[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki
Moderator: Sebu$
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Kookmis pisze:tak zrobię kolego, ale na razie się pobawię i spróbuje ja czymś przemyć, popsikam środkiem do czyszczenia przepustnicy i poczekam aż wszystko odparuje, jak i tak jest zepsuta to niczym nie ryzykuje a sprawdzę czy coś pomogło
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6008
bazyliszek72
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
objawy się zgadzają z objawami w zafirze ojca po odpaleniu auto odpala bez problemowo chodzi na wolnych obrotach ale w momencie dodania gazu tylko że nawet na rozgrzanym silniku reakcja na pedał gazu jest taka że się zaczyna jakby dusić i po przeczytaniu tematu myślałem że to też przepływka ale po oględzinach stwierdziłem że przepływki wogóle nie ma i nie było dodam że to była wersja 1.6 cng ale przerobiona na LPG. auto jak chwile pochodzi przełączy się na gas to chodzi już normalnie czyli wskazuje na układ paliwowy ale pompa zmieniona wtryski wymienione i bez zmian. Po podłączeniu pod OP-COMa błędów brak. PYTANIE co jeszcze można sprawdzić za nim się poddam i oddam ją komuś na warsztat i niech on główkuje.
Kolega który bardziej zna się na samochodach niż ja powiedział że przepływomierz jest potrzebny tylko do paliwa a jak ktoś ma gaz i po nagrzaniu się silnika i po przełączeniu na LPG czujnik przepływomierza nie daje sygnału do kompatura sterującego gazem bo sam sobie radzi z doborem mieszanki. Przynajmniej tak go zrozumiałem. A jak chodzi o moją sprawę ... Popsikałem mój przepływomierz i troszkę tym go przeczyściłem, on nie wydawał się jakoś szczególnie brudny ale jak stwierdziłem że i tak jest do wymiany to spróbowałem. Odpiąłem klemy by po czyszczeniu chciałem zostawić auto bez zasilania by komputer się "zresetował" podłączyłem przepływomierz ale zapomniałem podpiąć wtyczkę od przepływki i po odpaleniu włączyła się kontrolka silnika. gdy podpiąłem przepływomierz kontrolka nie zgasła więc odpiąłem klemy jeszcze raz i zostawiłem na kilka godzin. gdy znów podpiąłem klemy i zapaliłem silnik kontrolka świeciła nadal, na jałowym biegu i na samej benzynie zagrzałem silnik do momentu włączenia się wiatraka, podobno tak trzeba zrobić by komputer nabrał nowych "przyzwyczajeń" i dobrze się nastawił. Nie zauważyłem falowania obrotów na jałowym biegu, przejechałem się kilka kilometrów na benzynie cały czas by sprawdzić czy się coś nie pogorszyło. troszkę go szarpało ale bez jakiś wielkich problemów. Na drugi dzień zrobiłem kasowanie błędów metodą dwóch pedałów (pedał gazu i hamulca przyciskamy równocześnie i przekręcamy kluczyk na pozycję 2 i czekamy aż kontrolka samochodu z kluczykiem zacznie mrygać krótkimi impulsami po czym zgaśnie na dłuższy czas czyli na dwie sekundy może więcej. Po takim zabiegu odpaliłem silnik i kontrolka silnika już nie świeciła a silnik na ssaniu reagował na przyciśnięcie pedału gazu, a przypominam że miałem duży z tym problem bo jak chciałem dać gaz to obroty spadały do 500 i się dusił. Przepływomierz prędzej czy później pewnie będzie do wymiany ale przynajmniej jestem pewien że on jest wadliwy i robił mi psikusy gdy odpalałem samochód na zimnym silniku więc mogę wykluczyć sondę lambda i przekaźnik .
Kolego czym popsikałeś przepływomierz i jak przeczyściłeś, chętnie tak samo potraktuję mój stary (leży sobie w piwnicy) i sprawdzę czy się polepszy, co prawda kupiona używka nie jest najgorsza, jednak chciałbym sprawdzić to sam odkładam powoli na nową część, ale jednak 500zł nie zbierze się w miesiąc, z góry dzięki za pomoc
zostało mi troszkę spreju do czyszczenia przepustnicy koszt 20 pln jak odpiąłem przepływkę popsikałem druciki w środku i wewnętrzną stronę czujnika w kształcie kwadratu( wszystko od środka gdzie przepływa powietrze) ja nie mam tego obudowanego w plastik tylko wystające druty i przez plastikową kratkę psiknąłem wszystko by zmyć bród, siatkę metalową też i odczekałem do odparowania, tylko sprejem,żadnego pędzelka czy coś w tym rodzaju
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Musisz kupić odpowiedni na innym w ogóle ci nic się nie polepszy w tym dziale http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10694
vin i cześć poda ci numer jaki powinien być
nie kupuj na pałe!!!! bo możesz się przejechać
vin i cześć poda ci numer jaki powinien być
nie kupuj na pałe!!!! bo możesz się przejechać
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Rafał co do tuby czy czegoś co chciałbyś rozszyfrować najlepiej zrob zdjęcie.rafaellowarszaw pisze:Witam wszystkich.
Zafira A prod 10/2003 1,8 16v 125km tylko benzin
Po dłuuuugich poszukiwaniach problemów z moją Zośką (na zimnym silniku falowanie obrotów 750-1500) i dziwny zapach z rury wydechowej (taki jakby była benzyna z olejem) ale oleju ani grama nie bierze- objawy się uspokajają dopiero jak silnik pochodzi z 30sek na obr 3000 odkryłem że to na 95% przepływomierz...
Pytanie do ogółu. Jaki przepływomierz lepszy: używany SIENEMSA/ VDO lub Bosha czy nówka LUCAS/ SKF bądź jakieś NoName za 130zł na allegro?
Pytam się jeszcze o taką tubę (średnica większa niż garnek 2l)-taka czarna znajdująca się pod silnikiem- co to może być? osuszacz od klimatyzacji czy jakiś filtr?- od razu piszę że to nie jest filtr oleju....
pozdrawiam i proszę o porady
Rafał
Zwykle, poglądowe, nie konkursowe
Przepływkę uważam, że żadnych no name.
Najlepiej oryginał. Nowy.
Używany może byc jedynie po czyszczeniu i po tygodniu użytkowania dawać efekty jak przed jego wymianą.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2015, 05:52 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy.
Wytłumaczcie mi taką rzecz:
Czy o uszkodzeniu przepływomierza może świadczyć fakt, iż przy +9st celc na dworze w op-com pokazuje temp. wlotu 22st. celc, a po wyjęciu przepływki na kilka minut poza zafirkę i wpięciu i ponownej diagnostyce pokazuje +18 (oczywiście po ok min od wpięcia jest znowu +22st celc). Bo przepływ powietrza (na ciepłym silniku) na jałowym biegu jes 9-11 kg/h???
Czy takie podawanie błędnej temp. powietrza na przepływce może odpowiadać za moje problemy z silnikiem???
pozdrawiam
Rafał
Wytłumaczcie mi taką rzecz:
Czy o uszkodzeniu przepływomierza może świadczyć fakt, iż przy +9st celc na dworze w op-com pokazuje temp. wlotu 22st. celc, a po wyjęciu przepływki na kilka minut poza zafirkę i wpięciu i ponownej diagnostyce pokazuje +18 (oczywiście po ok min od wpięcia jest znowu +22st celc). Bo przepływ powietrza (na ciepłym silniku) na jałowym biegu jes 9-11 kg/h???
Czy takie podawanie błędnej temp. powietrza na przepływce może odpowiadać za moje problemy z silnikiem???
pozdrawiam
Rafał
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
W przepływomierzu jest czujnik temperatury powietrza zewnętrznego. Lub coś w tym stylu z tego co wiemrafaellowarszaw pisze:Czy o uszkodzeniu przepływomierza może świadczyć fakt, iż przy +9st celc na dworze w op-com pokazuje temp. wlotu 22st. celc, a po wyjęciu przepływki na kilka minut poza zafirkę i wpięciu i ponownej diagnostyce pokazuje +18 (oczywiście po ok min od wpięcia jest znowu +22st celc)
Ostatnio zmieniony 07 paź 2015, 23:14 przez lawless, łącznie zmieniany 2 razy.
Myśl samodzielnie!
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy.
Pytam się konretnej grupy posiadającej Zafirki A z silnikiem 1,8 16v 125km.
Jakich marek macie przepływomierze zamontowane?
Mam dylemat. Mam uszkodzoną przepływkę (na kompie u mechanika pokazało błąd przepływki. A u kumpla na diagnostyce pokazuje mi temp wlotu powietrza o kilkanaście st.celc wyszą niż na dworze- przykład na dworze jest 9,5 st a na kompie pokazuje 22st.) Przez to przez pierwsze kilka minut po odpaleniu obroty falują (750-1500), zafirka dławi się, kopci (z rury czuć jakby benzyna się nie dokońca spalała). Co prawda na rozgrzanym silniku pokazuje wlot poweitrza 9-11kg/h ale...
Cały czas wacham się czy zainwestować i kupić SIENEMSA (na allegro 470) czy może kupić DELPHI (już są po 280zł)..
Z góry dzięki za wasze odpowiedzi
Rafał
Pytam się konretnej grupy posiadającej Zafirki A z silnikiem 1,8 16v 125km.
Jakich marek macie przepływomierze zamontowane?
Mam dylemat. Mam uszkodzoną przepływkę (na kompie u mechanika pokazało błąd przepływki. A u kumpla na diagnostyce pokazuje mi temp wlotu powietrza o kilkanaście st.celc wyszą niż na dworze- przykład na dworze jest 9,5 st a na kompie pokazuje 22st.) Przez to przez pierwsze kilka minut po odpaleniu obroty falują (750-1500), zafirka dławi się, kopci (z rury czuć jakby benzyna się nie dokońca spalała). Co prawda na rozgrzanym silniku pokazuje wlot poweitrza 9-11kg/h ale...
Cały czas wacham się czy zainwestować i kupić SIENEMSA (na allegro 470) czy może kupić DELPHI (już są po 280zł)..
Z góry dzięki za wasze odpowiedzi
Rafał