przy włączonym zapłonie?
Ja wiem moje pytanie może wywołać uśmiech na twarzy ale chciałbym mieć pewność z góry dzięki
pzdr Pawełek
ja w kwesti sprawdzenia świec żarowych bez wykręcania , może mi ktoś potwierdzić czy metoda z kabelkiem i żarówką jest dobra i czy nie bedzie jakiś powikłań z komputerem (gdzieś to wyczytałem). I czy tak to wygląda ? -jedną część kabelka przykładamy z żarówką do plusa aku a drugą część kabla do czubka świecy oczywiście po uprzednim odłączeniu przewodu napięciowego ze świecy . I czy sprawdzamy to przy włączonym zapłonie?
Ja wiem moje pytanie może wywołać uśmiech na twarzy ale chciałbym mieć pewność z góry dzięki
pzdr Pawełek
W jaki sposób można wydłużyć czas działania świec żarowych?
cebu pisze:W jaki sposób można wydłużyć czas działania świec żarowych?
jeżeli masz 2.0 DTL to naj pierw sprawć czy wszystkie świece ci grzeją i czy jednakowo
po drugie jak wszystkie grzeją to przy -15 i więcej
braku kompresji nie zastapisz grzaniem swiec
morał
sprawć swiece
Mam kłopot z postawieniem diagnozy. Komputer pokazał mi następujący błąd "0380 Usterka w układzie świec żarowych". W warsztacie elektryk twierdzi, iż wszystkie świece są OK. Względnie sugeruje wymianę świec na nowe jakieś porządne, ale nie daje gwarancji, że to pomoże. Dodam, że auto na zimnym silniku odpala jak stary disel. Łdnie kręci zapłon, ale nie odpala na dotyk.
Może ktoś z Was ma pomysł co to może być?
Może ktoś z Was ma pomysł co to może być?
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przyszły chłodniejsze dni i zaczęły się problemy z porannym odpalaniem. U mnie również dzieją się różne rzeczy , raz odpali za pierwszym razem a raz po kilku kręceniach. Po odpaleniu pojawia się biały dymek. Nie wykluczam tu zapowietrzania się układu paliwowego bo mam wstawiony jakiś dziwny filtr paliwa na przewody. Jak zrobię z tym porządek to się wszystko wyjaśni. Co do grzania świec żarowych to sprawdziłem rezystancję świec i jest ok. Sprawdziłem również dojście napięcia do świec i tu niespodzianka. Przy pierwszym przekręceniu stacyjki jak silnik jest zimny zapala się na chwilkę kontrolka świec żarowych ale napięcie nie dochodzi. Zrobiłem doświadczenie: wstawiłem diodę na dojście napięcia do świec i tu niespodzianka. Po włączeniu zapłonu kontrolka w liczniku od świec zapaliła się na chwilkę i zgasła a napięcie nie doszło, po ponownym szybkim przekręceniu zapłonu pojawiło się napięcie na świecach i trwało 13 sekund ( kontrolka w liczniku od świec szybko zgasła około 1 sekunda). Po nagrzaniu silnika jest identycznie . Dopiero teraz wiem kiedy grzeją świece a kiedy nie. Kontrolka w liczniku oszukuje. W kompie nie mam żadnych błędów. Po rozruchu silnika jak się świece wyłączą napięcie na świece jest podawane impulsowo przez kilkadziesiąt sekund po czym zanika. Ale się napisałem. Teraz to sprawdzę przy zimnym silniku i napiszę jakie efekty. Sprawdźcie to u siebie i porównamy objawy.
Witam. Mam Zafirke 2.0 DTI z 2002 r. Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka silniczka. Pojechałem do mechanika. Komputer pokazał nieznany błąd 03800B. Czy ktoś może wie co on oznacza?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błąd wielokrotnie już omawiany - dla przypomnienia:
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033
P0380 "Obwód grzałki /świecy żarowej - usterka"
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
P0380 Za wysokie napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego
P0380 Za niskie napięcie urządzenia nagrzewania wstępnego
P0380 Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
witam!!!
mam pytanko,co sadzicie o swiecach zarowych firmy "wellman"do mojej zoski.Jesli ktos zmienial na tego typu prosze o opinie.Pozdrawiam
mam pytanko,co sadzicie o swiecach zarowych firmy "wellman"do mojej zoski.Jesli ktos zmienial na tego typu prosze o opinie.Pozdrawiam
Witam
Koledzy mam taki problem: dziś na mrozie wyładował mi się akumulator, został naładowany i wszytko cacy tylko że w tej chwili gdy przekręcam kluczyk na zimnym silniku to brakuje kontrolki od podgrzewania świec. Po naładowaniu aku wszytko było w porządku kontrolka się świeciła, odstawiłem auto do garażu i chcąc odpalić brakuje kontrolki ale autko odpala. Co może być przyczyną iż kontrolka się nie pali?
Pozdrawiam
Koledzy mam taki problem: dziś na mrozie wyładował mi się akumulator, został naładowany i wszytko cacy tylko że w tej chwili gdy przekręcam kluczyk na zimnym silniku to brakuje kontrolki od podgrzewania świec. Po naładowaniu aku wszytko było w porządku kontrolka się świeciła, odstawiłem auto do garażu i chcąc odpalić brakuje kontrolki ale autko odpala. Co może być przyczyną iż kontrolka się nie pali?
Pozdrawiam