Strona 1 z 2
Problem 2 DTI jak zimny pali -Pomocy
: 27 sty 2012, 07:45
autor: Nygus
Witam,
może ktoś z was miał podobny problem:
Zafira 2 DTI silnik pali ładnie jak jest zimny świece się nagrzewają i pali z pierwszego ale jak przejadę krótki dystans lub przestygnie nie do końca (wtedy świeca się nie nagrzewa bo silnik wyczówa jeszcze jakąś tem. w komorze) i wtedy klops chce odpalić to kręcę chyba ze 30 sek.
Ale jak jest ciepły to też pali ładnie.
Zaobserwowałem że gdy świece żarowę się nagrzewają to pali ładnie ale gdy nie to straszna lipa. Podobny problem miałem w lato od czasu do czasu też strasznie długo kręcił ale jak ciepły silnik to pali ładnie. Wczoraj żona pojechała na zakupy w domu odpalił ładnie świece się nagrzały ale dzwoni do mnie za dwie godziny że chciała odpalić po zakupach i nic z tego wykręciła cały prąd z akumulatora
. (świece oczywiście się nie nagrzały bo był nie do końca wystudzony) Może ktoś przerabiał już taki temat proszę o podpowiedź.
: 27 sty 2012, 09:14
autor: rolex24
jedź do aso to wgrają nowy soft do sterownika i zacznie grzać .to jest waa fabryczna w tych modelach
: 27 sty 2012, 10:07
autor: wesolys
witam dobrym rozwiązaniem jest moduł elektroniczny który powoduje grzanie świec bez względu na temp. silnika ja używam go od 3 lat i nie ma problemu z odpalaniem [zakup na alegro cena 70-80zł z instrukcją montażu]
: 27 sty 2012, 17:53
autor: Harry200
Tak jak Koledzy piszą,w ASO zmieniają soft i wtedy grzeje zawsze prawidłowo,ewentualnie dorobić układzik który będzie oszukiwał komputer że temperatura jest niższa ..
: 27 sty 2012, 22:09
autor: samson
Ja wlasnie wgralem nowy soft wersja 5 i zmiany w grzaniu nie zauwazylem a mialo byc lepiej.
: 28 sty 2012, 09:47
autor: adasko
Roznica moze byc, moze roznicy nie widzisz patrzac na kontrolke, a ona nawet jak zgasnie to ii tak swiece nadal grzeja
: 29 sty 2012, 09:13
autor: KAROL A
Kolego, widzisz problem opisany przez Ciebie to największa i najsławniejsza bolączka tego silnika. Przyczyny mogą być 2. Pierwsza to nieszczelność układu zasilania paliwem i od niej może sam zacznij, sprawdz przewody nadmiarowe wtryskiwaczy w jakim są stanie oraz ich łączniki (a najpewniej to wymień je, pieniądz nieduży) Obejrzyj puszkę filtra paliwa (intencja projektanta używania wymiennych wkładów może i dobra ale w praktyce sama obudowa róznie się spisuje, zwłaszcza jeśli ktoś wcześniej jak osiłek się z nią obchodził) Co do elementu obudowy filtra to polecam rowiązanie, które sam zastosowałem i spisuje się wprost rewelacyjnie tj zastąpienie oryginalnej całej puszki wraz z wkładem filtrem od mercedesa viano diesel, jest to fabrycznie zamknięta metalowa puszka z wejściem i wyjściem paliwa, zyskasz 100% pewności że z tej strony wszystko gra. Jeśli już jesteś przy filtrze to oceń jego kolor, jeśli czarny to mogą być uszkodzone mostki wtryskiwaczy i zostaje wysysany olej z silnika, chodz to nie jest 100% wyznacznik tej usterki, tą drogą również można pobierać powietrze do układu zasilania paliwem. Koszt wymiany w tym przypadku to ok 500pl chodz gdzieś jest porada jak to samemu zrobić. Dalej można wymienić czujnik płynu chłodniczego, choć wątpliwe jest żeby mylił się w tak charakterystyczny sposób
No i najpoważniejsza druga przyczyna, może być to głowiczka w pompie wtryskowej która podaje już z racji lat niewłaściwe ciśnienie i stąd problem lub ogólnie usterka pomy taka jak jej rozszczelnienie lub inne bzdurki, ale ocenisz to tylko na stole i to u majstra który się tym zajmuje,. Proponuję przejść przez początkowe punkty i je wykonać, a w razie braku zmian, ostatni punkt
który również mam za sobą i to w full opcji
Rozwiązania które zaproponowano Ci wyżej to zwykłe maskowanie problemu jak do sprzedaży i w zasadzie oszukiwanie samego siebie, że dzięki swojej inteligencji zaoszczędziłem .....set złotych
: 29 sty 2012, 13:40
autor: wesolys
witam kolega tu ładnie wszystko opisuje i pewnie ma trochę racji jeżeli układ się zapowietrza ale koledze NYGUS chodzi o to że auto ma problemy z paleniem jak świece żarowe nie grzeją wgranie nowego softu też nie za wiele pomaga jak widać z oceny innych kolegów i z własnego doświadczenia też wiem że nie zależy to od pompy bo ja też po regeneracji [serwis bosch] miałem te same problemy co przed regeneracją.
: 29 sty 2012, 13:44
autor: Harry200
Jak byłby problem z pompą to przy zimnym by ciężko odpalał a przy ciepłym bez problemu,tu jest na pewno problem z grzaniem świec gdy silnik jeszcze całkiem nie ostygnie...
: 29 sty 2012, 15:13
autor: marcin123
Miałem dokładnie taki sam problem i zastosowałem mały układzik który powoduje ze świece zawsze grzeją do puki silnik nie osiągnie jakiejś tam żądanej temp. i wtedy auto zawsze odpala . Wgranie softu kosztuje i jak koledzy piszą nie pomaga . Na tym układzie jeżdżę jakieś 3 lata i nic się złego nie dzieje . Koszt niewielki a pomaga .
: 29 sty 2012, 20:22
autor: rolex24
nowy soft ma nr 6
DZIĘKI
: 02 lut 2012, 19:47
autor: Nygus
Dzięki za wpisy skorzystałem z rozwiązania "wesolys:
wesolys pisze:witam dobrym rozwiązaniem jest moduł elektroniczny który powoduje grzanie świec bez względu na temp. silnika ja używam go od 3 lat i nie ma problemu z odpalaniem [zakup na alegro cena 70-80zł z instrukcją montażu]
i naprawdę pomogło.
pozdrawiam
: 03 lut 2012, 23:19
autor: MISIEK
Harry200 pisze:Jak byłby problem z pompą to przy zimnym by ciężko odpalał a przy ciepłym bez problemu,tu jest na pewno problem z grzaniem świec gdy silnik jeszcze całkiem nie ostygnie...
z tego co wiem to chyba na odwrut jak ciepły nie odpala to pompa
: 04 lut 2012, 08:11
autor: Harry200
Chodziło mi o zapowietrzanie pompy po dłuższym postoju i wtedy problemy z odpaleniem..
: 15 lut 2015, 22:39
autor: pawel821124
Witam, trochę odgrzewam ten temat, ale czy ktoś może powiedzieć gdzie w wawie można zrobić solidnie wgranie softu o którym wzmianka powyżej. Po kilku dniach postoju samochód odpala normalnie kontrolka świec żarowych pali się kilka sekund. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow jak auto postoi godzinę do dwóch to trzeba dłużej kręcić. Świece dobre. Filtry pozmieniane. A z tego co czytam na forach wychodzi na to, ze jeśli chodzi o podgrzewanie świec żarowych to jest to wada fabryczna zafiry a, tzn jeśli silnik nie jest wystudzony do końca to świece nie załączają się