zasadniczo moznaby jeszcze sciagnac kolektor i wyczyścic go dobrze. tak samo zrobic z EGRem.
ja osobiscie co 2 wymiany oleju rozbieram węże od pompy do wtrysków, ściagam kolektor i go czyszcze.
ale biały dym sugeruje o zapowietrzaniu sie układu paliwowego. przeglądnąłbym dobrze wszystkie węże dookoła filtra oraz dookoła pompy. być może sparciały zrzuty z wtryskiwaczy i tam sie leje. a komputer błedów nie wyłapie.
Zrób małego testa (niekonieczine zdrowego dla ukł. paliwowego, ale jedna czy dwie takie próby drastycznie nie wejdą na jego żywotnosć) przed zgaszeniem silnika wieczorem przytrzymaj go tak na 3.5 - 4 tys obr, potem pusc gaz, niech zejdzie do 1000 obr i zgaś jak rano odpali normalnie - przelewy i zrzuty z wtrysków sa przyczyną zapowierzenia.
to tak z mojego doświadczenia Ci moge powiedzieć
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!