sonda lambda
Moderator: Sebu$
We wtorek odebrałem auto po zagazowaniu, ale problem pojawiał się wcześniej (kontrolka auta z kluczykiem na chwilę od czasu do czasu się zapalała). Wczoraj w drodze z pracy paliła się częściej aż przeobraziła się w check... żadnych zmian w pracy silnika nie zauważyłem (zrywny, obroty w pełnym zakresie, brak trybu serwisowego). Zatankowałem na stacji do pełna gazu, szybki skan błędów i kasowanie... wiedzcie, że kasowanie błędu z komórki stojąc na pole position na skrzyżowaniu to nienajlepszy pomysł hehe. Błąd wywalił P0170 (bank1), który już wcześniej kasowałem (pojawiał się sporadycznie, ale nie zawsze i bez świecenia checka). Silnik pracuje równo na wolnych, jest zrywny, ogólnie ok, poza tym, że zimny na ssaniu ma muła przez ok. 1 minutę. Spalanie PB 8,2l/100km, na gazie nie wiem, bo zrobiłem ledwo 60km od założenia instalacji. Od wczoraj sprawdzam napięcia na sondach i przepływkę (elm327 na bt i torque pro). Przepływka wskazuje płynnie przy zwiększaniu obrotów i w zależności od obciążenia 3-25g/s, chyba jest ok, ale sondy:
1. na wolnych pokazuje 0,8-0,9V, podczas jazdy spada do 0,015v, przy hamowaniu silnikiem wywala 0v
2. pracuje bardzo podobnie, na wolnych 0,7-0,8v, jazda 0,03-0,04v, hamowanie silnikiem 0,01v
Wyniki są plus/minus, bo nie patrzę non stop na telefon podczas jazdy, podczas postoju i przegazowaniu napięcia zmieniają się nie płynnie, wolne ok. 0,8v a powyżej 4000obrotów znowu rośnie do ok. 0,7 ale skacze...
nie wiem w czym problem, 1 sonda chyba oryginalna jeszcze, druga bosch ale dedykowana do skody felicii (nie komentujcie-tak kupiłem )
1. na wolnych pokazuje 0,8-0,9V, podczas jazdy spada do 0,015v, przy hamowaniu silnikiem wywala 0v
2. pracuje bardzo podobnie, na wolnych 0,7-0,8v, jazda 0,03-0,04v, hamowanie silnikiem 0,01v
Wyniki są plus/minus, bo nie patrzę non stop na telefon podczas jazdy, podczas postoju i przegazowaniu napięcia zmieniają się nie płynnie, wolne ok. 0,8v a powyżej 4000obrotów znowu rośnie do ok. 0,7 ale skacze...
nie wiem w czym problem, 1 sonda chyba oryginalna jeszcze, druga bosch ale dedykowana do skody felicii (nie komentujcie-tak kupiłem )
Mam ciągle duże problemy z swoją zafirą. Powoli jestem na skraju i podejmuje jedne z ostatnich prób naprawy samochodu. Bardzo proszę o pomoc w analizie i diagnozie problemu.
Co już zrobione (ostatnie 4 miesiące): Wymieniona sonda lambda [oryginał], wymieniona cewka zapłonowa [zamiennik], wymienione świece (dwa razy) [NGK], wymieniony wysprzęglik i sprzęgło, przepustnica wyczyszczona, mapy OK.
Opis problemu: Występuje tylko na PB, na zimnym silniku. Brak mocy przy wciśniętym gazie. Występuje dziura- samochód chciałby przyspieszyć ale nie może. Pomaga oddanie gazu i powolne jego dodawanie. Im niższe obroty i wyższy bieg tym gorzej. Nagrzanie silnika zmniejsza lub likwiduje problem. Obecnie wyskakuje mi błąd P0130 raz pojawił się P0131
Wczoaj wracałem z pracy i nagrywałem wyniki czujnika 02 - sonda nie dzialala wogole:
W połowie wykresu (975) występuje owa "dziura" w mocy:
Tutaj screen w wynikiem z rana! Postanowiłem sprawdzić sonde i działa?:
Co mam zrobic teraz? Co sprawdzic
Co już zrobione (ostatnie 4 miesiące): Wymieniona sonda lambda [oryginał], wymieniona cewka zapłonowa [zamiennik], wymienione świece (dwa razy) [NGK], wymieniony wysprzęglik i sprzęgło, przepustnica wyczyszczona, mapy OK.
Opis problemu: Występuje tylko na PB, na zimnym silniku. Brak mocy przy wciśniętym gazie. Występuje dziura- samochód chciałby przyspieszyć ale nie może. Pomaga oddanie gazu i powolne jego dodawanie. Im niższe obroty i wyższy bieg tym gorzej. Nagrzanie silnika zmniejsza lub likwiduje problem. Obecnie wyskakuje mi błąd P0130 raz pojawił się P0131
Wczoaj wracałem z pracy i nagrywałem wyniki czujnika 02 - sonda nie dzialala wogole:
W połowie wykresu (975) występuje owa "dziura" w mocy:
Tutaj screen w wynikiem z rana! Postanowiłem sprawdzić sonde i działa?:
Co mam zrobic teraz? Co sprawdzic
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: ropczyce
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
witam, ja mialem problem, z p0170, az upalilo mi tloka;/ teraz wymienilem silnik. jestem po przejechaniu 400km na nowym silniku i wyskoczylo mi :
Łączna ilość kodów błędów: 4
P0140 - Obwód 02 czujnik 2 Nieprawidlowy sygnal
(08) - Nie występuje
P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora
(00) - Obecny
P0134 - Sonda lambda, przerwany obwód (rzad 1 czujnik 1)
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
wczoraj pojawil sie problem z wolnymi obrotami tzn, skacza od 500 do 1000 tak z 3 razy potem sie ustatkowuja, jak dodam do okolo 1000 to faluja. po wykasowaniu wczesniejszych bledow caly czas pokazuje p0170 mieszanka za bogata-obency, i op com caly czas pokazuje bogata mieszanke z obydwoch sond. podejrzewam pierwsza sonde? jak myslicie? mam do wyboru boscha ls7 uniwersalna za 220 lub siemensa dedykowana za 380 ktora kupic? co myslice o boschu ls07 ma ktos taka? dodam jeszcze ze po uszkodzeniu tamtego silnika byly takie same bledy jak teraz;/
Łączna ilość kodów błędów: 4
P0140 - Obwód 02 czujnik 2 Nieprawidlowy sygnal
(08) - Nie występuje
P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora
(00) - Obecny
P0134 - Sonda lambda, przerwany obwód (rzad 1 czujnik 1)
(02) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
wczoraj pojawil sie problem z wolnymi obrotami tzn, skacza od 500 do 1000 tak z 3 razy potem sie ustatkowuja, jak dodam do okolo 1000 to faluja. po wykasowaniu wczesniejszych bledow caly czas pokazuje p0170 mieszanka za bogata-obency, i op com caly czas pokazuje bogata mieszanke z obydwoch sond. podejrzewam pierwsza sonde? jak myslicie? mam do wyboru boscha ls7 uniwersalna za 220 lub siemensa dedykowana za 380 ktora kupic? co myslice o boschu ls07 ma ktos taka? dodam jeszcze ze po uszkodzeniu tamtego silnika byly takie same bledy jak teraz;/
Jak wyglądał Twój problem z błędem 0170 - czy jednocześnie z błędem 0170 palił ci się check czy po prostu odczytałeś go op-comem przy braku sygnalizacji kontrolki check.wojtek1985 pisze:witam, ja mialem problem, z p0170, az upalilo mi tloka(ciach)
wczesniejszych bledow caly czas pokazuje p0170 mieszanka za bogata-obency, i op com caly czas pokazuje bogata mieszanke z obydwoch sond. podejrzewam pierwsza sonde? jak myslicie? mam do wyboru boscha ls7 uniwersalna za 220 lub siemensa dedykowana za 380 ktora kupic? co myslice o boschu ls07 ma ktos taka? dodam jeszcze ze po uszkodzeniu tamtego silnika byly takie same bledy jak teraz;/
Ja z błędem 0170 walczę od kilku miesięcy. Zaczęło się od tego, że po dłuższym postoju były problemy z ruszaniem a po ok 3-4 mies. dodatkowo zapalił się check i wypedałowałem błąd 0170. Po diagnozie kilku pseudofachowców i kolejnych błędach, które sie pojawiły się po tych diagnozach wymieniłem po kolei sondę nr1, przepływomierz, sondę nr 2. Efekt jest taki, że teraz nie mam problemów z ruszaniem i nie pali się już check, auto jeździ dobrze. Jest tylko pewna kwestia. Po wymianie przepływomierza jeździłem przez pewien czas (ok. 1kkm-1,5kkm) tylko na Pb i w tym czasie zero check i bledów. Na drugi dzień po załączeniu LPG, zaobserwowałem, że pomimo braku świecącego check pojawił się błąd 0170 i taki uśpiony jest do dziś. Teraz nie wiem czy dopóki nie zaświeci się check to mogę być spokojny czy raczej jest ryzyko że spotka mnie podobny problem z tłokami jak u ciebie.
P.S.
Ja wymieniałem wszystkie podzespoły na oryginalne. Powinny być Siemensa, ale we wszystkich sklepach i aukcjach otrzymywałem informacje, że teraz Siemens robi te częsci pod marką VDO (nawet na forum gdzieś były podane oznaczenia sond zarówno Siemenas jak i VDO). Wyszło dość drogo ale jak już wspomniano w tym wątku komputer siemensa nietoleruje zbytnio zamienników.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Mamy szczęście,że w naszych silnikach jest sterownik Siemensa,ale na nasze nieszczęście,wszelaki osprzęt Siemensa jest niestety najdroższy w zakupie.Koenig pisze:Jak wyglądał Twój problem z błędem 0170 - czy jednocześnie z błędem 0170 palił ci się check czy po prostu odczytałeś go op-comem przy braku sygnalizacji kontrolki check.wojtek1985 pisze:witam, ja mialem problem, z p0170, az upalilo mi tloka(ciach)
wczesniejszych bledow caly czas pokazuje p0170 mieszanka za bogata-obency, i op com caly czas pokazuje bogata mieszanke z obydwoch sond. podejrzewam pierwsza sonde? jak myslicie? mam do wyboru boscha ls7 uniwersalna za 220 lub siemensa dedykowana za 380 ktora kupic? co myslice o boschu ls07 ma ktos taka? dodam jeszcze ze po uszkodzeniu tamtego silnika byly takie same bledy jak teraz;/
Ja z błędem 0170 walczę od kilku miesięcy. Zaczęło się od tego, że po dłuższym postoju były problemy z ruszaniem a po ok 3-4 mies. dodatkowo zapalił się check i wypedałowałem błąd 0170. Po diagnozie kilku pseudofachowców i kolejnych błędach, które sie pojawiły się po tych diagnozach wymieniłem po kolei sondę nr1, przepływomierz, sondę nr 2. Efekt jest taki, że teraz nie mam problemów z ruszaniem i nie pali się już check, auto jeździ dobrze. Jest tylko pewna kwestia. Po wymianie przepływomierza jeździłem przez pewien czas (ok. 1kkm-1,5kkm) tylko na Pb i w tym czasie zero check i bledów. Na drugi dzień po załączeniu LPG, zaobserwowałem, że pomimo braku świecącego check pojawił się błąd 0170 i taki uśpiony jest do dziś. Teraz nie wiem czy dopóki nie zaświeci się check to mogę być spokojny czy raczej jest ryzyko że spotka mnie podobny problem z tłokami jak u ciebie.
P.S.
Ja wymieniałem wszystkie podzespoły na oryginalne. Powinny być Siemensa, ale we wszystkich sklepach i aukcjach otrzymywałem informacje, że teraz Siemens robi te częsci pod marką VDO (nawet na forum gdzieś były podane oznaczenia sond zarówno Siemenas jak i VDO). Wyszło dość drogo ale jak już wspomniano w tym wątku komputer siemensa nietoleruje zbytnio zamienników.
Oczywiście!
W swoim temacie podziękowałem koledze @janekW67 za nakierowanie na przepływkę, u mnie okazała się też już kiepska, po wymianie także napięcie na sondach zaczęło pokazywać bardziej normalne napięcia, więc coś w tym jest, ale skoro kolega @wojtek1985 ją wymienił nasuwa się pytanko czy na oryginał nowy/używany czy zamiennik, to jednak ważne, a używki też nie wiadomo w jakim stanie. U mnie wcześniej pomimo świecącego checka nie było żadnego problemu-spalanie niskie, silnik pracuje równo, jedynie mulił na zimnym i trzabyło ruszać z wyższych obrotów, aby nie telepał silnikiem. Wojtek, napisz na jakie części wymieniałeś, jeżeli zamienniki to chyba masz odpowiedź, a jeżeli nowe siemens to szukać trzeba przyczyny gdzie indziej. Upalony tłok to nie wina przepływki czy sondy, a po prostu zużyty silnik/zatkany jakiś kanał olejowy i inne podobne uszkodzenia typowo mechaniczne, a nie elektroniczne. Oby wymieniony silnik służył lepiej
Bolało, oj bolało płakałem i płaciłem. Podejrzewam że sondę nr2 "zabili" mi wróżbici z warsztatu narażając na niepotrzebny wydatek, natomiast pocieszam się tym że sonda nr1 i przepływomierz ma swój ograniczony żywot przynajmniej z lektury forum by to wynikało wiec ich wymiana mogła być uzasadniona, tym bardziej że główne problemy: z ruszaniem po postoju i palący się check póki co nie wystąpiły. Nadal niepokoi mnie ten ukryty błąd 0170 który towarzyszy jeździe na LPG ale może TTTM.janekW67 pisze:(ciach)Mamy szczęście,że w naszych silnikach jest sterownik Siemensa,ale na nasze nieszczęście,wszelaki osprzęt Siemensa jest niestety najdroższy w zakupie.
Dlatego zdecydowałem się na nowe oryginały, założenie oryginalnej użzywki czy nowego zamiennika nie gwarantuje że praca silnika wróci do normy.kacza1982 pisze:W swoim temacie podziękowałem koledze @janekW67 za nakierowanie na przepływkę, u mnie okazała się też już kiepska, po wymianie także napięcie na sondach zaczęło pokazywać bardziej normalne napięcia, więc coś w tym jest, ale skoro kolega @wojtek1985 ją wymienił nasuwa się pytanko czy na oryginał nowy/używany czy zamiennik, to jednak ważne, a używki też nie wiadomo w jakim stanie. U mnie wcześniej pomimo świecącego checka nie było żadnego problemu-spalanie niskie, silnik pracuje równo, jedynie mulił na zimnym i trzabyło ruszać z wyższych obrotów, aby nie telepał silnikiem. Wojtek, napisz na jakie części wymieniałeś, jeżeli zamienniki to chyba masz odpowiedź, a jeżeli nowe siemens to szukać trzeba przyczyny gdzie indziej. Upalony tłok to nie wina przepływki czy sondy, a po prostu zużyty silnik/zatkany jakiś kanał olejowy i inne podobne uszkodzenia typowo mechaniczne, a nie elektroniczne. Oby wymieniony silnik służył lepiej
Cześć może być sprawna ale:
1. sterownik auta nie będzie chciał z nim współpracować i wprowadzi nas w błąd że winny jest inny element elektroniki
2. sprzedawca przeważnie odmówi przyjęcia zwrotu, bo część została użyta i jednocześnie jest sprawna, więc zapłacimy za część która będzie nam niepotrzebna
Koledzy już wcześniej pisali że po pożyczeniu z innego auta sprawnej sondy czy przepływki nie było poprawy, pomimo że u dawcy ten element działał ok, i dopiero zakup tej samej częsci ale nowej rozwiązał problem.
-
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: ropczyce
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Moglbys mi napisac jak najprosciej sprawdzic przeplywke? dysponuje op-comem ewentualnie miernikiem, pojecie o mechanice jakies tam mam znikome, w koncu silnik wymienilem praktycznie sam:) teraz druga sprawa, sonda przednia wymieniona na VDO. wczesniejsza byla GM, siemensa wiec oryginal. p0170 jest nadal( obroty faluja, ale nie wiem czy to ta sama usterka, bo na starym silniku p0170 byl zawsze, a obroty nie zawsze falowaly) Podczas wymiany silnika zauwazylem, ze poprzedni wlasciciel wyzucil katalizator, wiec go nie ma i teraz nie wiem czego sie zlapac, czy p0170 moze byc z drugiej sondy przez to ze nia ma kata??janekW67 pisze:Proponuję jeszcze sprawdzić przepływomierz. Jego wadliwa praca,skutkuje nieprawidłowymi wskazaniami obu sond. Jeśli natomiast musiałbyś wymienić sondę,to powinna to być sonda Siemensa,ponieważ w tym silniku jest sterownik Siemensa,który nie zawsze toleruje zamienniki osprzętu.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
VDO,to praktycznie jest wyrób Siemensa. Brak kata może być przyczyną wystąpienia błędu P0170. Nie mam op-comu,więc w tym temacie Ci nie pomogę. Na pewno na TECH-u 2 da to się sprawdzić. W tej chwili nie pamiętam jaka powinna być temperatura powietrza w przepływce i w jakich zakresach powinny być podawane dawki powietrza. Ja bym udał się do dobrego warsztatu z tym problemem.
Oczywiście!
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
w niektórych silnikach w OC możesz podnieść obroty na biegu jałowym.luk-asz pisze:Witam.Podłącze się pod temat,mam zafira 1.8 ostatnio zmieniłem silnik z 116 na 125koni niby wszystko jest ok ale ma za niskie obroty w granicach700 i lekko falują,czy przyczyną może być sonda ze 116?czy do 125 musi być inna sonda?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
janekW67, właśnie o ile się nie mylę to z18xe ma dwie sondy przed i za katalizatorem.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 06:06 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.