Strona 1 z 1

przeciek po stronie kół pasowych w 2,2 dti

: 03 gru 2009, 22:13
autor: piter DST
witam

pozdrawiam wszystkich i chcialbym sie poradzic

mam taki (maly - mam nadzieje problem) zauwazylem przeciek oleju po stronie kol pasowych

sadzac ze to uszczelniacz na wale korbowym wymienilem i sie uradowalem bo gladko poszlo ale widze ze pod autem nadal sa slady oleju (powycieralem tamten olej sprzed wymiany uszczelniacza wiec to nie jakies splywajace resztki) skad tam jeszcze moze cieknac skoro wyzej jest tylko roka prowadzaca pasek

moze ktos sie spotkal z czyms takim ??

: 03 gru 2009, 22:16
autor: Lorry
Nigdzie indziej nie ma wycieków :?: Ja bym jeszcze posprawdzał okolice skrzyni biegów i półosi

: 03 gru 2009, 22:21
autor: piter DST
ale to w innym miejscu jest przegub jest nizej a mokre ponad nim w okolicy wyjscia walu korbowego (stad sugestia ze to uszczelniacz) a skrzynia jest po drugiej stronie silnika :) mysle i mysle i ciagle nie wiem :)

: 11 gru 2009, 02:02
autor: piter DST
witam

zlokalizowałem przeciek :D

najpierw wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym , potem uszczelkę na misce olejowej

a okazało się że olej sączył się spod takiej dziwnej śruby która jest na górze obok uchwytu alternatora

tak jakaś śruba pod która jest zaworek , pewnie jakiś zawór ciśnieniowy, i tak sobie spływał i krople wisiały na misce

może się komuś przyda ta informacja

pozdrawiam

aaaa i jeszcze jedno , posiadacze zafirek z silnikiem 2,2 DTI dbajcie o gumy na przegubach (szczególnie tych wewnętrznych) bo jak usłyszycie cenę nowego to przykucniecie - 3200 zł , na szczęście są jakieś zamienniki tylko trudno o nie bardzo, więc warto sprawdzić model skrzyni biegów i dobierać wedle skrzyni

pozdro

: 27 sty 2010, 17:24
autor: Marekww33
Napewno ci leci z czujnik ciśnienia oleju, one są plastikowo-metalowe wiec z tego cieknie na 100% trzeba wymienić cały czujnik albo żyć z zalanym silnikiem :D