Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Trudno powiedziec obiektywnie, mozliwe ze to sa takie chwilowe wachniecia obrotow... Nie mam sprzetu zeby to wylapac a na wskazniku obrotow takich chwilowek nie widac, wpatrywalem sie
Co mnie zastanawia, to dzwiek silnika, ja chyba mam juz jakies fobie, przydaloby sie obiektywne ucho :-) albo sam bym musial usiasc w "sprawnej" zafirce.
Tak przy okazji kolega pisal mi cos o swoich kllopotach ze sprzeglem, a wiem ze moje za jakis czas tez musi byc zrobione (190tys) , kosztowene to , czy dwumas trzeba zawsze wymieniac, czy mozna to zrobic bez zdejmowania skrzyni?
Co mnie zastanawia, to dzwiek silnika, ja chyba mam juz jakies fobie, przydaloby sie obiektywne ucho :-) albo sam bym musial usiasc w "sprawnej" zafirce.
Tak przy okazji kolega pisal mi cos o swoich kllopotach ze sprzeglem, a wiem ze moje za jakis czas tez musi byc zrobione (190tys) , kosztowene to , czy dwumas trzeba zawsze wymieniac, czy mozna to zrobic bez zdejmowania skrzyni?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Dodam ze zauwazylem jeszcze jedna prawdlowosc, po odpaleniu auta silni krusza i po sekudzie lub dwoch jakby destabilizuje na chwile obroty wydajac jakby glosniejszae dzwieki i po chwili stabilizuje... po takim zachowaniu wystepuje klekot ktory jest tematem tego watku.
Co jest odpowiedzialne za proces odpalania autka na zimno.
Juz o to zaczepilem , ale nie mam odp , nawet po kilku saznistych lektorach.
Co jest odpowiedzialne za proces odpalania autka na zimno.
Juz o to zaczepilem , ale nie mam odp , nawet po kilku saznistych lektorach.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Na razie przy wymianie filtra zapowietrzyl mi sie uklad. szukam agregatu zeby to odpowietrzyc.
Wyszedl niezly numer , zbiornik filtra nie doszczelnil sie i wyszla niespodzianka, brak startu silnika.
Udalo sie odpowietrzyc bo babelki na powrocie nie pojawilay sie , ale niestety nie udalo sie silnika odpalic, jutro chyba aso.
Wyszedl niezly numer , zbiornik filtra nie doszczelnil sie i wyszla niespodzianka, brak startu silnika.
Udalo sie odpowietrzyc bo babelki na powrocie nie pojawilay sie , ale niestety nie udalo sie silnika odpalic, jutro chyba aso.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Fiterek po wyminanie wygladal jak klocek wegla, w/g mechanikow powoli zbierac na wymiane uszczelniaczy wtryskow.
Ale po odpowietrzeniu auto stalo sie strasznie miekkie....az mi mdlo. Ale chodzi pieknie ciszej delikatniej, plynniej od dolu.
Klang przez pierwsze 2 min delikatny jest tylko jak sie go dynamiczniej mocniej podkreca do 2500 , ale mysle ze po wymianie oleju na wlasciwy , bedzie gralo jak ta lala, ciut jeszcze brak mocy na dole jak jest nierzgrzany.
Sprubuje podstawic od kogos przeplywke, moze faktycznie jest juz zmechacona, sroby byly nietkniete. Czyszczenie nie wplynelo na zmiane pracy silnika.
Dzisiaj jak odpowietrzali , zauwazylem ze troszeczke jest wyrobiony plastik od prowadzenia klapek zawirowan, w miejscu gdzie wchodzi uchwyt regulatora.
Ale po odpowietrzeniu auto stalo sie strasznie miekkie....az mi mdlo. Ale chodzi pieknie ciszej delikatniej, plynniej od dolu.
Klang przez pierwsze 2 min delikatny jest tylko jak sie go dynamiczniej mocniej podkreca do 2500 , ale mysle ze po wymianie oleju na wlasciwy , bedzie gralo jak ta lala, ciut jeszcze brak mocy na dole jak jest nierzgrzany.
Sprubuje podstawic od kogos przeplywke, moze faktycznie jest juz zmechacona, sroby byly nietkniete. Czyszczenie nie wplynelo na zmiane pracy silnika.
Dzisiaj jak odpowietrzali , zauwazylem ze troszeczke jest wyrobiony plastik od prowadzenia klapek zawirowan, w miejscu gdzie wchodzi uchwyt regulatora.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tak wiem , sprawa nie jest pilna bo wyszlo przy odpowietrzaniu, zbiornik z zebranym paliwem nie wygladal jeszcze makabrycznie, bede mial siano jakos na dniach to zaraz rusze temat, bo zima tuz tuz.
Troszke sobie ASO wola za tak usluge, ale po dzisiejszej wizycie mysle ze warto, naprawde rzeczowa ekipa.
Troszke sobie ASO wola za tak usluge, ale po dzisiejszej wizycie mysle ze warto, naprawde rzeczowa ekipa.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)