Problemy z silnikiem z LPG/ładowanie
Moderator: Sebu$
Problemy z silnikiem z LPG/ładowanie
witam
wszystko zaczęło się po założeniu gazu... najpierw zaczął brać olej dolewałem po pół litra co dwa tygodnie, potem oddałem auto do mechanika zrobił kapitalke i teraz cały czas jest mokry silnik raz mi poprawił ale zaczęło się od nowa wyciek jest zaraz pod "klawiaturą" macie pomysł co to jest? wcześniej brał olej ale był suchy jak pieprz! czy to słynna uszczelka pod głowicą czy jakaś inna? dałem 2000zł za remont i mam spieprzone auto że aż się płakać chce
druga sprawa coś jest nie tak z ładowaniem... to znaczy silnik skacze o od 800 obrotów do 400 i z powrotem przy niskich obrotach tak charakterystycznie "bulgocze" trochę jak diesel, czasem jak zamykam szybę to światła bledną i z tłumika słychać takie charakterystyczne "pyrkanie" Panowie co to może być? nie stać mnie oddać auto do renomowanego zakładu więc robię gdzie się da ale lepiej wiedzieć co się dzieje zanim się odda auto stąd pytam.
P.S. mechanik który założył mi gaz (sekwencja) mówił że może to cewka ale nie wie na pewno.
Bardzo proszę o pomoc jak trzeba to opiszę dokładniej z góry dziękuję za każdą nawet malutką wskazówkę, bardzo lubie moją Zośkę i chciał bym ją raz i dobrze naprawić
wszystko zaczęło się po założeniu gazu... najpierw zaczął brać olej dolewałem po pół litra co dwa tygodnie, potem oddałem auto do mechanika zrobił kapitalke i teraz cały czas jest mokry silnik raz mi poprawił ale zaczęło się od nowa wyciek jest zaraz pod "klawiaturą" macie pomysł co to jest? wcześniej brał olej ale był suchy jak pieprz! czy to słynna uszczelka pod głowicą czy jakaś inna? dałem 2000zł za remont i mam spieprzone auto że aż się płakać chce
druga sprawa coś jest nie tak z ładowaniem... to znaczy silnik skacze o od 800 obrotów do 400 i z powrotem przy niskich obrotach tak charakterystycznie "bulgocze" trochę jak diesel, czasem jak zamykam szybę to światła bledną i z tłumika słychać takie charakterystyczne "pyrkanie" Panowie co to może być? nie stać mnie oddać auto do renomowanego zakładu więc robię gdzie się da ale lepiej wiedzieć co się dzieje zanim się odda auto stąd pytam.
P.S. mechanik który założył mi gaz (sekwencja) mówił że może to cewka ale nie wie na pewno.
Bardzo proszę o pomoc jak trzeba to opiszę dokładniej z góry dziękuję za każdą nawet malutką wskazówkę, bardzo lubie moją Zośkę i chciał bym ją raz i dobrze naprawić
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Kolego wogóole 1,6 ma apetyt na olej ja a też dolewam, może troche mniej jak ty ale to wszystko zależy od stylu jazdy, zauważyłem u siebie że jak jeżdze po mieście to oleju nie łyka dopiero w dłuższą trase i z prędkościami powyżej 100 km/h to cos tam łyknie tego oleju.
Jeżeli jest mokro pod klawiaturą to najwidoczniej uszczelka pod nią cieknie, może mechanior źle poskręcał albo starą dał ci zamiast nowej. Wymień ją koszt ok 25 zł chyba będzie taka usczelka kosztować a sam to zrobisz. Co do falowania obrotów to ja bym sprawdził jakie jest ładowanie, bierzesz miernik podpinasz pod aku i wszystko wiesz powinno być 14,4 na wolnych obrotach, bez obciążenia.
Jeżeli ładowanie jest w pożądku to ja bym najpierw wyczyścił pożądnie przepustnice z krokowcem, i erg-a, koszt znikomy a zobaczysz czy to może pomoże jak nie to może być cewka, chociaż przy uszkodzonej cewce auto przyspieszająć przerywa, jak jest u ciebie?
Pomógł bym ci z chęcią tylko mieszkamy od siebie 74 km, bo można by było pozamieniać pewne cześci takie jak cewke, czy krokowca, i zobaczyć w czym twi problem a nie wydawać niepotrzebnie kase, sama cewka ponad 300 zł. Jak chesz coś jeszcze dokładnie wiedzieć to pisz na PW.
Jeżeli jest mokro pod klawiaturą to najwidoczniej uszczelka pod nią cieknie, może mechanior źle poskręcał albo starą dał ci zamiast nowej. Wymień ją koszt ok 25 zł chyba będzie taka usczelka kosztować a sam to zrobisz. Co do falowania obrotów to ja bym sprawdził jakie jest ładowanie, bierzesz miernik podpinasz pod aku i wszystko wiesz powinno być 14,4 na wolnych obrotach, bez obciążenia.
Jeżeli ładowanie jest w pożądku to ja bym najpierw wyczyścił pożądnie przepustnice z krokowcem, i erg-a, koszt znikomy a zobaczysz czy to może pomoże jak nie to może być cewka, chociaż przy uszkodzonej cewce auto przyspieszająć przerywa, jak jest u ciebie?
Pomógł bym ci z chęcią tylko mieszkamy od siebie 74 km, bo można by było pozamieniać pewne cześci takie jak cewke, czy krokowca, i zobaczyć w czym twi problem a nie wydawać niepotrzebnie kase, sama cewka ponad 300 zł. Jak chesz coś jeszcze dokładnie wiedzieć to pisz na PW.
niepotrzebnie robiłem ten remont:/ trzeba było dolewać a tak to diabli wiedzą co się dzieje. Powiedzcie mi jak odróżnić czy to uszczelka pod klawiaturą szwankuje czy ta pod głowicą nie jestem mechanikiem tak naprawdę to moje pierwsze auto.
I czemu z tłumika słychac takie "pykpykpykpyk" ? co jeszcze mogę mieć do wymiany??
I czemu z tłumika słychac takie "pykpykpykpyk" ? co jeszcze mogę mieć do wymiany??
zaraz po remoncie miałem podobną awarię i mechanik wymienił mi ją było ok. teraz to samo. Powiedzcie mi jeszcze Panowie że zbyt duży stan oleju mógł ją uszkodzić?? bo pamiętam że na początku miałem cały bagnet a nawet troszkę więcej. Co w ogóle może spowodować zbyt duży stan oleju w silniku? generlanie silnik zaczął brać olej od kiedy wlałem mineralny mobil. Potem ten felerny remont i się zaczęło...KOPERNIK pisze:Witam ..
Kolego forlorn81, może nie potrzebnie pospieszyłeś się z tym remontem ..
Gaz ma to do siebie że wytwarza wyższą temperaturę w komorze tłoków i przez to też lecą uszczelki głowicy .
Wracając do uszczelki klawiatury może masz nadpękniętą obudowę skoro uszczelkę masz ok a olej leci
źle się troszkę wyraziłem, chodzi o to co sie stanie jak wlejesz za dużo oleju do silnika? może to uszkodzić uszczelkę pod klawiaturą?KOPERNIK pisze:Przybywanie oleju może być przyczyną uszkodzonej uszczelki pod głowicą z czym się wiąże ubywanie płynu chłodniczego w układzieforlorn81 pisze: Co w ogóle może spowodować zbyt duży stan oleju w silniku?
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
W służbowej marei odkad pamietam stan oleju jest utrzymywany ok 2-3mm powyżej maxa. Autko ma 400tys i nic z silnikiem sie nie stało. Troszkę wiecej w Twoim wypadku to ile ? To ze wymieniłes na mineralny to nie jest przyczyną brania oleju, wrecz przeciwni gestszy olej moze (nie musi) byc nawet mniej brany. Sprawdz dokladnie uszczelke pod klawiatura w silniku C20NE uszczelke pod klawiatura wymieniam co 4-6tys. A moze mechanik nie podkleił Ci uszczelki sylikonem.forlorn81 pisze: Powiedzcie mi jeszcze Panowie że zbyt duży stan oleju mógł ją uszkodzić?? bo pamiętam że na początku miałem cały bagnet a nawet troszkę więcej. Co w ogóle może spowodować zbyt duży stan oleju w silniku? generlanie silnik zaczął brać olej od kiedy wlałem mineralny mobil. Potem ten felerny remont i się zaczęło...
[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 09:57 ]
Wiecej oleju wieksze ciśnienie. uszczelki terazz sa tak do d***y zrobione ze czasami juz po pierwszym odpaleniu olej sie przez nie wydostaje (uszczelki korkowe).forlorn81 pisze:źle się troszkę wyraziłem, chodzi o to co sie stanie jak wlejesz za dużo oleju do silnika? może to uszkodzić uszczelkę pod klawiaturą?KOPERNIK pisze:Przybywanie oleju może być przyczyną uszkodzonej uszczelki pod głowicą z czym się wiąże ubywanie płynu chłodniczego w układzieforlorn81 pisze: Co w ogóle może spowodować zbyt duży stan oleju w silniku?
właśnie zawiozłem auto od razu mi powiedział że to uszczelka pod klawiaturą ale mówi że nie wie ja to możliwe bo już dwie założył i za każdym razem to samo się dzieje. Gorsze jest to że silnik nie równo pracuje oprócz tego "pyrkania" z rury wydechowej widać też że spaliny też tak nieregularnie wylatują tak w rytm tego"pyrkania". Mam przeczucie że może to mieć związek z cewką, jak sądzicie?
forlorn81, na czym polegał ten remont?? jeśli tylko wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów to nie remont i po takim zabiegu musi brać olej zanim się pierścienie dotrą (pierścienie nowe są okrągłe a tuleje cylindrów już dawno nie są)
dobrze myślisz, pyrka bo np. wypadają zapłonyforlorn81 pisze:Mam przeczucie że może to mieć związek z cewką, jak sądzicie?
bo miałeś korkową i zapewne nie używałeś klucza dynamometrycznego, najlepiej było założyć pokrywę od X20SE albo X17DTL i po sprawiekamil12luty pisze:w silniku C20NE uszczelke pod klawiatura wymieniam co 4-6tys
no tak uszczelniacze, pierścienie, planowanie głowicy i uszczelka pod nią. ale moim zdaniem planowanie nie potrzebnie robił bo silnik był suchy jak pieprz.cieniassss pisze:forlorn81, na czym polegał ten remont?? jeśli tylko wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów to nie remont i po takim zabiegu musi brać olej zanim się pierścienie dotrą (pierścienie nowe są okrągłe a tuleje cylindrów już dawno nie są)
dobrze myślisz, pyrka bo np. wypadają zapłonyforlorn81 pisze:Mam przeczucie że może to mieć związek z cewką, jak sądzicie?
bo miałeś korkową i zapewne nie używałeś klucza dynamometrycznego, najlepiej było założyć pokrywę od X20SE albo X17DTL i po sprawiekamil12luty pisze:w silniku C20NE uszczelke pod klawiatura wymieniam co 4-6tys
Powiedzcie mi jeszcze czy grozi jazda z niesprawną cewką?? bo mi Zośka dziwnie pyrka na luzie i nie mogę jechać z jednostajną prędkością bo zaczyna szarpać. Postaram się to zrobić jak najszybciej
[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 14:07 ]
właśnie mi zadzwonił mechanik i mówi że to dekiel przepuszcza (chyba chodzi mu o pokrywe) jutro ma jechać załatwić nową. Jak macie jakieś typy pokryw dajcie znać
P.S. ile kosztuje pokrywa?