która lepsza

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
chirus75

która lepsza

#1 Post autor: chirus75 »

witam serdecznie mam pytanie: planuje kupno opelka{1999-2002r.} z silnikiem 1.8 16V -ale z jakim silnikiem 116 czy 125 konnym?który silnik jest lepszy do lpg ,który lepiej to znosi?
dziękuję za wszelkie podpowiedzi.czy ,może zostać przy benzynie?
pzdr :D

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

chirus75, hej! ja posiadam 1.8 16v 125KM bez lpg i nie mam zamiaru lpg montować. jestem za mocniejszym motorkiem,zawsze to kilka koników więcej. a montować,czy nie montować,to decyzję musisz podjąć sam,bo zwolenników może być tylu co przeciwników. opłacalność lpg zależy też,czy będziesz dużo jeździł. :)
Oczywiście!

paweldudala

#3 Post autor: paweldudala »

Wcześniej miałem Astrę 1,6 16V i założyłem LPG przy stanie licznika 150tyś (Nie wiem o ile licznik był cofnięty a na pewno był) sprzedałem z licznikiem 250tys i wszystko było bez problemu za wyjątkiem dolewania oleju około 0,8L na jakieś 600 kilometrów. Żadnych wycieków z uszczelek całość była wchłaniana co było widać po obrazku w lusterku. Ale ogólnie polecam o ile cena LPG nie podskoczy.

chirus75

#4 Post autor: chirus75 »

janekW67 pisze:chirus75, hej! ja posiadam 1.8 16v 125KM bez lpg i nie mam zamiaru lpg montować. jestem za mocniejszym motorkiem,zawsze to kilka koników więcej. a montować,czy nie montować,to decyzję musisz podjąć sam,bo zwolenników może być tylu co przeciwników. opłacalność lpg zależy też,czy będziesz dużo jeździł. :)

a jak silnik ten znosi taką instalację?bo słyszałem że ten mocniejszy silnik ma parę upierdliwych wad nie wiem jakie to wady ale zapewne auto w tym wieku to ma juz trochę najechane i dziwne by było gdyby się nic nie działo

pzdr :piwo:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 »

dobrze by było,żeby parę osób,które mają zamontowaną instalację w motorku 1.8 16v 125KM się wypowiedziało na ten temat.ja nie mam LPG i autko sprawuje się idealnie.pozdro
Oczywiście!

Pientaszek

#6 Post autor: Pientaszek »

Posiadam Zofie z silnikiem 1,8 116KM i złożyłem instalacje sekwencje Lovato Smart autko chodzi jak zegarek. Mogę z czystym sumieniem polecić taki zestaw.

chirus75

#7 Post autor: chirus75 »

:piwo:
Pientaszek pisze:Posiadam Zofie z silnikiem 1,8 116KM i złożyłem instalacje sekwencje Lovato Smart autko chodzi jak zegarek. Mogę z czystym sumieniem polecić taki zestaw.
witam a gzie jest wtedy zbiornik na gaz jeśli w bagażniku sa fotele?
pytam bo nigdy nie miałem auta na gaz i jakoś nie mogę się przekonać ale przy takiej cenie paliwa to jedyne wyjście .
dzięki za podpowiedz ,poczekam jeszcze na opinie "125konnych" użytkowników :piwo:

[jakie jest spalanie na gazie?]

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#8 Post autor: darek_s »

Zbiornik na gaz jest w miejscu kola zapasowego pod autem a co do spalania zalezy od instalacji i tego jaki styljazdy preferujesz.Moje realne spalanie to 12 miasto 10 poza nim.pzdr.

narkaz

#9 Post autor: narkaz »

Ja mam instalację BRC Sequent. Mój silnik to Z18XE 125kM i jak do tej pory nic się nie dzieje, a przejechałem już na gazie jakieś 20 000km. Silnik chodzi równiutko. Spalanie na poziomie 10 - 11L, zależy od ciężkości nogi. :lol:

maniuni

#10 Post autor: maniuni »

W temacie gazu jest jedna zasada.Nie powinno się zakładać gazu do samochodu który ma przejechane ponad 100tys.km.Powód jest prosty.Podczas jazdy na benzynie na pierścieniach powstaje nagar i dopóki jeździsz na benzynie wszystko jest OK, ale gaz ma właściwości myjące i te wszystkie nagary wyczyści a co za tym idzie silnik zacznie spalać(brać) olej.Oczywiście nie od razu tylko po przejechaniu od kilku do kilkudziesięciu tys km.W Twoim przypadku najlepszym wyjściem jest kupić samochód z zamontowanym już gazem (najlepiej od nowości).Wystrzegaj się samochodów w których gaz został zamontowany nie dawno(tak robią handlarze aby zachęcić do kupna).Jeżeli już zdecydujesz się zakładać gaz to zakładaj zawsze markową instalację dokładnie dostosowaną do danego modelu i w porządnym warsztacie.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#11 Post autor: firek »

chirus75, co do montazu instalacji LPG w tych silnikach to oba bardzo dobrze nadaja się pod LPG.
Oczywiscie jeśli chodzi o wybór to wiadomo ze lepszy mocniejszy, niby 10 KM, ale zawsze się moga przydać.
Co do opini kolegi maniuni dotyczacej montazu, a własciwie nie zalecania montazu instalacji do aut z przebiegiem ponad 100 tys. to pozwolę się niezgodzić, co potwierdzic moge z autopsji(w kilku autach które miałem gaz był zakładany kiedy na liczniku juz było po 100 i żadnego zwiększenia zuzycia oleju nie obserwowałem: Lada nie brała, Audi nie brało, Astra nie brała, Zoska nie zmieniała poboru).
Nie polecam też zakupu auta jak sądzę około 10 letniego z fabryczna bądz niemalze od razu zamontowana instalacją. Akurat OPEL do swoich aut jako instalacje salonową w tamtym okresie montował bardzo droga w eksploatacji instalacje KOLTEC NECAM. Teraz poprostu będzie taka instalacja generowac znaczace koszty niejednokrotnie przekraczajace koszt nowej instalacji:
Po 10 latach butla LPG musi przejść próbe wodna-koszt około 400( oczywiscie większość butli które były zamontowane na zewnatrz auta ulega korozji więc nie przechodzą kontroli urzednika TDT- WYMIANA koszt około 700)
Po dosyc znacznym przebiegu, a nie sądze aby 10 letni samochód przejezdził 50-60 tys tylko raczej trzeba dopisać 1 z przodu w instalacjach padaja reduktory( w zaleznosci od instalacji koszt od 300 do 1000 zł), a także wtryskiwacze (koszty podobne jak przy reduktorach), a i oczywiście zdarzaja sie przypadki uszkodzen sterownika....
Wystarczy ze taka plaga awarii zdarzy sie nam w ciagu np 2LAT i okaże sie ze spokojnie mielibyśmy nowa instalację....


A jesli juz montowac to tylko cos markowego jednego producenta i w warsztacie który wie co robi.
Pozdrawiam

adasko

#12 Post autor: adasko »

maniuni pisze:W temacie gazu jest jedna zasada.Nie powinno się zakładać gazu do samochodu który ma przejechane ponad 100tys.km.
Wydaje mi się ze w nowszych silnikach to nie jest problem, może w starych polonezach tak. Dlaczego? Malo kto wie jaki ma przebieg w aucie szczególnie używanym i nieraz zakłada gaz powyżej 200 (realnych) tysiecy i jakoś jeździ. Pozdrawiam :piwo: :piwo:

maniuni

#13 Post autor: maniuni »

Kolego firek w to że audi nie brało oleju to jeszcze mogę uwierzyć ale astra a już na pewno łada musiały nie tylko brać ale wręcz chlać olej.W swoim życiu miałem 3 łady więc wiem co piszę.Astre miał brat też dno.Poza tym ładnych pare lat jeździłem jako taksówkarz wiec na samochody na gazie napatrzyłem się aż nadto .Jeżeli napisał byś jakie przebiegi miały te samochody i kiedy był założony gaz było by jasne.Poza tym kolega chirus75 chce kupić Zośkę 10-12 letnią , więc nie strasz człowieka że go czeka finansowa masakra.Co do części to też mijasz się z prawdą .Po co na przykład wymieniać cały parownik (reduktor) jak można samemu za parę groszy wymienić "bebechy" i tyle , przecież obudowa się nie starzeje.Jeśli ktoś dbał o całą instalację to nie jest tak źle.Trzeba tylko poszukać

cieniassss

#14 Post autor: cieniassss »

maniuni pisze:Co do części to też mijasz się z prawdą .Po co na przykład wymieniać cały parownik (reduktor) jak można samemu za parę groszy wymienić "bebechy" i tyle
po 10 latach to już taniej wymienić parownik niż go naprawiać, poza tym sprzed 10 lat raczej nie będzie to sekwencja, więc lepiej całą instalację wymienić, jedyne co zostanie to wpis w dowodzie bo nawet zbiornik do wymiany
maniuni pisze:Astre miał brat też dno.
maniuni, mam astrę 1.8 z 92r. i nie bierze oleju, jeździ na 5w40 i między wymianami (co 12tys km) nawet nie sprawdzam, więc nie każda astra to dno i nie każdemu psu burek na imię

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#15 Post autor: firek »

maniuni, kolego ja nikogo nie strasze-pisze poprostu jakie są ceny i nie musze zmyslać co do tego czy cos bierze olej czy nie, jak masz chęć sprawdzic to zapraszam opelkiem nadal jezdzi kolega z pracy( autko przy montazu LPG miało okoł 120 tys teraz zapewne ponad 200), cóż z ładą sie rozstałem z racji słabej blaszki ale silnik 1.3 był żyletka( montaz przy 80(licznikowych) a sprzedana przy 30 z tym ze 2 razy zdąrzył sie przrekrecic tak więc 230.
Piszesz że jako taksiaż zdąrzyłeś się napatrzec na samochody z LPG ale ja je widuje codziennie na serwisie i uwierz bebechy parownika sie zuzywaja szczególnie gdy w układzie chłodzenia jest np: G12...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”