Strona 1 z 1
Regulacja turbiny
: 05 sty 2012, 21:28
autor: Skasowany użytkownik 6483
Witam kolegów ponownie , wczytywałem się tu w posty dotyczące silników w Zośkach i w jednym poście dotyczącym problemów z turbinką , ktoś napisał ,że istnieje możliwość wyregulowania na jakimś cięgnie turbinki w ten sposób by "brała " szybciej. U mnie jest tak,że w zasadzie tak do 2700obr. auto to zwykły diesel-muł. Nie ukrywam ,że mnie to drażni , więc jeśli istnieje możliwość regulacji by wyczuwalny moment doładowania pojawiał się wcześniej to poproszę o wskazówki jak i gdzie to podkręcić . Jeśli temat był już gdzieś wałkowany to poproszę o wskazówki gdzie tego szukać . Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość
: 05 sty 2012, 22:04
autor: Harry200
W Zośkach po odpaleniu cięgno jest zaciągane do końca i dopiero jak jest za duże doładowanie to cięgno porusza kierowniczką w turbinie,także nie wiem czy to coś da jak ją mocniej dociągniesz,sprawdź sobie jakie masz ciśnienie doładowania...
: 05 sty 2012, 22:05
autor: Skasowany użytkownik 6483
No dobrze ale ja jestem w tej materii zielony, więc podpowiedz mi , jak mam zmierzyć to ciśnienie doładowania? Będe wdzięczny za każdą podpowiedź .
: 06 sty 2012, 11:54
autor: toldek1
jarecki69 pisze:No dobrze ale ja jestem w tej materii zielony, więc podpowiedz mi , jak mam zmierzyć to ciśnienie doładowania? Będe wdzięczny za każdą podpowiedź .
Najprościej użyć programu diagnostycznego/testery TECH2, OP-Com, KTS itp/ odczytać parametry ciśnienia doładowania czyli porównać wyliczone doładowanie przez ECU i porównać z rzeczywistym, ideałem jest gdy przy określonej prędkości obrotowej wartości są takie same.
Można pomierzyć manometrem ale metoda niedokładna, chyba że jednocześnie mamy odczyt
z testera wartości wymaganej/ wyliczonej przez ECU/. Pomiar na nie obciążonym silniku nie jest właściwy. Gruszką a właściwie jej długością cięgna nie należy kręcić
zwykle nawet śruba kontrująca zabezpieczona jest żółtą farbą.