Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
- piokraz
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19dth
To razem z EGR kupiłeś ?
//scalone//
A już widzę w opisie aukcji, że to tylko kolektor
//scalone//
A już widzę w opisie aukcji, że to tylko kolektor
Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 14:11 przez piokraz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, trzeba odkręcić przewody zasilające, oraz odpiąć powroty paliwa. Jeszcze jedno. Warto przygotować sobie za wczasu dwie śruby 8. Trzeba będzie nimi zakorkować te wężyki, które są do zaworu podłączone. Przepływa przez nie płyn chłodniczy.
Ja mam wreszcie wrzoda z głowy. Wymiana EGR to dobra inwestycja, pozwala zaoszczędzić sporo stresu. Wprawdzie wiedziałbym co zrobić z tysiakiem, ale nie żałuję, że go wydałem na EGR.
Ja mam wreszcie wrzoda z głowy. Wymiana EGR to dobra inwestycja, pozwala zaoszczędzić sporo stresu. Wprawdzie wiedziałbym co zrobić z tysiakiem, ale nie żałuję, że go wydałem na EGR.
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dzisiaj zdjąłem EGR i oczyściłem na ile to możliwe. W instrukcji czyszczenia EGR w internecie (do silnika X16XE1) przeczytałem, że należy wymienić jakąś blaszkę pod EGRem. U mnie jej nie było. Ktoś wie może, czy tak ma być?
PS. Zna może ktoś jakiś dobry środek rozpuszczający nagar? To co mogłem oczyściłem szczotką drucianą, ale szczerze mówiąc, to ani benzyna ekstrakcyjna, ani Penetrus, nie rozpuszczał nagaru za bardzo.
PS. Zna może ktoś jakiś dobry środek rozpuszczający nagar? To co mogłem oczyściłem szczotką drucianą, ale szczerze mówiąc, to ani benzyna ekstrakcyjna, ani Penetrus, nie rozpuszczał nagaru za bardzo.
Błękitna Zocha z Białołęki
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
dzarko, Uszczelka (jest to taka blaszka) pod zaorem EGR powinna byc, skoro nie ma to znaczy że ktoś tam juz grzebał i jej nie załozył, a jej brak może skutkowac ciągnięciem tzw. lewego powietrza tamtedy do silnika, co z kolei może powodowac różne szopki. Koszt uszczelki w 1.8 to niecałe 4 PLN-y, myslę że do 1.6 podobnie.
Może spróbuj takiego srodka do usuwania starych powłok lakierniczych.
Może spróbuj takiego srodka do usuwania starych powłok lakierniczych.
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
No właśnie, tak podejrzewałem, że czegoś nie ma. Kupiłem dzisiaj K2 Akra, więc jak jutro będę zakładał uszczelkę (którą mam nadzieję kupić w Oplu), to jeszcze raz poczyszczę. Muszę powiedzieć, że dzisiaj, chociaż próbowałem go kilkanaście razy, nie zgasł mi ani razu po wciśnięciu sprzęgła. Wygląda, jak by poskutkowało.
Błękitna Zocha z Białołęki
- piokraz
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Witam
Panowie i Panie
Pomocy................
Proszę o radę. Zregenerowałem zwór EGR. Niestety musiałem go przesłać razem z kolektorem ssącym. No i przy okazji wyczyściłem cały syf jaki się nazbierał w przepustnicy, kolektorze ssącym, oraz przy tych klapkach.
Dziś go montuję wszystko ładnie pięknie, a moja zafcia nie chce odpalić.
Stała jakiś tydzień w garażu:
Kręci kręci ale ni jak nie chce zaskoczyć. Paliwo niby podaje po sprawdzałem, (odkręciłem dopływ paliwa na przewodach i jak kręciłem rozrusznikiem to paliwo leciało )
O co tu caman ;/
Panowie i Panie
Pomocy................
Proszę o radę. Zregenerowałem zwór EGR. Niestety musiałem go przesłać razem z kolektorem ssącym. No i przy okazji wyczyściłem cały syf jaki się nazbierał w przepustnicy, kolektorze ssącym, oraz przy tych klapkach.
Dziś go montuję wszystko ładnie pięknie, a moja zafcia nie chce odpalić.
Stała jakiś tydzień w garażu:
Kręci kręci ale ni jak nie chce zaskoczyć. Paliwo niby podaje po sprawdzałem, (odkręciłem dopływ paliwa na przewodach i jak kręciłem rozrusznikiem to paliwo leciało )
O co tu caman ;/
- piokraz
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19dth
No i odpowietrzyłem i wszystko gra
Odkręciłem nakrętki na dopływach paliwa przy wtryskach. Kręciłem rozrusznikiem, a druga osoba patrzyła, gdzie idzie paliwo i tam dokręcała przewody doprowadzające paliwo. I w końcu zaskoczył. Ciężko było się dostać do tych śrub więc odkręciłem przepustnicę. No i trzeba było trochę powycierać olej napędowy, ale nie były to jakieś duże ilości.
No i należy pamiętać aby zbyt długo nie kręcić, bo to nie zdrowe dla pompy.
Z tego co później poczytałem na forach nie jest to zbyt szczęśliwa metoda na opdpowietrzanie. Prawidłowo robi się tak
.Odpowietrzanie silnika Diesla
Za pomoca pompki. W starszych Dieslach taka pompka była na stałe zamontowana
Odkręciłem nakrętki na dopływach paliwa przy wtryskach. Kręciłem rozrusznikiem, a druga osoba patrzyła, gdzie idzie paliwo i tam dokręcała przewody doprowadzające paliwo. I w końcu zaskoczył. Ciężko było się dostać do tych śrub więc odkręciłem przepustnicę. No i trzeba było trochę powycierać olej napędowy, ale nie były to jakieś duże ilości.
No i należy pamiętać aby zbyt długo nie kręcić, bo to nie zdrowe dla pompy.
Z tego co później poczytałem na forach nie jest to zbyt szczęśliwa metoda na opdpowietrzanie. Prawidłowo robi się tak
.Odpowietrzanie silnika Diesla
Za pomoca pompki. W starszych Dieslach taka pompka była na stałe zamontowana
Witam.
Moja zafira 1.6 16v ecotec 00', miałem problem z bujaniem przy ściągnięciu nogi z gazu podczas jazdy. Byłem dzisiaj u fachowca który przeczyścił zawór EGR, jest teraz znacznie lepiej ale nie wiem na jak długo. Zaproponował mi zakup zaślepki do EGRu co ma zapobiec nawrotowi bujania, poprawić prace silnika, osiągi i spalanie. Czytałem na temat zaślepienia zaworu i zdania są podzielone, jedni piszą ze wszystko ok inni ze są problemy , wyskakują jakieś błędy.Zakup zaworu w moim przypadku to koszt 250 euro lub ściągnięcie z polski koszt 400-500zł + przesyłka lub zakup zaślepki koszt 16 zł. Panowie co myślicie na ten temat.
Dziękuje. Pozdrawiam
Moja zafira 1.6 16v ecotec 00', miałem problem z bujaniem przy ściągnięciu nogi z gazu podczas jazdy. Byłem dzisiaj u fachowca który przeczyścił zawór EGR, jest teraz znacznie lepiej ale nie wiem na jak długo. Zaproponował mi zakup zaślepki do EGRu co ma zapobiec nawrotowi bujania, poprawić prace silnika, osiągi i spalanie. Czytałem na temat zaślepienia zaworu i zdania są podzielone, jedni piszą ze wszystko ok inni ze są problemy , wyskakują jakieś błędy.Zakup zaworu w moim przypadku to koszt 250 euro lub ściągnięcie z polski koszt 400-500zł + przesyłka lub zakup zaślepki koszt 16 zł. Panowie co myślicie na ten temat.
Dziękuje. Pozdrawiam
Mam pytanko. Rozwalił mi się EGR a poneważ zakupienie nowego to dość spory koszt
zastanawiam się nad regeneracją. Znalazłem gościa który to robi. Nazywa się
inż. Konrad Szymański z Brzegu. Może ktoś już u niego regenerował EGR. Facet proponuje
ceny od 165-385 zł. nie wiem od czego to zależy. Może ktoś podpowie czy wogóle
warto brać pod uwagę regenerację.
zastanawiam się nad regeneracją. Znalazłem gościa który to robi. Nazywa się
inż. Konrad Szymański z Brzegu. Może ktoś już u niego regenerował EGR. Facet proponuje
ceny od 165-385 zł. nie wiem od czego to zależy. Może ktoś podpowie czy wogóle
warto brać pod uwagę regenerację.